Jump to content
CvGaming

Event idé Convoy


T. Miller
 Share

Recommended Posts

Läste att vissa här är sugen på lite events snart och har en idé som jag tror många kommer att tycka är intressant

Detta är ingen ny idé utan eventet har hållits många gånger tidigare tror jag, så hjälp mig med att göra just detta lite mer speciellt nere i kommentarfältet!

Så här lyder idén; terroristgruppen NLA ska bli tilldelade två stycken Offroad (Armed) som ska transportera en Tempest Transport (Covered) igenom en bestämd rutt runt Altis. Gäng får anfalla med KOS på convyen och får använda vilka metoder dom vill (ICKE MINOR/SPIKESTRIPS!!!). 
Uppdraget för de civila gängen är att ta över Tempesten (Inte förstöra den) och köra iväg med den tills den är i säkerhet, och inte förräns då får gänget som erövrat tempesten ta allt gear i den. 
Många tycker säkert att det blir "overkill" med två stycker Offroad (Armed) då kulsprutan på flaket är galet kraftfull, men då ska ni komma ihåg att det är en grad galnare enklare att skjuta ut den som sitter och styr självaste kulsprutan vilket gör Offroaden helt värdelös (Kanske en Offroad ska bli utbytt mot en vanlig då man kan sitta 4 stycken i flaket och alla kan skjuta). 
Endast personer som är i ett gäng får attackera convoyen och jag tycker att man ska ha någon limit så ingen kommer med bara 2 eller 3 medlemmar och attackerar convoyen, utan kanske minst 5 medlemmar ur gänget och man måste ha x och y gear på sig för att delta. 

Som sagt, detta är bara en idé och jag har inga planer för vad polisen ska ta vägen, så hjälp mig med det i kommentarfältet!

 

Mvh Tim

Link to comment
Share on other sites

Kul idé!

dock så fallerar vissa bitar i detta eventet.. armed offroads är helt värdelösa på altis life servern då man inte kan döda någon ifrån fordon pga VDM scriptet.. Det ända den är praktisk till på servern är till o disabla helikoptrar och även andra fordon..

Jag kommer somsagt lägga upp information om nästa server event idag.

eventet ska sedan hållas på fredagkväll.

Och ja, det kommer vara ett transport/convoy event :) 

Mvh Thorsten.

Link to comment
Share on other sites

Personen i tempesten ska den ha vapen? skulle vara lite kul att få in lite RP i det hela så man måste "råna" personen som är i tempesten och kanske ta han som gisslan, hur låter det? det är trotts allt en RP server

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Vpswede said:

Personen i tempesten ska den ha vapen? skulle vara lite kul att få in lite RP i det hela så man måste "råna" personen som är i tempesten och kanske ta han som gisslan, hur låter det? det är trotts allt en RP server

Låter skitbra! Min originaltanke var att tempesten skulle vara proppfull med NLA som är beväpnade från tånagel till panna, men vi får se då dom redan har ett event tills på fredag, tack för förslaget

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tim said:

Låter skitbra! Min originaltanke var att tempesten skulle vara proppfull med NLA som är beväpnade från tånagel till panna, men vi får se då dom redan har ett event tills på fredag, tack för förslaget

Från tånagel till hårstråets yttersta lager* JK

Edited by KayTac
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.