Jump to content
CvGaming

Vi MÅSTE göra nåt


Tintin
 Share

Recommended Posts

Som titeln säger där uppe måste vi göra nåt

 
Nu är det så här att det är nåt som MÅSTE göras mot att man får byta ut spelare när det gänget är 8:a och nån dör för att man då ska "få nya spelare" så loggar dom ut och sen så är dom 8:a i fighten igen det blir riktigt tråkigt och dåligt rp enligt mig. 
 
Sen tycker jag också att nåt måste göras om "evighets fighter" att t.ex att man måste ta ut ett gäng på 15 minuter för att klara det  annars kommer dom tillbaka. Det blir väldigt tråkigt när en fight håller på i 2 timmar så jag tycker man i en fight att man ska få ha 1 eller 2 liv. 
 
Kom gärna med andra förslag och lösningar 
 
Mvh T.McGarrett
Link to comment
Share on other sites

Ser inte problemet med detta om dubinte vill fighta med dra därifrån ni som är polsoer får vara 16 st inne medans civs endast får vara 8 så jag tycker iaf att man ska få byta ut spelare då det blir mer fair i antalet spelare som krigar emot varandra

Ps. Skriver detta på mobilen så sorry för något fel

Link to comment
Share on other sites

Det är väldigt "common sense" tycker jag att man inte ska göra så..  Tråkigt nog så väljer många att inte spela efter "common sense" utan finns det någon fördel så använder man den även om spelet i sig blir tråkigt i längden.. Sedan så väntar dom att det ska komma någon regel som säger att dom inte får göra så, och då slutar dom..

Det som blir fel med detta är att Admin's vill verkligen inte behöva skriva 1000 sidor med regler och spelarna vill inte behöva sitta och läsa igenom 1000 sidor med regler, det börjar redan bli väldigt mycket och tex jag har verkligen inte läst så mycket regler för jag orkar inte utan jag spelar efter "common sense" i dom flesta fallen och jag har klarat mig väldigt bra :)

 

Meeeeeeeeen det är la bara slänga in ännu en regel som säger att man inte får göra detta :)

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Takó said:

Ser inte problemet med detta om dubinte vill fighta med dra därifrån ni som är polsoer får vara 16 st inne medans civs endast får vara 8 så jag tycker iaf att man ska få byta ut spelare då det blir mer fair i antalet spelare som krigar emot varandra

Ps. Skriver detta på mobilen så sorry för något fel

Så du menar att det inte är lack of rp? Dom har ju satt en gräns hur många som får vara inne med en gäng tag av en anledning. Sen har dom ju satt att det får vara max 16 poliser inne av en anledning. Jag tycker SJÄLV riktigt skit rp att man loggar ut för att få en till spelare!

edit: Dom har ju satt en gräns på polisen för att få en bra balans på servern!

Edited by Tintin
Link to comment
Share on other sites

Jag håller med Kungen med att folk måste ha "common sense".
Det är så tråkigt att det måste finnas regler där det inte behövs och normalt sätt sunt förnuft räcker långt.

Sen med "One Life Rule" så undrar jag lite över vad Medic´s kommer ha för funktion på kartan?

Eller menar ni att medic får hjälpa till men om dom inte kommer eller inte vill så är det "One Life Rule" som gäller?

Om svaret är JA på frågan över så räcker med ett hot till Medic så kommer dom inte ha någon funktion överhuvudtaget på kartan
för varje fight idag så i regel blir ju medic hotad om att inte rädd folk här och var?
 

 

Sen tycker jag att folk på servern måste ta sig i kragen och visa lite pondus!
Det är okej att gå in i en fight och sen förlora.
Det är okej att gå in i en fight och sen backa av.
Det är okej att gå in i en fight och förlora några/någon kille och sen backa av.

Och det skall vara helt okej!
Man ska inte känna det som en förlust eller att man är "sämre" mm. Det är ett mera moget beslut än att "kötta" vidare
tills ingen alls finns kvar.

Ha roliga fighter som båda sidor kan vara nöjda och ha roligt över. Någon gång snacka i TS efter en fight om hur rolig
och bra den va med schyssta inslag. Utan att folk skriker om hur kassa vissa är eller hur bra "vi" är.

 

Bara lite tankar och funderingar som jag har :)

 

// Yoshi

 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Yoshi said:

Jag håller med Kungen med att folk måste ha "common sense".
Det är så tråkigt att det måste finnas regler där det inte behövs och normalt sätt sunt förnuft räcker långt.

Sen med "One Life Rule" så undrar jag lite över vad Medic´s kommer ha för funktion på kartan?

Eller menar ni att medic får hjälpa till men om dom inte kommer eller inte vill så är det "One Life Rule" som gäller?

Om svaret är JA på frågan över så räcker med ett hot till Medic så kommer dom inte ha någon funktion överhuvudtaget på kartan
för varje fight idag så i regel blir ju medic hotad om att inte rädd folk här och var?
 

 

Sen tycker jag att folk på servern måste ta sig i kragen och visa lite pondus!
Det är okej att gå in i en fight och sen förlora.
Det är okej att gå in i en fight och sen backa av.
Det är okej att gå in i en fight och förlora några/någon kille och sen backa av.

Och det skall vara helt okej!
Man ska inte känna det som en förlust eller att man är "sämre" mm. Det är ett mera moget beslut än att "kötta" vidare
tills ingen alls finns kvar.

Ha roliga fighter som båda sidor kan vara nöjda och ha roligt över. Någon gång snacka i TS efter en fight om hur rolig
och bra den va med schyssta inslag. Utan att folk skriker om hur kassa vissa är eller hur bra "vi" är.

 

Bara lite tankar och funderingar som jag har :)

 

// Yoshi

 

Ja medics får såklart ressa så är det bara att fortsätta och även om det är one life rule eller inte så blir ju medics hotade. Så då blir det ingen skillnad. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Takó said:

Ser inte problemet med detta om dubinte vill fighta med dra därifrån ni som är polsoer får vara 16 st inne medans civs endast får vara 8 så jag tycker iaf att man ska få byta ut spelare då det blir mer fair i antalet spelare som krigar emot varandra

Ps. Skriver detta på mobilen så sorry för något fel

Skillnaden är att dem är en faction som ska vara över hela kartan till skillnad mot ett civ gäng som åker 8 pers tillsammans. Dem ska ta folk som kör droger, dem ska hålla koll på städerna, ta hand om mackrån osv osv. Sen utöver det så kommer det civ gäng som använder spikes eller roadblocks och lägger en engage. 

Gängen däremot åker ofta 8 i en grupp och/eller redan ligger upplagda. Jag är helt emot att folk ska kunna byta av varandra, då fighterna delvis blir så sjukt långa eftersom person A dör > person B loggar in och när han sen dör så loggar person B ut > person A/C loggar in and so on. Det är inte hållbart.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, kJn said:

Skillnaden är att dem är en faction som ska vara över hela kartan till skillnad mot ett civ gäng som åker 8 pers tillsammans. Dem ska ta folk som kör droger, dem ska hålla koll på städerna, ta hand om mackrån osv osv. Sen utöver det så kommer det civ gäng som använder spikes eller roadblocks och lägger en engage. 

Gängen däremot åker ofta 8 i en grupp och/eller redan ligger upplagda. Jag är helt emot att folk ska kunna byta av varandra, då fighterna delvis blir så sjukt långa eftersom person A dör > person B loggar in och när han sen dör så loggar person B ut > person A/C loggar in and so on. Det är inte hållbart.

 

55 minutes ago, Yoshi said:

Jag håller med Kungen med att folk måste ha "common sense".
Det är så tråkigt att det måste finnas regler där det inte behövs och normalt sätt sunt förnuft räcker långt.

Sen med "One Life Rule" så undrar jag lite över vad Medic´s kommer ha för funktion på kartan?

Eller menar ni att medic får hjälpa till men om dom inte kommer eller inte vill så är det "One Life Rule" som gäller?

Om svaret är JA på frågan över så räcker med ett hot till Medic så kommer dom inte ha någon funktion överhuvudtaget på kartan
för varje fight idag så i regel blir ju medic hotad om att inte rädd folk här och var?
 

 

Sen tycker jag att folk på servern måste ta sig i kragen och visa lite pondus!
Det är okej att gå in i en fight och sen förlora.
Det är okej att gå in i en fight och sen backa av.
Det är okej att gå in i en fight och förlora några/någon kille och sen backa av.

Och det skall vara helt okej!
Man ska inte känna det som en förlust eller att man är "sämre" mm. Det är ett mera moget beslut än att "kötta" vidare
tills ingen alls finns kvar.

Ha roliga fighter som båda sidor kan vara nöjda och ha roligt över. Någon gång snacka i TS efter en fight om hur rolig
och bra den va med schyssta inslag. Utan att folk skriker om hur kassa vissa är eller hur bra "vi" är.

 

Bara lite tankar och funderingar som jag har :)

 

// Yoshi

 

Jag förstår att ni tycker folk ska köra med "common sense"  men en del personer verkar inte förstå det därför tycker jag personligen att man borde sätta en regel för det. Sen skrev jag också att det finns ju en anledning varför det är MAX 16 polis slots.

Link to comment
Share on other sites

Nej vi kommer inte ändra till one life rule i samtliga fighter för då skjuter vi våran medic kår i foten som kommer ha noll till ingenting att göra.

 

DÄREMOT, jag har aldrig sett att detta har hänt ett gäng är 8 inne, 1 dör, loggar, 1 ny loggar in - ser jag det så kommer jag banna personer i frågan för lack of rp om han sedan är i fighten och skjuter (om någon loggar in sådär så får han helt enkelt ta över den andra killens new life rule på 15min och sedan komma dit) drar ett exempel. NLA har 15 inne, låt säga att 8 dör, dom loggar ut 8 nya nla kommer till platsen direkt, feel the shitzzztormz incomming... :)

 

På federal är det strikt förbjudet, så varför skulle någon tro att det är tillåtet i vanliga krig?

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Jonasp said:

Nej vi kommer inte ändra till one life rule i samtliga fighter för då skjuter vi våran medic kår i foten som kommer ha noll till ingenting att göra.

 

DÄREMOT, jag har aldrig sett att detta har hänt ett gäng är 8 inne, 1 dör, loggar, 1 ny loggar in - ser jag det så kommer jag banna personer i frågan för lack of rp om han sedan är i fighten och skjuter (om någon loggar in sådär så får han helt enkelt ta över den andra killens new life rule på 15min och sedan komma dit) drar ett exempel. NLA har 15 inne, låt säga att 8 dör, dom loggar ut 8 nya nla kommer till platsen direkt, feel the shitzzztormz incomming... :)

 

På federal är det strikt förbjudet, så varför skulle någon tro att det är tillåtet i vanliga krig?

Det har hänt flera gånger men om det skulle bli en regel så gäller det gäng, NLA, APD men inte medics får komma tillbaka men inte 10 gånger. Kanske Max 5 om inte mindre.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jonasp said:

Nej vi kommer inte ändra till one life rule i samtliga fighter för då skjuter vi våran medic kår i foten som kommer ha noll till ingenting att göra.

 

DÄREMOT, jag har aldrig sett att detta har hänt ett gäng är 8 inne, 1 dör, loggar, 1 ny loggar in - ser jag det så kommer jag banna personer i frågan för lack of rp om han sedan är i fighten och skjuter (om någon loggar in sådär så får han helt enkelt ta över den andra killens new life rule på 15min och sedan komma dit) drar ett exempel. NLA har 15 inne, låt säga att 8 dör, dom loggar ut 8 nya nla kommer till platsen direkt, feel the shitzzztormz incomming... :)

 

På federal är det strikt förbjudet, så varför skulle någon tro att det är tillåtet i vanliga krig?

Men då vill man väl bli ressad ännu mer eftersom man inte får komma tillbaka efter man dött. Annars är det ju bara respawna, vänta en kvart sen komma tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

En one life rule ska egentligen inte behöva finnas på en Altis life server. När ni hittade hit ifrån början så antar jag att ni såg att det var en Roleplay server och även ett ROLEPLAY mode. Vill man åka runt och grinda pengar genom att enbart döda folk och kriga hela tiden så finns FLERTAL bra spel som fyller upp dina krav, ett snabbt exempel ur huvudet är ju GTA. 

Sen kan jag garantera att alla som sitter här inne och vill kasta in regeln "One Life rule" har brutit mot den OSKRIVNA regeln och kommit tillbaka till en fight flertal gånger så varför man väljer att göra så vet egentligen alla om, för att man vill hjälpa sina kompisar och göra så att striden blir en vinst för det egna gänget. Är man intresserad utav 2 timmars fighter så är det ju JÄTTESIMPELT att bara backa ur fighten och hålla sig borta i 15 minuter och sedan slippa fighten? Förstår verkligen inte vart problemet sitter alltså. 
Sen tycker jag att One life rule har sina fördelar också men jag anser inte att det skulle göra så mycket skillnad med en regel utan att ändringen hellre skulle vara mentalt hos alla spelare. 

 

Angående att gäng är 8 och sedan loggar ut för att få in nya spelare utan NLR är ju bland de värre jag hört och precis som Bobbi precis nämnde för er så kommer vi mot bevis stänga av samtliga spelare som utnyttjar den typen av "glitch" om vi väljer att kalla det så. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Legacy™ said:

En one life rule ska egentligen inte behöva finnas på en Altis life server. När ni hittade hit ifrån början så antar jag att ni såg att det var en Roleplay server och även ett ROLEPLAY mode. Vill man åka runt och grinda pengar genom att enbart döda folk och kriga hela tiden så finns FLERTAL bra spel som fyller upp dina krav, ett snabbt exempel ur huvudet är ju GTA. 

Sen kan jag garantera att alla som sitter här inne och vill kasta in regeln "One Life rule" har brutit mot den OSKRIVNA regeln och kommit tillbaka till en fight flertal gånger så varför man väljer att göra så vet egentligen alla om, för att man vill hjälpa sina kompisar och göra så att striden blir en vinst för det egna gänget. Är man intresserad utav 2 timmars fighter så är det ju JÄTTESIMPELT att bara backa ur fighten och hålla sig borta i 15 minuter och sedan slippa fighten? Förstår verkligen inte vart problemet sitter alltså. 
Sen tycker jag att One life rule har sina fördelar också men jag anser inte att det skulle göra så mycket skillnad med en regel utan att ändringen hellre skulle vara mentalt hos alla spelare. 

 

Angående att gäng är 8 och sedan loggar ut för att få in nya spelare utan NLR är ju bland de värre jag hört och precis som Bobbi precis nämnde för er så kommer vi mot bevis stänga av samtliga spelare som utnyttjar den typen av "glitch" om vi väljer att kalla det så. 

Nästan som vad jag skulle svara!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

asså grabbar jag förstår inte varför ni vill ha 1 life rule på servern, medics har ett arbete att göra och om det blir gäng fight så har båda gängen 2 ress var sen efter att 2 pers i båda gängen har dött så får medicen välja att stanna kvar för att kolla eller dra om jag minns rätt. men det är helt lack of rp om en dör och loggar så en annan kan logga in.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.