Jump to content
CvGaming

*CLOSED* Vittnes skydd - Säkrare kan ingen vara?


M. Gray
 Share

Recommended Posts

Regler som gäller ALLA

  1. KOS runt staden + 1km. Detta innebär går du närmare 1km av staden kan du bli beskjuten utan en "normal" engage av vem som helst
  2. 1 life (om du inte har köpt en medics och blir ressad)
  3. Måste respawna om man inte har medic
  4. Vid lämplig tid håller NLA en Aktion av medics där Gäng kan hyra/köpa en medic under eventet. Polisen kommer ha en medic
  5. NLA Säljer informationen om staden safehouse:et när Eventet börjar vid Porten till NLA-ön
  6. NLA kommer inte få vara aktivt deltagande i eventet förutom de rollerna de har fått tilldelat
  7. Tiden börjar att räknas från NLA ger ut informationen
  8. Det är inte tillåtet att ta FED under eventet
  9. Det är inte tillåtet att råna en bensinstation under eventet
  10. Det är inte tillåtet att ta Bandit under eventet

     

Polisen:

  1. En ghosthawk som används som ex, scout
  2. En Medic tilldelas Polisen
  3. 15-30 min innan eventet startar får polisen information om vilken stad där dem ska försvara sitt VIP-Vittne. De gör bäst i att planera noga.
  4. Klarar Polisen stå emot och hålla Vittnet vid liv i 45 min + de 15 min som de har i förberedelser vinner de Belöningen som presenteras nedan
     

 

Medics:

  1. Medics får sitta i respektive TS kanal under eventet
  2. Medics får ressa sina medlemmar hur många gånger som helst (så behandla eran medics väl. Kan göra stor skillnad)
  3. Medics får bära väst. men måste bära medics Uniform. Vapen får ej bäras av Medics
  4. De pengar som NLA samlar in vid aktionen av medics går till respektive medics
     

 

Civ Regler:

Minimum gear

  1. 5.56 mm
  2. NLA kommer Hålla en Aktion där de civila gängen kan hyra en medic (detta innebär att medics kan och får bara ressa det gänget som har betalat för deras hjälp.)
  3. Hinner någon under 60 min döda STJÄRN-VITTNET vinner den personen pris summan som presenteras lite längre ner. Självklart väljer denne om den vill dela på belöningen med sitt gäng.

 

 

Belöning "Förslag"

Civ
10 miljoner 0-30 min i tidsgräns
6 miljoner-30 till 45 min i tidsgräns
"Vi råder er att dela på pengarna i gänget"

 

 

 

Bakgrund:

Den 19 december 2015 bevittnar mr/miss X ett brutalt mord av vidriga rebellavskummet NLA-Korab. Korab kallblodigt avrättar en 2 Barns mamma för 2,5kr och 3 liter mjölk i en avlägsen by söder om Pyrgos. Korab Gick fram och slet tag i kvinnan i hästsvansen och tryckte ner henne på knä. Trots kvinnan gråter och ber för sitt  liv lyfter Korab sitt handeldvapen och sätter mot kvinnans huvud, skrattande och med glöd i ögonen avlossar Korab skottet som ekar mellan husen.

Vittnet får en klar och tydlig bild av avskummet och har valt att gå till polisen med sin information. Korab har blivit utpekad med hjälp av en ansiktsmålare och kommer att tas in till förhör. På något sett har NLA med hjälp av sina tjallare inom Polisen lyckas få tag på informationen om vart Polisen håller detta STJÄRN-vittne som kan fälla hela NLA syndikatet och lamslå den organiserade brottsligheten på ön en gång för alla.

Nu säljer NLA ut informationen till högstbjudande då de inte vill kopplas till mordet. Utan letar efter just DIG! Du som tror du har vad som krävs för att fälla detta vittne och rädda Korab och sitt älskade brödraskap NLA.

 

Vill du vara med?
Kontakta NLA som är uppdragsgivare ingame. Ingen information mer än detta läggs ut på forumet utan ni får ROLLSPELA med NLA om att få uppdraget. Även med att hyrköpa en Medics.

Link to comment
Share on other sites

On 2016-02-11 at 0:11 AM, M. Gray said:

Eventet Startar 19:00 vid NLA checkpoint Lördag Kväll 2016 02 14

Kommer du sent är du ute ur leken. NLA ser hårt på disciplin och vägrar ge uppdraget till någon odisciplinerad nog att inte klara klockan

 

Självklart är det den 13.e kl 19:00 ^^

 

Tänkte fel helt enkelt :)

Link to comment
Share on other sites

Jätteroligt Event!! :) 

Men nästa gång (om det sker igen) så tycker jag att Ghost-Hawken ska väck. Det var också lite för många poliser också men självklart ska det vara svårt men med ett mindre antal poliser skulle det vara möjligt att döda vittnet. Härlig idée iaf! ;)

 

Kurreman

Edited by Kurreman
Link to comment
Share on other sites

Vi  Event Promots vill tacka alla som deltog i eventet och ett stort tack till WIS som leder vägen hur gängen borde agera. Fullt pådrag med fullsketen gear och all in vilket vi uppskattar på servern.

Polisen klarade av sin uppgift galant och belönas med Prispengarna.
 

Jag har fått in en hel synpunkter kring eventet och de mesta var positivt:

  • Många gillade rp nivån att man var tvungen att gå in och rp fram informationen
  • Det var ett välskött event där alla parter skötte sig och inte en varning eller dylikt behövdes utfärdas
  • Eventet var även välplanerat
  • Focus på medics. (Ja det var min vilja att medics ska få komma fram lite)

Alltid lika kul att jobba med event och med servern när man för den responsen

 

Negativa var att:

  • Polisen i detta fall var mycket stark och klarade livet på alla sina medlemmar. (Detta är mycket svårt att veta hur många som kommer och hur många poliser som vill vara med)
  • Ghosthawken borde inte fått vara med. ( -Jag kan anse att den behövs för polisen. Meningen med evenet var inte att det ska vara lätt utan det ska vara en rejäl utmaning)
  • Civ borde ha fått informationen att de fick sammarbeta. (Det står ingen stans att de inte får det vilket jag trodde var en självklarhet att ni skulle göra. Men ska ta till mig det och vara tydligare)

 

Det var mycket uppskattat inom polisen att få chansen för en gångs skull ligga upplagda och låta gängen komma till dem. Ja som övriga 80 personer gör varje dag mot polisen.
 

Vi kommer försöka följa en röd tråd genom eventen med detta. Så håll utkik efter nytt event som kommer komma inom kort.

 

Väl möt

Mr. Gray

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.