Jump to content
CvGaming

Men Snälla [APD]


Jackson
 Share

Recommended Posts

 poliser! ni är den faction och gäng eller samling spelare överhuvud taget som gnäller mest på att bli farmade och att ingen vill RPa under denna situation e jag endast wanted för en fortkörning 10 km över tillåten gräns och att jag har olaglig gear e dödsstraff för att ni inte har plats i er hunter verkligen ett fair straff jag menar snälla! ni var 14 inne vi var 4 kvar ni hade lätt kunnat lämna [CAD]en med mig vad F ?!  

SNACKAT med bobbi och har fått förklarat för mig VRF jag egentligen vart skjuten och det var inte PGA att dom inte hade plats!

Edited by Jackson
Link to comment
Share on other sites

Hej Jax.

Är själv inte polis utan talar för mig själv om själva situationen som man ser på videon. Du är i firefight (?) med polisen och A. Karlsson som är kadett kör med tazer rifle och lyckas att tazea dig, gj. Sen biten när de avrättar dig, absolut håller jag med dig om att de iallafall kan snacka om det istället för att bara avrätta dig utan vidare diskution. Men avrättning för att försökt att döda poliser är väl rimligt (?). Du har ju trots allt försökt att döda dig och detta valde de som straffet för dig.

Förstår dig också att de inte har plats i huntern är en legit anledning för att avrätta dig, de hade kunnat ta dit ett annat fordon, absolut! Men som sagt, de valde att straffa dig med avrättning, no problem?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ludwig said:

Hej Jax.

Är själv inte polis utan talar för mig själv om själva situationen som man ser på videon. Du är i firefight (?) med polisen och A. Karlsson som är kadett kör med tazer rifle och lyckas att tazea dig, gj. Sen biten när de avrättar dig, absolut håller jag med dig om att de iallafall kan snacka om det istället för att bara avrätta dig utan vidare diskution. Men avrättning för att försökt att döda poliser är väl rimligt (?). Du har ju trots allt försökt att döda dig och detta valde de som straffet för dig.

Förstår dig också att de inte har plats i huntern är en legit anledning för att avrätta dig, de hade kunnat ta dit ett annat fordon, absolut! Men som sagt, de valde att straffa dig med avrättning, no problem?

Jag körde sting men den buggade och tazade Jax.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Jackson said:

 poliser! ni är den faction och gäng eller samling spelare överhuvud taget som gnäller mest på att bli farmade och att ingen vill RPa under denna situation e jag endast wanted för en fortkörning 10 km över tillåten gräns och att jag har olaglig gear e dödsstraff för att ni inte har plats i er hunter verkligen ett fair straff jag menar snälla! ni var 14 inne vi var 4 kvar ni hade lätt kunnat lämna [CAD]en med mig vad F ?!  

SNACKAT med bobbi och har fått förklarat för mig VRF jag egentligen vart skjuten och det var inte PGA att dom inte hade plats!

Va glad att du fick en avrättning annars kanske du hade fått 60min jail?

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, luckiiee said:

Hur ofta blir svenska polisen beskjutna så fort dom åker utanför stockholm ;)

https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_800_800/AAEAAQAAAAAAAAMLAAAAJDliZDc1ODUwLWQ3NjItNDgwYi1hYmYxLTE0NDNiYmFiNGQwYw.jpg (Setat 5 min och försökt lägga in bilden direkt, har ingen aning om hur man gör :D!)

Edited by Dimitri
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Ludwig said:

Hej Jax.

Är själv inte polis utan talar för mig själv om själva situationen som man ser på videon. Du är i firefight (?) med polisen och A. Karlsson som är kadett kör med tazer rifle och lyckas att tazea dig, gj. Sen biten när de avrättar dig, absolut håller jag med dig om att de iallafall kan snacka om det istället för att bara avrätta dig utan vidare diskution. Men avrättning för att försökt att döda poliser är väl rimligt (?). Du har ju trots allt försökt att döda dig och detta valde de som straffet för dig.

Förstår dig också att de inte har plats i huntern är en legit anledning för att avrätta dig, de hade kunnat ta dit ett annat fordon, absolut! Men som sagt, de valde att straffa dig med avrättning, no problem?

Det beror ju lite på. Om polisen ser ett par snubbar med skottsäkra västar och ger de snubbarna ett ultimatum som lyder ''Detta är polisen, ta upp händerna eller dö''
Då kan dom ju bli beskjutna tycker man... Om dom då sedan avrättar de som de har satt handklovar på. Så låter det ju lite som polisen i Afghanistan eller?

Link to comment
Share on other sites

grejen är så här va, ska vi gå efter IRL gällande allt då blir de hardcore rp.. vilket inte går på cvg för folket vill inte rpa så mkt (eller vissa minimalt).
man kan inte dra paraleller med irl, visst inslag av hur man gör irl kan man ta med o agera på cvg också... Men att gå med hur man gör på riktigt contra spelet funkar inte helt enkelt.
Polisen i sverige, afghanistan eller nån annanstans är ju rätt irrelevant då deras sätt att agera ändå bara tillämpas på vissa sätt (agerande vid arresteringar osv).
Ska man hårddra det så agerar ju majoriteten spelare som det ser ut eller har sett ut i afganistan o andra oroliga länder, dvs skjutande/krig osv.

Men som jag skrev det går inte att dra paraleller irl contra spel då det inte går att efterfölja här, så det ser ut och så folket vill ha det.
blir ju ganska galet om vissa ska tillämpa metoder som man gör irl men vissa inte.. du förstår säkert hur ja menar ^^

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, luckiiee said:

grejen är så här va, ska vi gå efter IRL gällande allt då blir de hardcore rp.. vilket inte går på cvg för folket vill inte rpa så mkt (eller vissa minimalt).
man kan inte dra paraleller med irl, visst inslag av hur man gör irl kan man ta med o agera på cvg också... Men att gå med hur man gör på riktigt contra spelet funkar inte helt enkelt.
Polisen i sverige, afghanistan eller nån annanstans är ju rätt irrelevant då deras sätt att agera ändå bara tillämpas på vissa sätt (agerande vid arresteringar osv).
Ska man hårddra det så agerar ju majoriteten spelare som det ser ut eller har sett ut i afganistan o andra oroliga länder, dvs skjutande/krig osv.

Men som jag skrev det går inte att dra paraleller irl contra spel då det inte går att efterfölja här, så det ser ut och så folket vill ha det.
blir ju ganska galet om vissa ska tillämpa metoder som man gör irl men vissa inte.. du förstår säkert hur ja menar ^^

Det kanske var så att Jax här hellre ville bli tagen till polis HQ och rollspela med polisen? Då förstör A.P.D den chansen och avrättar han för att Huntern är full. Jag tycker inte att det låter som ett bra rp. Just saying though...

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, CasperEbbesen said:

Men min fråga är, hur ofta avrättar svenska poliser folk? Ist för att inte ta dom till jail

Min fråga är då hur många gäng hoppar på polisen med automatvapen i sverige?

Hur många av dem skulle få ha sina grejer kvar+

Hur många ev dem skulle inte få en husrannsakan på sig?

hur många av dem skulle inte bli jagade till döds?

 

Ska vi dra mer paralleller?

 

Nä tror du fattar hur dumt det blir då!

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, KayTac said:

Det kanske var så att Jax här hellre ville bli tagen till polis HQ och rollspela med polisen? Då förstör A.P.D den chansen och avrättar han för att Huntern är full. Jag tycker inte att det låter som ett bra rp. Just saying though...

Det kanske var så att polisen ville rollspela men den chansen förstörde ju cv-d. Låter inte som ett bra RP att dom bara försökte döda polisen...

 

feel the sarcasm?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Jonasp said:

Det kanske var så att polisen ville rollspela men den chansen förstörde ju cv-d. Låter inte som ett bra RP att dom bara försökte döda polisen...

 

feel the sarcasm?

Polisen engageade oss och Jeppesson ville RP och vi sa till han flera gånger dra innan de tazar dig men han skit i vilket utan när de fick stop på honom engagade de direkt. 

Link to comment
Share on other sites

som kirllson skrev så buggade hans tazer sen ursäkten till min avrättning var inte helt rätt men det spelade ju ingen större roll allt löste sig och jag har inga hard feelings jag vart helt enkelt rätt ägd sen att jag vart skjuten för att det var fullt i bilen var ju som sagt fel gjort men VRF skulle jag vara glad för att jag vart skjuten utan en större anledning istället för att få Jail??! det handlar ju om RP olsson! och under den väg som måste åkas för att man ska komma till ett HQ hade jag kunnat blivit fritagen osv  men admin kan låsa eller ta bort denna tråd jag har förmedlat det jag vela och har inget större behov av att ha denna post uppe.

Link to comment
Share on other sites

@luckiiee det han säger i videon så är anledningen för att huntern e full o det är givetvis den anledningen som är det enda som spelar någon roll för mig eftersom att tazern buggade inte var något som jag skulle kunna veta i denna situation och att den bästa anledningen ni kommer på till min avrättning är att bilen e full e ju inte helt rätt eller hur? men som jag skrev i min post så e allt färdigt!

Link to comment
Share on other sites

@luckiiee precis på TS fick jag veta vad anledningen var. men att det bästa RP anledningen dom hade lust att ge mig var bilen e full e ju den enda som spelar någon roll för mig då jag där och då blir skjuten pga att dom inte har plats i bilen hur bra rp anser du själv att det e tror du att någon snut skulle skjuta en brottsling för att dom inte har plats i bilen?

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.