Jump to content
CvGaming

APD Rules


Jackson
 Share

Recommended Posts

If you get restrained, this does not give your gang KOS.

If you get tazed, this does not give your gang KOS.

With that said, we hope this can bring back more roleplay instead of just killings everywhere - If you get restrained, and for an example: you have 2 cops or rebels infront of you, you have to say "If you do not let me go within a reasonable time my friends will open fire! 

 eftersom detta är för att öka RP så tycker jag att restrainandet borde ge Kos då det är något ni gör för att förhöra o jag tycker inte att när Förhöret börjar att det är RP för förhörandet e alltid likadant. medans om någon försöker springa ifrån er kan ni ju då taza dom vilket kommer stoppa dom från att springa så att ni på så sätt kan tvinga dom till att stanna o RPa för fortsätter dom springa o bli tazad osv blir det ju lack of RP vilket är banbart. men på senare tid anser jag att Polisen har missbrukat den här taze o restrain ger ingen KOS grejen. flera gånger har vi som civila försökt RPa med er men bara blivit tazad eller restrainad vilket inte är OK enligt mig. Sen den här dom får loota som dom vill utan att vi får kos e riktigt dumt absolut det e deras jobb att  göra sig av med olagliga saker men gör dom det kan dom ju förvänta sig att dom "kriminella" som äger de olagliga sakerna kommer plocka dom det e ju F samma regler som att om du stjäl någons fordon försöker skada honom eller ta något annat från han så får den personen KOS. hur kan ni då tycka att det e rättvist att göra så att dom kan loota utan att man får KOS.  Det är orealistiskt på riktigt. och jag ser ingen giltig anlending till VRF dom skulle få loota utan att man for KoS

Link to comment
Share on other sites

Kan svara din fråga med en motfråga, om polisen sätter handfängsel på din kompis för att han kört vårdslöst eller varit packad på offentlig plats och dom gör detta för att främst säkra sin säkerhet ifall denna person kan vara aggressiv eller ha knivar och droger på sig, vad skulle då ge dig rätten att öppna eld på polisen för din polare blivit tagen för rattfylla eller liknande?

Link to comment
Share on other sites

Reglerna sattes upp föra att motverka civ-gängs största hobby på servern. Att baita KOS på polisen. 

Ifall polisen inte får restraina för sin egen säkerhet så kommer 90% av alla förhör som tar plats att sluta med att den civila skriker "Never trust a gangster" och springer iväg, det är väldigt svårt att föra RP med någon som har möjlighet att springa därifrån. Därför måste polisen få använda sina handfängsel för att kunna föra ett bra RP med en individ utan att få skott på sig i samma sekund som man använder dem. 

Självklart ska dessa handfängsel också användas med omdöme och tycker ni att dem ej gör det så kontakta Polischefen eller den polis med högst befäl för stunden.(Det finns en lista över polisrankerna)

När det kommer till Tazern så är den klassad som ett steg under dem "dödliga" vapnena. I Safezone har polisen TAZE ON SIGHT på alla, samt i dem illegala områdena på kartan med röd markering (Drug dealer osv). Utanför någon av dessa Taze on sight zoner så kräver det att polisen säger, "STANNA annars kommer du att få en elchock" eller liknande fras. Notera att det aldrig är KOS eftersom att du aldrig blivit hotad till livet och även om du får en Taze så kommer dem inte att skada dig på ett sådant sätt att du är ute ur "leken". När du däremot kommer upp på fötter är du fri att skrika "This is the INSERT GANGNAME, release me or we will shoot you" ifall du nu är satt i handfängsel. Reglerna är anpassade för att bringa mer RP och det kommer att krävas mycket för att dem ska lyftas!!

 

Vad gäller looting regeln så är det för att dels motverka alla civila som springer runt och snor saker ifrån döda kroppar som dem inte har med att göra, dels så är det mot reglerna men det är ofta svårt att bevisa vem det är som tagit vad. Därför har polisen rätt att ta det gear man kommer över på kartan utan KOS, däremot så är det fritt fram för er att utföra en korrekt engage och ta det därifrån. Det är inte svårare än så!

 

Nästa gång du lägger ett sånt här förslag så sätt gärna upp klara frågeställningar på VAD som är problemet och VARFÖR det är ett problem och hur du tycker att man kan lösa det. Just nu så lyckades jag få fram vad du menade men din text ser mest ut som rappakalja i mina ögon!

 

Ha en fortsatt trevlig dag!

Legacy

Link to comment
Share on other sites

Spekulationer som

3 hours ago, Alexei said:

Restrain ger kos tror jag

Och svar som

2 hours ago, luckiiee said:

Kos kos kos kos kos... Mkt kos vill man ha..

Kommer att få tråden låst, har ni inget som för diskussionen framåt eller ett konkret svar så skriv inte alls. 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.