Jump to content
CvGaming

A.P.D General


Recommended Posts

Tjena vill bara passa på att ge APD:n lite beröm för en gång skull.

Jag personligen har klagat mycket på att APD:n inte skyddar oljefälten och de lagliga resurserna runtomkring på Altis allt för ofta men de har faktiskt börjat ge konvojskydd,

Vilket är kul och givande, vet inte hur ofta ni har fått hjälp av dem men jag är tacksam och tycker att de förtänar lite beröm framförallt Riggs och Vixx som har skrivit emellanåt. (Eller vad du nu heter ingame).

Jag ser gärna mer utav det, att ni hjälper fler personer med det.

Därav vill jag visa min tacksamhet i den fronten å K.A:s vägnar.

Däremot vill mer än klaga på hur poliser verkar selektera ut folk med vad för gear de har eller hur de gör det, ena sekunden kan du inte bära olagliga saker men nästa så tittar APD:n bort.

Kan vara lite dagisnivå av det hela men samtidigt antingen tittar man bort på alla eller så tar man alla, finns inget mellanting, kan namnge flera A.P.D som ena sekunden gör saker och ting riktigt och nästa sekund skiter i det.

 Samt att NLA verkar kunna springa runtomkring i Kavala utan konsekvenser emellanåt när polisen är inne är något som jag allt mer ifrågasätter.

 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, OttovonStauffenberg said:

Däremot vill mer än klaga på hur poliser verkar selektera ut folk med vad för gear de har eller hur de gör det, ena sekunden kan du inte bära olagliga saker men nästa så tittar APD:n bort.

Kan vara lite dagisnivå av det hela men samtidigt antingen tittar man bort på alla eller så tar man alla, finns inget mellanting, kan namnge flera A.P.D som ena sekunden gör saker och ting riktigt och nästa sekund skiter i det.

 Samt att NLA verkar kunna springa runtomkring i Kavala utan konsekvenser emellanåt när polisen är inne är något som jag allt mer ifrågasätter.

 

Förstår inte riktigt vad du menar med det första och andra stycket, vad menar du med att vi "ena sekunden kan du inte bära olagliga saker men nästa så tittar APD:n bort."? Formulera gärna hur du menar! 

Och det där med att NLA springer runt i Kavala är ett val dom gör men visst, ser du dom i Kavala kan du bara slicka ett sms så försöker åker vi på det så fort vi kan.

Men väldigt roligt att du tycker vi gör ett bättre jobb! :)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Just now, Feroz said:

Förstår inte riktigt vad du menar med det första och andra stycket, vad menar du med att vi "ena sekunden kan du inte bära olagliga saker men nästa så tittar APD:n bort."? Formulera gärna hur du menar! 

Och det där med att NLA springer runt i Kavala är ett val dom gör men visst, ser du dom i Kavala kan du bara slicka ett sms så försöker åker vi på det så fort vi kan.

 

Mvh

Nej men det verkar som att flera ur APD:n kollar åt sidan när NLA kommer in, de är framför dem och de snackar med dem vilket borde vara rätt off RP. 

Jag kan förstå det om kl är 03:00 och det inte är en människa, men emellanåt är det endå liksom en hel del civilians inne och de får för att handklova folk inne där ni i APD:n skall styra.

Samma sak gäller det med att det känns som jag sa att ni selekterar ut folk med gear, varenda gång jag har sprungit runtomkring med gear så har jag alltid blivit tagen sen när vissa andra springer runt och man poängterar dem, så är det typ som de säger "nähhh" vi har inte tid, så står de kvar och gör annat i kavala marknad.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, OttovonStauffenberg said:

Nej men det verkar som att flera ur APD:n kollar åt sidan när NLA kommer in, de är framför dem och de snackar med dem vilket borde vara rätt off RP. 

Jag kan förstå det om kl är 03:00 och det inte är en människa, men emellanåt är det endå liksom en hel del civilians inne och de får för att handklova folk inne där ni i APD:n skall styra.

Samma sak gäller det med att det känns som jag sa att ni selekterar ut folk med gear, varenda gång jag har sprungit runtomkring med gear så har jag alltid blivit tagen sen när vissa andra springer runt och man poängterar dem, så är det typ som de säger "nähhh" vi har inte tid, så står de kvar och gör annat i kavala marknad.

Känns som att du gör en höna utav en fjäder. 

Kan garantera att polis tar 90% utav alla gearade dem ser, dem älskar nämligen att ta gear! Sen vad gäller NLA så tror vi på att ha en öppen dialog mellan våra faktionsparter och därför kan man ibland se NLA och APD stå och RP:a och snacka och inte bara döda varandra :)

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, LegacyMeister™ said:

Känns som att du gör en höna utav en fjäder. 

Kan garantera att polis tar 90% utav alla gearade dem ser, dem älskar nämligen att ta gear! Sen vad gäller NLA så tror vi på att ha en öppen dialog mellan våra faktionsparter och därför kan man ibland se NLA och APD stå och RP:a och snacka och inte bara döda varandra :)

Njaeeeeee håller inte riktigt med det med polisen, som sagt nu gör ju jag en subjektiv bedömning trots allt, men av det man själv sett och jämför med så är det den bedömningen jag gjort av alla gånger jag har blivit utsatt och hur jag ser vad andra har blivit utsatta för. 

Känns fortfarande som att de med mer "kända" ansikten och som spelat längre kommer alltid undan på höger eller vänster, vet inte om det är enbart jag som tror och tycker så då jag inte talar för alla, men jag hör gärna vad andra som inte är poliser och som är rätt nya här på servern uppfattar det.

Nen har t.ex. NLA rätt att ta handbojor på folk och gå ut och avrätta dem utanför safezonen i Kavala?

Edited by OttovonStauffenberg
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, OttovonStauffenberg said:

Njaeeeeee håller inte riktigt med det med polisen, som sagt nu gör ju jag en subjektiv bedömning trots allt, men av det man själv sett och jämför med så är det den bedömningen jag gjort av alla gånger jag har blivit utsatt och hur jag ser vad andra har blivit utsatta för. 

Känns fortfarande som att de med mer "kända" ansikten och som spelat längre kommer alltid undan på höger eller vänster, vet inte om det är enbart jag som tror och tycker så då jag inte talar för alla, men jag hör gärna vad andra som inte är poliser och som är rätt nya här på servern uppfattar det.

Nen har t.ex. NLA rätt att ta handbojor på folk och gå ut och avrätta dem utanför safezonen i Kavala?

 


"Are allowed to Restrain, Use lethal force and tax civilian population if they dont follow the NLA Agenda or starts a fight with NLA - no timelimits (RP involved)"

Så om du står i en safezone, och nla befinner sig på plats. Är det kanske inte det smartaste och stå o smutskasta dom.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det är inte skrivet i sten att polisen ska ta allas gear, det beror på hur situationen ser ut, ifall du blir tagen och kommer med ett kasst RP eller eventuellt går off RP direkt så kan du ju räkna med att förlora dina saker. Om du däremot kommer med ett schysst RP och polisen hakar på det så är det inte helt omöjligt att komma där ifrån med dina saker, detta betyder såklart inte att du kommer få behålla sakerna exakt varje gång du RPar bra men det ger dig en chans iallafall. Och angående NLA, jag har dragit ut Civs och avrättat dom typ 2 gånger, för att dom 5 minuter innan stått inne i safezone och lekt kung och spottat oss i ansiktet och kallat oss för bitches eller andra saker (varför göra så när ni vet att vi har restrains och kan ta ut er) , vilket i 75% av fallen resulterar i bestraffning, jag skulle vilja göra värsta kidnappnings scenariot på alla som gör så och förhandla med polisen osv och göra det roligare för alla parter, men när man rollspelar på det sättet så känns det inte värt att lägga tid och energi på ett längre scenario än en avrättning.

Edited by Darwin
Link to comment
Share on other sites

Att NLA tar ut folk och avrättar dem ibland är ju som Darwin säger " att dom i 5 minuer innan stått inne i safezone och lekt kung och spottat oss i ansiktet och kallat oss för bitches eller andra saker". Dessutom så är de ofta samma folk som blir utdragna om jag ska vara ärlig, alltså så vet dem om att det kan hända.. Sen när det händer så blir dem arga osv istället för att bara kanske strunta i att stå där och skrika osv :)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, WoXXeN said:

Polisen kan väll ändå inte se vilka som är NLA osv när vi står å bara pratar med folk. Inte så att de går runt med namnbrickor  :pPpPpPppPp

Jag har en där de står "Britt-Marie" .. Vem fan skulle tro att någon som heter Britt-Marie är med i NLA? ^_^

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.