Jump to content
CvGaming

För många APD


Jesse Pinkman
 Share

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag har gått och tänkt på en sak nu ett ganska bra tag. Jo det är så att jag tycker det har blivit alldeles för många poliser nu. För tillfället är det inne allt för många poliser på en och samma gång. De brukar ligga på ungefär runt 14 poliser konstant!, vilket jag tycker är alldeles för mkt. Det går inte att göra något ting utan att APD kommer fram och lägger näsan i blöt. Jag personligen tycker CV borde lägga in ett max antal på max 10 poliser som får vara inne på servern samtidigt. Ville bara kolla om det var någon som tycker något liknande som mig.

Ha det gött allesammans!

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Jesse Pinkman said:

Hej allihopa!

Jag har gått och tänkt på en sak nu ett ganska bra tag. Jo det är så att jag tycker det har blivit alldeles för många poliser nu. För tillfället är det inne allt för många poliser på en och samma gång. De brukar ligga på ungefär runt 14 poliser konstant!, vilket jag tycker är alldeles för mkt. Det går inte att göra något ting utan att APD kommer fram och lägger näsan i blöt. Jag personligen tycker CV borde lägga in ett max antal på max 10 poliser som får vara inne på servern samtidigt. Ville bara kolla om det var någon som tycker något liknande som mig.

Ha det gött allesammans!

Hallå Jesse!

Man ska väl inte klaga nu när det väl finns gott om poliser, innan har det ju varit ett j**la klagande att det inte fanns för många poliser inne som kunde hjälpa dom
civila när dom väl behövde hjälp. Grejen är ju att dom ska lägga näsan i blöt för dom är poliser, och om du håller på med laglig verksamhet så kommer dom inte vara
ett problem för dig utan hjälp snarare. Så jag tycker att du har fel, men detta är min personliga åsikt. Om dom är "många" inne så hinner dom förebygga och vara över
hela kartan och dessutom ha tid för lite småsnack än att bara åka på saker konstant?

// Yoshi
 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Yoshi said:

Hallå Jesse!

Man ska väl inte klaga nu när det väl finns gott om poliser, innan har det ju varit ett j**la klagande att det inte fanns för många poliser inne som kunde hjälpa dom
civila när dom väl behövde hjälp. Grejen är ju att dom ska lägga näsan i blöt för dom är poliser, och om du håller på med laglig verksamhet så kommer dom inte vara
ett problem för dig utan hjälp snarare. Så jag tycker att du har fel, men detta är min personliga åsikt. Om dom är "många" inne så hinner dom förebygga och vara över
hela kartan och dessutom ha tid för lite småsnack än att bara åka på saker konstant?

// Yoshi
 

Undrar bara om du tycker att det är lika roligt när polisen engagar när dem är 10 inne och 5 min senare så är dem 18?

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Yoshi said:

Hallå Jesse!

Man ska väl inte klaga nu när det väl finns gott om poliser, innan har det ju varit ett j**la klagande att det inte fanns för många poliser inne som kunde hjälpa dom
civila när dom väl behövde hjälp. Grejen är ju att dom ska lägga näsan i blöt för dom är poliser, och om du håller på med laglig verksamhet så kommer dom inte vara
ett problem för dig utan hjälp snarare. Så jag tycker att du har fel, men detta är min personliga åsikt. Om dom är "många" inne så hinner dom förebygga och vara över
hela kartan och dessutom ha tid för lite småsnack än att bara åka på saker konstant?

// Yoshi
 

Jag förstår hur du tänker men man blir något lack när man har fyra poliser efter sig och när man sedan väll sedan väljer att stanna för att "ta hand" om dem eller att hjulen blir sönder skjutna, så har man hela j*kla polis kåren efter sig på 14 man på bara några minuter. Det finns ingen chans för ett så pass medelstort gäng som oss på ungefär 3-4 man inne nästan hela tiden att ta sig ur på. Jag kan ta ett exempel från idag när vi flydde från polisen och fick gömma oss på eran halv ö. Rätt som det var så var det 10 poliser med hunters och allt som stormade halv ön. Jag och min polare hade ingen utväg därifrån då. Jag kanske klagar j**ligt mycket nu men det är ganska irriterande för det är inte första gången det händer. Det är bra att det är många poliser är inne och så men alla borde inte få kopplas på ett och samma fall.(Om det inte är ngt extremt stort gang, federal eller bandit district förstås).

Tack för att du tog dig tid och svarade /Jesse

Edited by Jesse Pinkman
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Jesse Pinkman said:

Jag förstår hur du tänker men man blir något lack när man har fyra poliser efter sig och när man sedan väll sedan väljer att stanna för att "ta hand" om dem eller att hjulen blir sönder skjutna, så har man hela j*kla polis kåren efter sig på 14 man på bara några minuter. Det finns ingen chans för ett så pass medelstort gäng som oss på ungefär 3-4 man inne nästan hela tiden att ta sig ur på. Jag kan ta ett exempel från idag när vi flydde från polisen och fick gömma oss på eran halv ö. Rätt som det var så var det 10 poliser med hunters och allt som stormade halv ön. Jag och min polare hade ingen utväg därifrån då. Jag kanske klagar j**ligt mycket nu men det är ganska irriterande för det är inte första gången det händer. Det är bra att det är många poliser är inne och så men alla borde inte få kopplas på ett och samma fall.(Om det inte är ngt extremt stort gang, federal eller bandit district förstås).

Tack för att du tog dig tid och svarade /Jesse

Jag tror att det blev stort pådrag för att ni åkte in på NLA ön.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, J. Stalin said:

Undrar bara om du tycker att det är lika roligt när polisen engagar när dem är 10 inne och 5 min senare så är dem 18?

Om jag vet....

Frågan du mig om det?

Common!

 

/Yoshi

Link to comment
Share on other sites

Just now, Jesse Pinkman said:

Jag förstår hur du tänker men man blir något lack när man har fyra poliser efter sig och när man sedan väll sedan väljer att stanna för att "ta hand" om dem eller att hjulen blir sönder skjutna, så har man hela j*kla polis kåren efter sig på 14 man på bara några minuter. Det finns ingen chans för ett så pass medelstort gäng som oss på ungefär 3-4 man inne nästan hela tiden att ta sig ur på. Jag kan ta ett exempel från idag när vi flydde från polisen och fick gömma oss på eran halv ö. Rätt som det var så var det 10 poliser med hunters och allt som stormade halv ön. Jag och min polare hade ingen utväg därifrån då. Jag kanske klagar j**ligt mycket nu men det är ganska irriterande för det är inte första gången det händer. Det är bra att det är många poliser är inne och så men alla borde inte få kopplas på ett och samma fall.(Om det inte är ngt extremt stort gang, federal eller bandit district förstås).

Tack för att du tog dig tid och svarade /Jesse

Det som hände vid NLA ön var att vi såg er vid weed proccesing och valde att följa efter er med heli och sen hade vi redan 1 till enhet som var nära som kunde komma med en bil för att försöka få er och stanna. Sen så tar ni er in på NLA ön och ser att ni stannar där så då väljer vi att kalla på alla enheter för annars åker inte vi in på NLA ön, väl inne där så tar vi båda var av en av er åkte ner i vattnet med eran tempest så vi inte kunde ta det (vilket är bannbart) Så jag ser inte vad vi gjorde fel? skulle vi komma med 3 personer och låta er döda dom? skulle vi skita i att åka in på NLA ön när vi är 14 inne? ser inte vad du tycker vi gjorde fel där

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Jesse Pinkman said:

Jag förstår hur du tänker men man blir något lack när man har fyra poliser efter sig och när man sedan väll sedan väljer att stanna för att "ta hand" om dem eller att hjulen blir sönder skjutna, så har man hela j*kla polis kåren efter sig på 14 man på bara några minuter. Det finns ingen chans för ett så pass medelstort gäng som oss på ungefär 3-4 man inne nästan hela tiden att ta sig ur på. Jag kan ta ett exempel från idag när vi flydde från polisen och fick gömma oss på eran halv ö. Rätt som det var så var det 10 poliser med hunters och allt som stormade halv ön. Jag och min polare hade ingen utväg därifrån då. Jag kanske klagar j**ligt mycket nu men det är ganska irriterande för det är inte första gången det händer. Det är bra att det är många poliser är inne och så men alla borde inte få kopplas på ett och samma fall.(Om det inte är ngt extremt stort gang, federal eller bandit district förstås).

Tack för att du tog dig tid och svarade /Jesse

 

Ja, det är väl ett normalt polis förförande?
Om en bil vägrar stanna och drar ifrån patrullen så trappar man upp sökandet med flera patruller för något verkar ju vara knas för personen/personerna inte stannade?
Det gäller kanske också att civila får tänka om istället för att "köra" på samma spår som alltid/förr?

/ Yoshi
 

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesse!

Huh, jag själv personligen tycker det är jättekul att se så många poliser inne. Den sista tiden jag var Polis var jag mer eller mindre ensam inne. Så jag tycker Kooben och Co har gjort det jättebra. Sen från situation till situation är  det jätte svårt. Polisen som är högst rankad tar ju ett beslut kring hur de ska agera i just denna situationen. Att Polisen tar in hela kåren när de ska in och Härja på våran ö tycker jag inte är mer än rätt då de vet att det kommer att vara ett viss antal beväpna människor.

/Bachne

Link to comment
Share on other sites

Jag kan absolut framföra till polisen att det finns önskemål om att polisen ska dela upp sina resurser mer. Förstår att du tycker det är jobbigt när du engagear polisen och helt plötsligt är det 18 stycken poliser på plats, men det finns också en väldigt simpel lösning. Engagear du inte polisen så slipper du ju problem? Det är din spelstil som har dragit till sig dem ifrån första början så du kan även få dem att försvinna genom att ändra sättet du spelar på för stunden. 

Tycker de är kanon att det är många poliser inne! Fram till att det blir ett riktigt problem utav det så kommer vi tyvärr inte att sänka gränsen till 10, men tack för ditt förslag!

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Vpswede said:

Det som hände vid NLA ön var att vi såg er vid weed proccesing och valde att följa efter er med heli och sen hade vi redan 1 till enhet som var nära som kunde komma med en bil för att försöka få er och stanna. Sen så tar ni er in på NLA ön och ser att ni stannar där så då väljer vi att kalla på alla enheter för annars åker inte vi in på NLA ön, väl inne där så tar vi båda var av en av er åkte ner i vattnet med eran tempest så vi inte kunde ta det (vilket är bannbart) Så jag ser inte vad vi gjorde fel? skulle vi komma med 3 personer och låta er döda dom? skulle vi skita i att åka in på NLA ön när vi är 14 inne? ser inte vad du tycker vi gjorde fel där

Det där med Tempesten är redan utrett så det kan jag säga direkt så att du har klart det för dig. Men vart tycker du vi annars skulle ha åkt en till NLA ön? Hade vi fortsatt på vägen hade antingen helin och suven tagit ut oss, och om de inte hade gjort så hade ännu fler polise kommit. Enligt mig så är det inte riktigt en fair fight. Okej jag förstår om man har typ 5-6 poliser efter sig men när 10,11,12 kommer det är då över driften kommer in. Man borde iallafall ha en chans att komma undand där ifrån utan att få bilen sickad till skroten och hamna fängelset. Och sen vet jag inte om det var ren tur att ni hittade oss vid weed processen igen efter att vi gömt oss, men ibland känns det nästa lite som ni sitter och campar de olagliga grejorna du får rätta mig om jag har fel där.

Edited by Jesse Pinkman
Link to comment
Share on other sites

Just now, Jesse Pinkman said:

Det där med Tempesten är redan utrett så det kan jag säga direkt så att du har klart det för dig. Men vart tycker du vi annars skulle ha åkt en till NLA ön? Hade vi fortsatt på vägen hade antingen helin och suven tagit ut oss, och om de inte hade gjort så hade ännu fler polise kommit. Enligt mig så är det inte riktigt en fair fight. Okej jag förstår om man har typ 5-6 poliser efter sig men när 10,11,12 kommer det är då över driften kommer in. Man borde iallafall ha en chans att komma undand där ifrån utan att få bilen sickad till skroten och hamna fängelset. Och sen vet jag inte om det var ren tur att ni hittade oss vid weed processen igen efter att vi gömt oss, men ibland känns det nästa lite som ni sitter och campar de olagliga grejorna. 

haha vänta va? Vi kommer göra allt i våran makt för att ta dig om vi ser att du gör något olagligt det är liksom vårat jobb, vi ska inte ge dig en "chans" att komma där ifrån vi ska försöka ta dig för varje pris, och nej du kunde inte åka någon annan stans än NLA ön och det vet vi hade du åkt någon annan stans hade du blivit spikad och ända tills ni åkte in på ön var vi bara 4-5 som följde efter er men sen kallade vi på förstärkning för som bachne sa så kunde vi förvänta oss NLA på ön.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, LegacyMeister™ said:

Jag kan absolut framföra till polisen att det finns önskemål om att polisen ska dela upp sina resurser mer. Förstår att du tycker det är jobbigt när du engagear polisen och helt plötsligt är det 18 stycken poliser på plats, men det finns också en väldigt simpel lösning. Engagear du inte polisen så slipper du ju problem? Det är din spelstil som har dragit till sig dem ifrån första början så du kan även få dem att försvinna genom att ändra sättet du spelar på för stunden. 

Tycker de är kanon att det är många poliser inne! Fram till att det blir ett riktigt problem utav det så kommer vi tyvärr inte att sänka gränsen till 10, men tack för ditt förslag!

Jo exakt, men i detta fall var det polisen som engaga oss för att vi var i checkpointen med gear :P

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.