Jump to content
CvGaming

APD Förändring!


Thorwald
 Share

Recommended Posts

Tjo Bengtsson från CV-D här 

Nu ett långt tag har jag känt att Speciellt APD är för OP om t,ex som igår försöker vi stå vid Kavala CP och rpa så kommer apd där och lägger upp sig utan att vi har rånat nån eller uppgett ett hot dom springer sedan ner och engeadar oss och ber oss lämna området eller så kommer dom öppna eld vi åker en bit ifrån men känner att vi inte vill ta skit från dom nåt mer så vi börjar skjuta och försöker ta tillbaka checkpointen efter en stund så hör vi en hellcat komma och det loggar in flertals poliser till vi dödar två sen ser vi hur det kommer en hunter (dom var 14 APD) vid detta tillfälle så som sagt alla blir skjutna och vi förlorar. innan kriget var kom APD ner ditt och vi ville ba prata men dom vägrade och bara körde på oss för vi stod i vägen (Dom stanna inte ens :o )

Jag tycker rent utsagt att det är bullshit vi är 8 pers mot 14 pers med både hunters och helis (förstår att dom har helis) men det är för svårt för oss gangs och jag vet att det ska va så att Factions ska ha fördelen men det är bara för orättvist och blir inte lika kul. Som jag också märkt Så finns det vissa i poliskåren som BARA är inne när det blir krig osv. och eftersom APD kan köpa ut vapen mycket billigt så bryr dom sig inte lika mycket om sitt geartycker just nu att det måste göra nåt åt detta eftersom många andra också klagar på det 

Uppskattas med svar ;)

''[Cv-D] Bengtsson]'' Upprörd Boxholmare!

tack i förväg!

Edited by Bengt
Link to comment
Share on other sites

Håller faktiskt med om allt Bengtsson säger i denna text. Tänkte även rada upp några punkter som jag anser att är helt sneda.

- Oftast startar vi upp en fight 8 mot 9 poliser. Men vi avslutar alltid fighten 8 mot 16 poliser.

- När jag var polis vet jag att man försökte minska bruket av Huntern men det har ju bara blivit värre. Vi är 8 ni är 14 och använder Hunter. Kom igen grabbar? Jag bevittnade en sådan här händelse senast igår.

- Och en sak jag också ifrågasätter väldigt hårt är polisens 2 liv vid Bandit. Varför har ni ingen NLR mellan dessa liven? Det är lack of RP, samt blir omöjligt att vinna för oss. Vi börjar Bandit 8 mot 11 poliser men det är ju samma sak som 8 mot 22 då ni inte har NLR. Detta är fan inte rimligt grabbar?

 

Mvh: [Cv-D] [Fin] Zacharias 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Zacharias said:

- Och en sak jag också ifrågasätter väldigt hårt är polisens 2 liv vid Bandit. Varför har ni ingen NLR mellan dessa liven? Det är lack of RP, samt blir omöjligt att vinna för oss. Vi börjar Bandit 8 mot 11 poliser men det är ju samma sak som 8 mot 22 då ni inte har NLR. Detta är fan inte rimligt grabbar?

 

Mvh: [Cv-D] [Fin] Zacharias 

Vi har precis som alla andra, NLR mellan dom 2 liven man har på bandit. 

Link to comment
Share on other sites

@Zacharias Jaa vi blev engeadade av APD dom var 8 inne vid tillfället sen när vi dödat 3 av dom kommer det in ett par till underkriget så dom blev 17 i hela fighten dödade vi 13 så om dom andra aldrig kommit in hade vi vunnit

Link to comment
Share on other sites

Ok grabbar, Då tar vi detta snack ännu en gång då. Situationen som du talar om Bengtsson vid Kavala CP är löst då vi pratade med de inblandade och kom fram till att båda parter (cv-d och APD) skulle gjort saker annorlunda. Som jag skrivit flertalet gånger innan, Polisen ska inte vara ett lätt gäng att kriga mot, De problemen ni skriver om handlar enbart om kos kos kos och lite mer kos. Försök att tänka bortom det för en gång skull... 

Att vi "försökte minska bruket av hunter" har jag inget minne av Zacharias, Men att vi tar ut den nu är ett aktivt val vi gör för att vinna större fighter. Även här 8 vs 14, klart vi kommer ta ut dom redskapen vi kan för att vinna fighten, Det finns ett enkelt sätt att det ska sluta vara såhär och det är att sluta engaga oss. (Sen kan vi också bli bättre på att stanna och RPA, ska snacka med grabbarna om det)

Det sista du skriver Zacharias, att vi inte har NLR emellan våra liv på bandit, vart har du fått det ifrån? Vi har NLR som alla andra och måste vänta 15 min innan vi kan komma tillbaka, Så den förstår jag inte riktigt.

Tycker det är olyckligt och tråkigt att ni tycker att det finns poliser som enbart loggar in enbart när det är kos, Kommer personligen hålla ett extra öga på de flesta och se vad jag kan komma fram till, För så ska det absolut inte vara.

 

Sen vill jag gärna att ni bestämmer er grabbar.... Jag får massvis med medelanden på ts när det är dåligt med poliser inne och att jag borde fixa det...och när vi är 20 pers inne då kommer ni till forumet och gnället att vi är för många? Anledningen till att vi ska vara 20 poliser inne är för att vara runt hela mapen, Det har funkat sisodär men vi är påväg mot rätt håll.

 

Hoppas ni fick svar på de flesta grejer ni hade lite tankar och funderingar om, Ni får gärna skriva mer saker som ni tycker vi i A.P.D kan ändra så svarar jag gärna på det här i tråden, Men sekunden denna tråd blir en pajkastningstråd så drar jag....Finns ingen anledning att vi håller på så.

Ha det bra grabbar! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag vill bara flika in en sak. Ser inget rp med att ni loggar in 5 till när det är kos. Det är ungefär som att jag dör och jag låter en annan cvd logga in utan nlr. Detta har hållt på ett bra tag jag vet säger 2-4 personer som bara loggar in när det är kos sen loggar ut @kooben. Om ni ska få vara 20 inne tycker jag vi borde få vara några mer inne. Den ändringen hade varit intressant så får ni se hur det känna när vi är inne 5 och engagar 7 poliser sen loggar 5 till av oss in som exemple jag tror 90% av er INTE hade gillat det. Det med nlr tror jag våran finne försöker säga är att igår vid bandit kom bracket till backa med nlr och la sig ca 1,2 kan utan för zonen. Där ifrån kunde han se oss där vi låg och kunde sitta och säga vad vi gjorde och hur ni skulle agera. Nästa bandit kanske vi ska göra så också?

Edited by Tintin
Link to comment
Share on other sites

Just now, Tintin said:

Jag vill bara flika in en sak. Ser inget rp med att ni loggar in 5 till när det är kos. Det är ungefär som att jag dör och jag låter en annan cvd logga in utan nlr. Detta har hållt på ett bra tag jag vet säger 2-4 personer som bara loggar in när det är kos sen loggar ut @kooben. Om ni ska få vara 20 inne tycker jag vi borde få vara några mer inne. Den ändringen hade varit intressant så får ni se hur det känna när vi är inne 5 och engagar 7 poliser sen loggar 5 till av oss in som exemple jag tror 90% av er INTE hade gillat det.

Vet inte om du kommer ihåg detta Tintin, Kommer du ihåg ett litet gäng som kallade sig själva "?"....De gjorde ungefär så men med en liten twist, De var 8 inne men såfort någon dog så bytte dom ut en spelare mot en annan, Det tyckte ingen polis om. Men som sagt, Inte ok att någon polis enbart är inne för att kriga. Förstår inte riktigt ditt försök till en lösning... Ett fel rättfärdigar inte ett annat fel, Det är väl bättre att vi försöker fixa problemet vi har istället?

Link to comment
Share on other sites

Att vi poliser går in och tar tillbaka våran checkpoint efter att full utrustade banditer tagit över den är väl inte något konstigt?

 

Att vi använder våra resurser, tex hunter är det inte något fel med heller, tanken är att folk och gäng som håller på med rån/olagligheter osv, ska försöka hålla sig undan polisen..

 

Vi vill ju trots allt att civila ska kunna åka förbi kavala checkpoint utan att höra kulor flyga imellan bergen

 

vill ni RPa varsågod, det har vi inga problem med, men ni kan inte köra ett RP där ni tagit över våran POLIS CHECKPOINT där 80% utav serverns civila kör förbi, jag förstår inte hur ni kan förvänta er att vi ska låta ett banditgäng göra det.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, kooben said:

Vet inte om du kommer ihåg detta Tintin, Kommer du ihåg ett litet gäng som kallade sig själva "?"....De gjorde ungefär så men med en liten twist, De var 8 inne men såfort någon dog så bytte dom ut en spelare mot en annan, Det tyckte ingen polis om. Men som sagt, Inte ok att någon polis enbart är inne för att kriga. Förstår inte riktigt ditt försök till en lösning... Ett fel rättfärdigar inte ett annat fel, Det är väl bättre att vi försöker fixa problemet vi har istället?

Att ni försöker fixa det har jag inte sett nån skillnad på ett bra tag. Det är inte så svårt att fixa problemet bara att den personen/personerna rycker från polisen. Man ser ett mönster efter x antal bandit/fed/kos även jag som civ ser det. Jag säger inga namn för jag inte vill "hänga" ut nån.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tintin said:

Att ni försöker fixa det har jag inte sett nån skillnad på ett bra tag. Det är inte så svårt att fixa problemet bara att den personen/personerna rycker från polisen. Man ser ett mönster efter x antal bandit/fed/kos även jag som civ ser det. Jag säger inga namn för jag inte vill "hänga" ut nån.

Som sagt, Själv har jag inte märkt av det, Men som skrivet ovan så kommer jag att hålla ett extra öga. Du får gärna skicka ett PM till mig så kan enbart jag få se vilka personer det rör sig om.

Link to comment
Share on other sites

@kooben det som hände igår vid checkpointen jaa det är klart att vi har bandit kläder men vi stod där öppnade och stände portarna och RPA vi rånade inte nåt och vi var schyssta

vill också smyga in att det är klart att ni vill vinna fighten mot banditerna men det e 10 % att vi vinner när ni engeadar först sen tar ut hunters och kommer 17 pers som får komma tillbaka två gånger

Link to comment
Share on other sites

@V1RRE som sagt vi rånade inte en endaste där och jag sa själv till ett par av era kollegor att vi patrullerade där eftersom ni ''APD'' inte var där

Ni kunde också bara be oss lämna området istället för att lägga en engead!

Edited by Bengt
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag förvisso varit borta ett tag sedan jag trappade ner så kan ju inte bekräfta huruvida detta stämmer eller ej, men det som man genomgående hör är att man

1. är less på att poliser loggar in när det är krig? och 2. missbruk av Hunters?

 

Om nu så är fallet: 3. Ni som engagear poliserna vet ju om att det är så det ser ut i dagsläget? Kom med förslag på hur @kooben ska förbättra sina riktlinjer istället för att basha på han och poliskåren om det, var lite konstruktiva i eran feedback och försök hitta lösningar istället för att skrika när det går emot er, och sedan när poliserna är 4 personer inloggade så gnäller man över att ingen polis är inloggad(?!?)

Gällande Hunters, så har det iallafall under den tiden jag spelat på Cv, samt varit Admin alltid varit ett föremål för restriktion, Jag personligen ansåg och anser fortfarande att hunters / ifrits enbart ska plockas ut vid Federal/Bandit alternativt i situationer som denna, Exempel som följer: Poliserna blir engagead av 8 banditer vid ett Mackrån, på platsen har man 4a stycken poliser (Inloggade poliser vid tillfället är: 14personer) Man callar i teamspeak att man behöver hjälp, polisen skickar 8 personer till platsen (total count: 12), 3 utav poliserna som blev engageade på platsen har dött direkt utan att få ner någon av banditerna <---- perfekt tillfälle att då ta ut en Hunter för att få en fördel för att kunna vinna fighten.

Om det nu är så som jag beskrev så förstår jag inte problematiken, om polisen däremot patrullerar i hunters så förstår jag att ni är irriterade, men då är det till @kooben återigen ni ska vända er istället för att lägga upp en post. (keep in mind, om beetende på servern är KRIG KRIG KRIG, så är det inte så konstigt att dom gibbar runt med hunters... just saying)

 

Hare gött

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Bengt said:

@kooben det som hände igår vid checkpointen jaa det är klart att vi har bandit kläder men vi stod där öppnade och stände portarna och RPA vi rånade inte nåt och vi var schyssta

vill också smyga in att det är klart att ni vill vinna fighten mot banditerna men det e 10 % att vi vinner när ni engeadar först sen tar ut hunters och kommer 17 pers som får komma tillbaka två gånger

 Okej då jag var den polisen som bad er lämna checkpointen så vill jag påpeka att jag faktiskt kom till platsen efter fler tala larm eller vad man ska kalla det att det var "krig" ,"oroligt" "rån" "skott"... 

Jag kom ner till er i CVd och bad er först snällt att lämna checkpointen och jag tackade faktiskt för erat arbete. Men när jag sa att vi skulle ta över arbetet i checkpointen så  besvarades jag med "Nej detta är våran checkpoint" Jag bad er fler tal gånger efter det att lämna men då ni svarade på samma sätt och bad mig sticka ett flertal gånger.  Då är det klart att vi måste agera och ta tillbaka checkpointen så att de civila på servern känner sig trygga då de skrev till oss. 

Sen att ni klagar på att vi tar ut hunters. När jag spelade i RU så ska jag säga att jag blev lite stolt när APD tog ut hunters. För när de gjorde de så kände vi i RU "Yes de tycker vi är ett bra gäng så de vill ta ut en hunter" De jag vill få ut är att ni kanske kan tänka som vi i RU gjorde.

Sen håller jag också med jonas med att ni ska kontakta kooben och ge han feedback istället för att klaga på forumet :)

Förlåt om ni inte förstår vad jag menar :) 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Bachne said:

Hej!

Ingen av er som har kommenterat kring detta ni har inte tänkt på att bara för att Polisen råkar vara 16, 15 eller kanske 20 online är inte automatiskt alla på platsen och skjuter mot er.

 

Vid många tillfällen är dom det 4 i en hunter som åker runt sen två i en heli och folk i bilar och andra runt om och APD kan köpa sitt gear väldigt billigt så dom bryr sig inte lika mycket och om vi dödar kanske 5 av poliserna blir det som ett wasteland ALLA APD.s kommer till området och det skjuts hejvillt. menar det e som att placera 1 pers med PDW mot en i en ifrit med GMG,  nästan helt omöjligt

och menar att om man inte har en chans eller bara är en liten är det ju inte kul för oss Civs om vi vet nästan till 90 % att vi kommer dö

Link to comment
Share on other sites

Ska inte lägga mig i här eftersom jag varken tycker det ena eller det andra men Bengtsson du ska ha cred för detta.

Istället för att gå loss i sidechat, teamspeak eller göra en tråd som BARA innehåller gnäll så gör du en tråd där du faktist förklarar vad du känner. Finns en hel del i Cv-D som behöver ta efter dig! så +1 till dig.

Som nämnt ovan så kan du helt enkelt kontakta Bracket och Kooben med dina egna förslag om hur förbättringar kan ske.

Link to comment
Share on other sites

Huntern skall inte patrulleras med och ser ni att någon gör det så får ni gärna kontakta mig. Vi har sagt att dessa redskap tas ut när större fighter/event pågår. Alltså inte när Klas och Berit snattar godis från en bensinmack.

 

9 minutes ago, Zacharias said:

@kooben

Det med NLR:n fick jag ifrån att igår sköt Boyka ner P.Bracket i sin Hellcat vid bandit 4-8 minuter senare var han tillbaka i en M9-Hummingbird och landar på en kulle 1.2 kilometer bort. 

hmm, konstigt :/ Ta det med Bracket.

Link to comment
Share on other sites

När kommer den positiva kritiken egentligen om vad vi poliser gör?

Tycker det bara har vart gnäll i de senaste 100 posterna om polisen....

 

Tycker det verkar som om vi gör fel i vad vi än gör, när vi egentligen gör rätt (I väldigt många fall),

Men gängen som finns, gör också en del fel och som jag ser, så finns det ingen post om att polisen gnäller på gängen, eller?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, G. Kasper said:

När kommer den positiva kritiken egentligen om vad vi poliser gör?

Tycker det bara har vart gnäll i de senaste 100 posterna om polisen....

För att de flesta går hit på forumet och gör en tråd om vad de tycker att diverse factioner kan göra bättre och inte sämre.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Bartowski said:

För att de flesta går hit på forumet och gör en tråd om vad de tycker att diverse factioner kan göra bättre och inte sämre.

Vet inte om det behövs massa poster som det står i princip samma saker i.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, G. Kasper said:

Vet inte om det behövs massa poster som det står i princip samma saker i.

Det är ju dock upp till var och en för sig. Alla individer har olika tankar och åsikter.

Link to comment
Share on other sites

Cv-d efter fighten vid kavala CP så pratade vi med er i ts och förklarade att polisen kommer in av en slump. Igår hade vi en helcat ute för att (jag) tyckete att ha en ghosthawk är lite för op så vi tog en helcat men ni börja klaga på det med. Och det med hunters var vi väldigt osäkra på att ta ut men ni i cv-d är bra på att panga och ni bruka springa runt med 7.62 och då behövs de bara 10skott så är huntern ute eller är föraren död.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.