Jump to content
CvGaming

Ska raid bevis va såhär?


Thorwald
 Share

Recommended Posts

Detta hände idag och blev raida pga av denna video det dom ser är att jag springer ut ur mitt hus med fullkit. Man kan få raid bevis genom att man plockar ut saker genom lådan som man klart och tydligt såg att jag inte gjorde. Dom tog allt i mitt hus iklusive chest rigs som är lagliga enligt Thorsten han själv

"oskar. cool": Hej, snabb fråga! chest rigs
<22:40:48> "oskar. cool": dom är väll lagliga?
<22:53:10> "-Thorsten-": ya
<22:53:20> "oskar. cool": ba undra

Det e rena bullshiten eftersom dom inte ser att jag tar ut nåt gear jag ba springer ut med vapen och carrier lite har granskat videon noga så ni hade inte rätt att raida! han låg ju också i ett hus långt bort så skulle kunna lega en annan person i samma hus

''ARG BENGTSSON''

VILL HA SVAR Snarast!

 

Link to comment
Share on other sites

Sist jag var APD så var man tvungen att ser när någon plockade ut olagligt gear ur sin låda :)

Sen råkar jag veta att Bengtsson blev av med 2 chest rigs, vilket inte är ett olagligt item att äga?

lägger till detta, Jag hatar bengtsson ingame för att han är CVD och jag är med i Mayans MEN RÄTT SKALL FAN VARA RÄTT. 

Och detta är heeeeeeeeeeeeeeeeeelt vridet i mina ögon :)

Link to comment
Share on other sites

https://gyazo.com/a5913e622d6ed159299f47ac28a21a9d

https://gyazo.com/01562df1f32cf12d5e9f4733e611a587

Där ser du att du först inte har något på dig, om du kollar senare så har du en mxm och carrier lite. Då du inte har en väska på dig eller inte kan få på dig sakerna på något annat sätt så är det inte svårare än så att du har tagit sakerna ur lådorna. 

 

Link to comment
Share on other sites

Sen skulle jag vilja tilllägga en grej också du behöver inte göra en post på forumet! Ta kontakt med en admin direkt istället för att skapa en shitstorm på forumet blir så mycket bättre! jag förstår att du är arg men det blir inte bättre för att skapa en post på forumet och få med alla och skriva dumma saker mot A.P.D. Eller ta du kontakt med en högrankad person i APD så kan vi förklara och utreda vad du tyckte som gick snett i raidbeviset! Som Feroz Skrev där att du hade ingen väska på dig så du kan ej fått ditt vapen därifrån och vi behöver inte se att du tar ut vapnet från lådan det behövs bara att vi ser dig att du går in i huset med inget gear alls och ingen väska, sen sedan kommer ut med fulltgear på dig!

 

 

Edit:

 

Jag vill att posten ska låsas

Link to comment
Share on other sites

 Okej, han kanske var på skyttebanan. Sen packar han ner allt och drar hem. Sätter sig och drar en lunch eller nått, polarn skriver "tjena ska vi dra och skjuta ett par lerduver"? Då säger bengtsson ja varför inte. Så han går upp i huset men kommer på att alla saker la han upp på hyllan sen innan. Visst detta var ett jävligt dålligt exempel men ni har ingen aning för ni såg inte nått,  "om han tog ut något ur lådan eller inte". Sen vill jag inte att någon i apd ska känna att detta var något elakt emot A.P.D. <3

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bugge said:

 Okej, han kanske var på skyttebanan. Sen packar han ner allt och drar hem. Sätter sig och drar en lunch eller nått, polarn skriver "tjena ska vi dra och skjuta ett par lerduver"? Då säger bengtsson ja varför inte. Så han går upp i huset men kommer på att alla saker la han upp på hyllan sen innan. Visst detta var ett jävligt dålligt exempel men ni har ingen aning för ni såg inte nått,  "om han tog ut något ur lådan eller inte". Sen vill jag inte att någon i apd ska känna att detta var något elakt emot A.P.D. <3

Det där var väl inte ens logiskt? Vi bryter oss in i huset för att han har olagliga saker och vi har sett det och vad skulle han ha en carrier lite och mxm till om han skjuter lerduvor?

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Feroz said:

https://gyazo.com/a5913e622d6ed159299f47ac28a21a9d

https://gyazo.com/01562df1f32cf12d5e9f4733e611a587

Där ser du att du först inte har något på dig, om du kollar senare så har du en mxm och carrier lite. Då du inte har en väska på dig eller inte kan få på dig sakerna på något annat sätt så är det inte svårare än så att du har tagit sakerna ur lådorna. 

 

Fast ni vet inte att det finns något i lådorna fortfarande! Det kan vara en gängmedlem i huset som droppar gear till Bengtsson så allt är egentligen en gissning...

Link to comment
Share on other sites

Har ej kollat på videon men tänkte förklara lite vad som gäller kring raid bevis,

 

Polisen behöver se personen i fråga plocka ur Gear ur huset, finns undantag för detta och ett utav dom är att tex,

Person X syns i huset, ej gearad, 2 minuter sedan spottar poliserna han igen (fullgearad), sålänge inte lådorna har despawnat dvs att personen i huset har fast travlat så är det ett Legit raid bevis då han inte kan ha fått sittt gear på något annat sätt än att just plocka ut detta ur huset.

 

Vet ej om så är fallet här, men misstänker att det är det ni klagar över att poliserna inte ser han aktivt plocka ut någonting ur huset, sålänge dom då håller koll på att lådorna är kvar så är det fortfarande då ett legit raid bevis.

 

Om folk vill så kan jag sätta ihop exakt vilka regler som gäller kring raid (detta får då bli på måndag) då jag ska på svensexa imorgon och lär vara medvetslös på söndagen :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Vitx said:

Sen skulle jag vilja tilllägga en grej också du behöver inte göra en post på forumet! Ta kontakt med en admin direkt istället för att skapa en shitstorm på forumet blir så mycket bättre! jag förstår att du är arg men det blir inte bättre för att skapa en post på forumet och få med alla och skriva dumma saker mot A.P.D. Eller ta du kontakt med en högrankad person i APD så kan vi förklara och utreda vad du tyckte som gick snett i raidbeviset! Som Feroz Skrev där att du hade ingen väska på dig så du kan ej fått ditt vapen därifrån och vi behöver inte se att du tar ut vapnet från lådan det behövs bara att vi ser dig att du går in i huset med inget gear alls och ingen väska, sen sedan kommer ut med fulltgear på dig!

 

 

Edit:

 

Jag vill att posten ska låsas

de är hans grej att klaga på allt och alla.

Link to comment
Share on other sites

Som några innan mig redan skrivit, Är det inte bättre att ta detta med oss poliser/admins privat? Istället för att starta en ny häxjakt på oss poliser, det märks ju att alla små likehunters har krypin sig ur sina hålor för att haka på trenden "hata polisen". Att du blev av med två chestrigs är ej ok, och jag tar på mig det ansvaret och du kommer självklart få kompensation för dom :) fel av oss. Angående bevisen så är jag mer än villig att sitta ner och prata med dig om de frågor du kan tänkas ha eftersom det var jag som godkännde den.

Som Jonas skrev så tror jag att det är bra o uppdatera vissa regler för de civila så de förstår vad vi kan använda som bevis.

Just nu är jag på jobbet men slutar runt 15:30 och är tbx hemma runt 16:00. Letar upp dig på ts då så kan vi ta oss ett snack :)

Ha det!

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, kooben said:

Som några innan mig redan skrivit, Är det inte bättre att ta detta med oss poliser/admins privat? Istället för att starta en ny häxjakt på oss poliser, det märks ju att alla små likehunters har krypin sig ur sina hålor för att haka på trenden "hata polisen". Att du blev av med två chestrigs är ej ok, och jag tar på mig det ansvaret och du kommer självklart få kompensation för dom :) fel av oss. Angående bevisen så är jag mer än villig att sitta ner och prata med dig om de frågor du kan tänkas ha eftersom det var jag som godkännde den.

Som Jonas skrev så tror jag att det är bra o uppdatera vissa regler för de civila så de förstår vad vi kan använda som bevis.

Just nu är jag på jobbet men slutar runt 15:30 och är tbx hemma runt 16:00. Letar upp dig på ts då så kan vi ta oss ett snack :)

Ha det!

Ta kontakt så snart du kan

Link to comment
Share on other sites

  • Sajm0n locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.