Jump to content
CvGaming

Admin meddelande till alla spelare


Goatis
 Share

Vilken karta vill ni spela?  

125 members have voted

  1. 1. Karta?

    • Tanoa
      38
    • Altis, inte wipead
      46
    • Altis, wipead
      40


Recommended Posts

1 minute ago, Tintin said:

Jag vet att jag skrev att jag skulle sluta/ta ett långt uppbehåll. Men nu är det så att om altis kommer tillbaka utan wipe så kommer jag nog tillbaka. Jag tycker att ni inte ska wipa för det finns personer som mig själv som har lagt ner säker 1500+ timmar om inte mer. Så därför skulle de kännas tråkigt att det bara "kastas i sjön". Där har ni min motivering. 

te.x du har ju extremt mkt problem med hus på altis eller har jag fel?

Link to comment
Share on other sites

Wipea och gör " mindre " vapen enklare att få ( PDW / 5.56 / 45.Acp ch pistoler osv ). Alternativt gör bandit enklare. Då blir det mer RP, och spelare som vill ha gear kommer väl endå kunna leva med det. Ska kanske inte säga då jag redan var wipead... Men men, JAG VILL OCKSÅ VARA MED OCH TYCKA.

 

( Menar att allt inte blir gear gear gear, pga lite gear , men endå kommer inga ha 30+ 6.5 vapen i sin låda, annars kan ni wipea vissa saker, gear och hus tas bort men kanske vehicles kvar? ) 

 

Edit: Gör gärna så att rebeller blir viktigare, så blir det mer än  Gäng VS Polis. Bara en önskan ;)

Edited by PeTTePeTTe
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tintin said:

Jag vet att jag skrev att jag skulle sluta/ta ett långt uppbehåll. Men nu är det så att om altis kommer tillbaka utan wipe så kommer jag nog tillbaka. Jag tycker att ni inte ska wipa för det finns personer som mig själv som har lagt ner säker 1500+ timmar om inte mer. Så därför skulle de kännas tråkigt att det bara "kastas i sjön". Där har ni min motivering. 

Jag kan förstå hur du känner, anledningen till varför många känner att det är "timmar kastade i sjön" är för att vi har under våra 2 års tid på Altis valde vi att göra så det va svårt att bygga upp en bra "inventory" och detta skapade även det kända lootkriget som jag vill säga va väldigt unikt på våran server. Vi hade high risk high reward, det va kul för många men inte för alla, och det skapade inte mycket plats för redigt RP. Även fast det är det moddet är skapat för, jag ville under lång tid ändra på detta men det va för sent, skadan va redan skedd. 

 

Det va nån poäng som jag tänkte komma till här ungefär men jag glömde bort den.....

Link to comment
Share on other sites

min åsikt om detta är att altis inte ska bli wipead för att skolan snart börjar och det är många som hellre vill satsa på skolan (speciellt alla 01:or som börjar 9:an nu som ska ha nationella prov och en massa viktiga test) än att sitta på servern o farma upp det man hade innan. det skulle ta mer tid än vad man har/kan slösa på servern. det skulle innebära att folk som inte har tid med att skaffa tillbaks allt skulle tröttna eller kanske sluta på servern.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Goatis said:

Jag kan förstå hur du känner, anledningen till varför många känner att det är "timmar kastade i sjön" är för att vi har under våra 2 års tid på Altis valde vi att göra så det va svårt att bygga upp en bra "inventory" och detta skapade även det kända lootkriget som jag vill säga va väldigt unikt på våran server. Vi hade high risk high reward, det va kul för många men inte för alla, och det skapade inte mycket plats för redigt RP. Även fast det är det moddet är skapat för, jag ville under lång tid ändra på detta men det va för sent, skadan va redan skedd. 

 

Det va nån poäng som jag tänkte komma till här ungefär men jag glömde bort den.....

då är de ju hög tid att plåstra om den skadan nu :)

Link to comment
Share on other sites

Just now, DompaN said:

då är de ju hög tid att plåstra om den skadan nu :)

tyckte vi gjorde det rätt bra med tanoa. dock va skadan värre än vi trodde. den hade lämnat ett stort ärr. det jag ville komma till är att det känns som alla är väldigt trångsynta och kan inte tänka sig en server på ett annat sätt än hur vår altis life va, ta Boykas text här tex. 

 

2 minutes ago, Boyka said:

min åsikt om detta är att altis inte ska bli wipead för att skolan snart börjar och det är många som hellre vill satsa på skolan (speciellt alla 01:or som börjar 9:an nu som ska ha nationella prov och en massa viktiga test) än att sitta på servern o farma upp det man hade innan. det skulle ta mer tid än vad man har/kan slösa på servern. det skulle innebära att folk som inte har tid med att skaffa tillbaks allt skulle tröttna eller kanske sluta på servern.

Det känns som du kläcker ur dig det här är för att du inte ens tänkt dig om vi wipear altis så kan vi även modifiera och redigera den så det inte blir lika tungt och tråkigt att bygga upp en inventory

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Boyka said:

min åsikt om detta är att altis inte ska bli wipead för att skolan snart börjar och det är många som hellre vill satsa på skolan (speciellt alla 01:or som börjar 9:an nu som ska ha nationella prov och en massa viktiga test) än att sitta på servern o farma upp det man hade innan. det skulle ta mer tid än vad man har/kan slösa på servern. det skulle innebära att folk som inte har tid med att skaffa tillbaks allt skulle tröttna eller kanske sluta på servern.

 

 

Det var en bra. Jag börjar själv 9an nu. Och jag har valt att då satsa mer på skolan och träning. Därför på helger skulle ja hellre sitta att rpa och fighta än att farma upp.

 

@Goatis om det inte blir nån wipe eller hur det blir. Fixa till lite regler kring rp. Jag tycker det är skit roligt att rpa. Ibland har man fan fått glädje tårar när det har varit roligt rp.

Mvh en hypad Tintin

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Goatis said:

 

Det känns som du kläcker ur dig det här är för att du inte ens tänkt dig om vi wipear altis så kan vi även modifiera och redigera den så det inte blir lika tungt och tråkigt att bygga upp en inventory

men om det kommer bli lättare att få gear nu så kommer den nya altis gå i samma fotspår som den förra.då kan man ju lika gärna ha inte wipead och ha strikt vapen tillgång än wipead men att ha stor vapen tillgång?

Link to comment
Share on other sites

Just now, Boyka said:

men om det kommer bli lättare att få gear nu så kommer den nya altis gå i samma fotspår som den förra.då kan man ju lika gärna ha inte wipead och ha strikt vapen tillgång än wipead men att ha stor vapen tillgång?

Tror du fortfarande inte tänker igenom allt. Det finns så många flera saker än priserna som går att redigera. T.ex. Antal Hus, Antal Lådor, Max kaliber,  

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, K.F Carl Mark said:

känns att en wipe behövs då flesta spelarna sitter på ett hus med runt 50 västar och 30 6.5 vapen just saying<3

 

kbry

Link to comment
Share on other sites

Just now, Goatis said:

Känslan jag får är att de flesta av er är för trångsynta och kan inte tänka er en server på ett annat sätt än vår Altis. 

kan man dupea?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Vitx said:

Varje gång man försöker få ut sina åsikter blir det bara BAN eller ett stort JÄVLA NEJ!! framför ansiktet

Hej Vitx.

Hur kommer det sig att du framför en sådan tråkig kommentar?

Allting som vi gör och framför på servern är ju först och främst för att NI vill och ska ha det så roligt som möjligt.

Otroligt tråkigt att du inte lägger fram något konstruktivt.

Link to comment
Share on other sites

Är bannad men ni borde dra tillbaka altis med whipe, så ni kan på nytt bestämma vilka vapen som ni faktist vill ha på servern. Grejer som kanske endast silencers till 5.56 - 6.5 o skippa 7.62. Och dra ner på kalibrerna så det blir allmänt svårare. Så folk använder sig mer av trg o pdw som man alltid gjorde förr och då kommer rpet bli helt annorlunda med tiden. Bara några förslag.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Teechy said:

Är bannad men ni borde dra tillbaka altis med whipe, så ni kan på nytt bestämma vilka vapen som ni faktist vill ha på servern. Grejer som kanske endast silencers till 5.56 - 6.5 o skippa 7.62. Och dra ner på kalibrerna så det blir allmänt svårare. Så folk använder sig mer av trg o pdw som man alltid gjorde förr och då kommer rpet bli helt annorlunda med tiden. Bara några förslag.

+1337

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Bachne said:

Hej Vitx.

Hur kommer det sig att du framför en sådan tråkig kommentar?

Allting som vi gör och framför på servern är ju först och främst för att NI vill och ska ha det så roligt som möjligt.

Otroligt tråkigt att du inte lägger fram något konstruktivt.

Bachne da sosse 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hur servern har varit.. ingen som rollspelar, folk bara skjuter & skjuter och kastar smuts på varandra @forumet angående KOS KOS KOS. Så här vill jag inte ha det iallafall om jag får säga mitt. 

Nya spelare kan inte spela på CVG altis som den har varit

 

En wipe skulle vara bäst, men då lämnar nogr 40-50% av dem aktiva spelarna förmodligen..............

 

 

En wipe skulle vara bäst, men då lämnar nogr 40-50% av dem aktiva spelarna förmodligen..............

Edited by Dimitri
Link to comment
Share on other sites

Men man kan ju köra allt som var förut på altis Hra eller Nla och att bara allt är wipat . eller så kan ni ju göra så man får 1 liten boost i början om man har typ 300+ timmar på cvg eller att man får typ 200-300k som start pengar 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Goatis said:

Känslan jag får är att de flesta av er är för trångsynta och kan inte tänka er en server på ett annat sätt än vår Altis. 

Det var altis servern som byggde upp cvgaming trots allt. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Björt said:

Det var altis servern som byggde upp cvgaming trots allt. 

Absolut, men på den tiden fanns det bara Altis. Sen va det inte så som servern såg ut i slutet som byggde upp cvgaming.

Link to comment
Share on other sites

  • Goatis unpinned this topic

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.