Jump to content
CvGaming

vad kör ni på?


DompaN
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, PeTTePeTTe said:

Får man fråga vad saken med färger och proccesorer är? Finns väl röd och grön ( kanske har fel ) Men vad handlar det om?

Du blandar nog ihop detta med brytare till mekaniska tangentbord. Men vad gäller färg på grafikkort så kanske man kör ett tema i datorn och därav vill ha speciella färger i datorn.

 

@DompaN Det finns Backplates du kan köpa till grafikkortet om det nu är färgen du vill ändra.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Darwin said:

är allt detta fuzz om en speciell AMD modell eller bara märket i allmänhet? jag har haft samma AMD kort sedan 2012 och aldrig haft ens det minsta av problem :huh:

Svettas du när du spelar?

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Goatis said:

Say what?

Har sett på forum att typ folk säger " röda " eller andra färger i diskutioner om processorer. Ville veta vad de gaggade om. Om det ar märke ( AMD = rött, Intel = ? Blått ? ) Eller annat... Såg det på reddit iaf. 

Kanske ska byta bild till :  98393.jpg   

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, WoXXeN said:

Men vad gäller färg på grafikkort så kanske man kör ett tema i datorn och därav vill ha speciella färger i datorn.

aa exakt vill att de ska finnas röda detaljer i min setup, jag tycker det e jävligt nice.

 

11 hours ago, WoXXeN said:

Det finns Backplates du kan köpa till grafikkortet om det nu är färgen du vill ändra.

ska kolla på det

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, DompaN said:

aha hade tänkt att köpa ett AMD grafik kort (bara för den e röd) men nu så stannar jag kvar hos mitt nvidia då. vill inte att morsan ska steka ägg på datan 

går ju att fixa röda sladdar till datorn också som du kan beställa från vissa sidor. Dock måste du ha ett nätagg då som du kan byta kablar på.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, PeTTePeTTe said:

Har sett på forum att typ folk säger " röda " eller andra färger i diskutioner om processorer. Ville veta vad de gaggade om. Om det ar märke ( AMD = rött, Intel = ? Blått ? ) Eller annat... Såg det på reddit iaf. 

Kanske ska byta bild till :  98393.jpg   

Aldrig hört, sen ser nästan alla processorer likadana ut

intel_lynnfield_cpu.jpg

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Goatis said:

Aldrig hört, sen ser nästan alla processorer likadana ut

intel_lynnfield_cpu.jpg

kanske att dom menar färgen på märkets logga. för amd är väll röd och intel är ju blå

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, PeTTePeTTe said:

Varför tror du att jag fråga? :P

 

Asså enda dator relaterande man går efter färg är som @WoXXeN sa Mekaniska tangentbord, där varje färg står för en viss knapp karakteristik

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.