Jump to content
CvGaming

Måste skriva av mig lite


Goatis
 Share

Recommended Posts

Tjena alla.

Som admin och utvecklare för Altis Life så är det enda jag vill att det ska gå bra för våran server och att ni spelare ska ha en rolig stund hos oss. Men på senare tid har vi haft väldig lite aktivt folk generellt och jag vet inte vad detta beror på. För jag vet att det finns folk som är intresserade att spela men ingen som vill spela om det inte är folk inne. Jag förstår att det är tråkigt som civ att spela när det inte finns poliser inne och jag vet att poliserna känner likadant när det inte finns civila inne. Min drivkraft och glädje för att utveckla servern speglas i servern, för om ni vill att servern ska finnas kvar så måste ni ta lite eget ansvar och faktiskt lägga fram förslag och vara positiva, då mycket av det jag känt av på senaste tiden är negativt, vilket leder till att jag personligen har ingen drivkraft att utveckla servern.

Jag har läst era poster om hur ni saknar gamla Altis innan wipe och jag köper det till en viss del. Men i slutet innan wipe så vad det faktiskt väldig många som va less på situationen och det va inte heller många som ville spela när det såg ut som det gjorde.

Så egentligen det enda jag faktiskt vill är att ni spelare oavsett vilka ni är gamla som nya spelare, är att ni faktiskt kommer fram och gör poster på forumet om förbättringar och ändringar som ni tror skulle göra servern gott. Jag finns nästan alltid på TS om ni vill snacka om saker. 

För som sagt vill ni ha kvar servern och ni vill ha uppdateringar och förändringar så gäller det att ni gör så jag och dom andra adminsen känner att vi har nått att kämpa för. 

//Elias 

Link to comment
Share on other sites

Förstår om hur ni vill bygga upp poliskåren. Men ni kan testa att ha en prov polis kår med dom som kanske inte fyller i ett krav som åldern men är bra i det andra.

Events, vad jag kommer ihåg förut så behövde man spamma Spacebar för att komma in när det var event. Få tillbaka sånna saker.

Rebell Faktion är en väldigt nödvändbar faktor i Altis Life Server. Det är som en action film. Det kan inte bara vara dom snälla killarna, det behöver vara dom elaka också.

Ta ideer från annat om vad som funkar där som kan funka här.

 

Lite vad jag tycker, kan vara en del fel stavat men aja.

Link to comment
Share on other sites

Kan bara tala för mig själv, tappade lusten helt efter wipe! Enda chansen att ens lägga ner tid var att spela som Polis. Hade ingen rätt till bonus heller enligt supports.. Bara spelat x antal år och får ingen bonus :wacko:

 

17 hours ago, L.Marshall said:

bygga upp något man redan lagt ner 1000-tals timmar på.
 

On 2016-09-02 at 11:31 PM, Qas0 said:

 

http://prntscr.com/cdgh56

Just a list of people i find worthy of the police force. They show great rp ingame and are very skilled. still their application got declined. (but what do i know, mabie its more regulated/harder to becoming a cop now)

Antar att du har sparat gamla Altis servern? Blir nog högre popp med gamla databasen igen :)

Link to comment
Share on other sites

Just now, Dimitri said:

Kan bara tala för mig själv, tappade lusten helt efter wipe! Enda chansen att ens lägga ner tid var att spela som Polis. Hade ingen rätt till bonus heller enligt supports.. Bara spelat x antal år och får ingen bonus :wacko:

 

 

 

 

 

Antar att du har sparat gamla Altis servern? Blir nog högre popp med gamla databasen igen :)

Absolut har jag sparat gamla servern MEN att gå tillbaka till den gamla servern som är 2 år utdaterad är som att skjuta oss själva i benen. För om man ser på det ur kod och utvecklingsmöjlighet är den nya versionen bättre på många plan. Tyvärr så går det inte att merga ihop den gamla databasen med den nya för dom är skrivna på helt olika sätt.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Goatis said:

Men i slutet innan wipe så vad det faktiskt väldig många som va less på situationen och det va inte heller många som ville spela när det såg ut som det gjorde.

Men om man vrider lite på synvinkeln där och oavsett om det var mycket klagomål så fanns det ändå en mycket stabilare spelarbas än vad som finns idag på servern.

Link to comment
Share on other sites

Just now, L.Marshall said:

Men om man vrider lite på synvinkeln där och oavsett om det var mycket klagomål så fanns det ändå en mycket stabilare spelarbas än vad som finns idag på servern.

Absolut, men fortfarande kvarstår problemet med att skulle vi gå tillbaka så skulle det vara som att skjuta oss själva i benen. Samt att det finns ingen garanti på att vi kommer få in alla spelare igen. 

Jag skulle vilja se att vi kan lyckas med den nya servern på ett sett som gör att alla kan känna sig nöjda och faktiskt vill spela.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Obbedog said:

finns ingen server var alla rpar till 100%. Folk vill panga det blir ändå rp 

Denna fråga har diskuterat för många gånger. Det är en Altis Life server och det är en RP server. Men vi har inte dom hårdaste kraven på RP där ute. Vill folk panga så är det inte så svårt. Men vill inte folk använda sina mikrofoner kan dom gå in på en wasteland eller KOTH istället. 

Link to comment
Share on other sites

Tja jag vet inte vad som hände riktigt, Ni Bytte Till Tanoa Och Sommarlovet Kom, Men folk verkar bara har förlorat intresset, jag menar det finns inget riktigt att göra, Polisen Har som tagit över servern, Invånare Har som inget att göra, man går som bara runt, finns inte många aktiva gäng och sånt, Men Det Spelar nästan inget roll för då skulle DOM inte ha nått att göra, Tja jag vet inte, folk tycker bara att det inte e kul

Link to comment
Share on other sites

Just now, Obbedog said:

Vem vet, folk kanske kommer in på servern när det har gått 1 tag och servern har blivi lite mer utvecklad

Just detta jag vill komma fram till. Jag och dom andra ansvariga kan inte utveckla servern om inte ni spelare kommer med förslag till utveckling. För det första vet jag inte vad spelarna vill och för det andra har jag inget sug att göra saker på min fritid för 10 personer. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Den Där Erik Killen said:

Tja jag vet inte vad som hände riktigt, Ni Bytte Till Tanoa Och Sommarlovet Kom, Men folk verkar bara har förlorat intresset, jag menar det finns inget riktigt att göra, Polisen Har som tagit över servern, Invånare Har som inget att göra, man går som bara runt, finns inte många aktiva gäng och sånt, Men Det Spelar nästan inget roll för då skulle DOM inte ha nått att göra, Tja jag vet inte, folk tycker bara att det inte e kul

Har du inte ens varit inne på servern och har någon anning om hur det ser ut så behöver du inte skriva. Missledande åsikter är bara ... Missledande.
Däremot har du rätt i att folk tappat intresset.

Link to comment
Share on other sites

jag tycker att ni kan ta in yngre poliser/rebeller som är kanske 14-15 år och uppåt än bara dom som e typ 20 och har spelat på servern innan den starta typ. för t.ex jag om jag hade fått vara rebell eller liknande så hade jag spelat varje dag jag hade krigat, dött, droppat vapen och då hade fler spelare kommit in och vilja ha vapen och känna att dem också är något på servern, jag vet att de e en rp server men att man inte ska droppa dom största och bästa vapnena men så att andra gäng kan få vapen gratis. hoppas ni förstår mig :)

Link to comment
Share on other sites

Vill cvg utvecklas som server så är det nog läge och dags att tänka om helt.

Dags att lägga Altis bakom oss, kartan är uttjatad och passar inte som till life öht dessutom är det en riktig skit karta.. Körde på en dansk lakseside server som verkligen UTKLASSAR Altis.

Så vad tycker jag ni bör göra är:

Byt karta, finns en del att välja mellan som tex Jackson_County eller lakeside.

Mods är ett måste och det är enkelt att ladda ner för alla spelare, bara att använda sig utav arma 3 sync så fixar den det åt dig, klarar inte folk av det är det bara avinstallera Arma. Och det finns mängder med mods ute för tex lakeside så det ska inte vara något problem.

Task force radio är ett måste för att kunna kommunicera och ha ett bra RP, slipper man alla töntiga och orealistiska kommandon som används nu.

Sen inga j**la rebeller eller dylikt skit utan bara poliser och civ, får gärna ta bort hexagon och gäng bildningar vilket då forcar folk att behöva RP:a. Ska man va ett gäng så funkar det att köra samma kläder för att se vilka som är vilka.

Så kom igen nu CVG, dags för en stor förändring och en utveckling! Make it happen!

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Mannie_fresh said:

Vill cvg utvecklas som server så är det nog läge och dags att tänka om helt.

Dags att lägga Altis bakom oss, kartan är uttjatad och passar inte som till life öht dessutom är det en riktig skit karta.. Körde på en dansk lakseside server som verkligen UTKLASSAR Altis.

Så vad tycker jag ni bör göra är:

Byt karta, finns en del att välja mellan som tex Jackson_County eller lakeside.

Mods är ett måste och det är enkelt att ladda ner för alla spelare, bara att använda sig utav arma 3 sync så fixar den det åt dig, klarar inte folk av det är det bara avinstallera Arma. Och det finns mängder med mods ute för tex lakeside så det ska inte vara något problem.

Task force radio är ett måste för att kunna kommunicera och ha ett bra RP, slipper man alla töntiga och orealistiska kommandon som används nu.

Sen inga j**la rebeller eller dylikt skit utan bara poliser och civ, får gärna ta bort hexagon och gäng bildningar vilket då forcar folk att behöva RP:a. Ska man va ett gäng så funkar det att köra samma kläder för att se vilka som är vilka.

Så kom igen nu CVG, dags för en stor förändring och en utveckling! Make it happen!

I personally do not want some kind of server that stribes to be like another one. People are not going to bother playing if they have to download 8gb of files 3 times because they did not work the 2 first times. Hell, people didnt even want to play on tanora even though it was a steam download. CVG has always been original and I hope we can stay this way.

teamspeak is in my opinion more than enough, I really dont want to hear that walkietalkie sound every single secound because my gang (this is an example im not talking about TNC) cant shut up. And even worse you can have some random kid meta gaming on your frequency.

When it comes to rebels, CVGaminh is made so you have the police, who is the good side. The civilians and medics who are the neutral side. But for more action and roleplay you would always need a bad side. Altis is not somewhere over the rainbow, there needs to be a core of pure evil somewhere for balance.

Hope the critique can be taken with a grain of salt. This is not ment to harass or anything it is just my opinions and point og view.

Best regards.

-Erik Tyrone

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Den Där Erik Killen said:

Tja jag vet inte vad som hände riktigt, Ni Bytte Till Tanoa Och Sommarlovet Kom, Men folk verkar bara har förlorat intresset, jag menar det finns inget riktigt att göra, Polisen Har som tagit över servern, Invånare Har som inget att göra, man går som bara runt, finns inte många aktiva gäng och sånt, Men Det Spelar nästan inget roll för då skulle DOM inte ha nått att göra, Tja jag vet inte, folk tycker bara att det inte e kul

f25727f6f1ad6b8081b0047a7dad20a8.gif

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, CasperEbbesen said:

In med en ny polischief som får poliserna att komma in, kör en backup på servern så man får tillbaka sina saker. And get bobbi back, så går de nog 

Oj, någon verkar ledsen efter att blivit nekad sisådär 3-4 ggr.

 

Link to comment
Share on other sites

Inte orkat läsa alla svar så om något redan sagt det, behöver jag inte bli påmind,

Jag tror att en del spelare har hoppat på WoW hypen. vet ett par stycken to.m

Så om jag nu vore admin skulle jag nog fokusera mer på att fixa alla buggs och inte rikta så mycket energi på vad en eller få spelare vill ha. utan tänka mer på dom som kommer komma tillbaka så dom stannar.

vet att den finns en del staff på servern. hade varit skönt om dom kunde ta lite seriösa polisroller när det behövs också. det tar ju inte mer än 20 minuter att köpa lite vatten/mat och ett gevär i Police hq i kavala och åka ut och straffa alla kriminella bönder vid gamla kavala checkpoint. En annan sak till som jag hade velat skriva av mig, Quote det jag skrev innan att ni borde fokusera mer på kommande spelare, vill jag bara skriva av mig att jag tycker att side chatten är helt värdelös. det är som ett dagis så fort någon dör ska det skrivas RDM RDM RDM refund nu eller så kommer admin banna dig osv, nästan som att dom pratar för er som är  Admins.  Hade personligen velat se mycket mindre chat. och att det används som ett "Topic" av att fråga saker och svara, och emot reglerna att gå "off-topic" och sitta och lajva sig. det värsta jag vet är när någon snorvalp skriver  'HAHAHAHAHAHAHAH' i chatten efter jag råkat bugga fast med bilen eller liknande. och ni småkids som känner er träffade av detta. Är det min personliga åsikt så mind ur own f***ing business. Tack o hej :=)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Zacharias said:

Tänkte skriva mina åsikter och mina ideer!

 

Man måste ju börja med att fundera på varför gamla Altis tappade så pass mycket spelare för jag vet att veckorna innan Tanoa skulle släppas låg server poppen på ungefär 30 spelare varje dag. Och anledningen till det var ju inaktiva poliser men jag tror heller inte det var den största anledningen utan den största anledningen var nog splittrade gäng. Och det tror jag tog bort mycket spelare från server poppen. Och en annan stor anledning till att folk också slutade var ju hus som buggade hela tiden! Men det slipper vi ju nu med den ny kodningen samt om jag förstått det rätt så uppstod dessa buggar pågrund av att utan att överdriva var så got som alla hus köpta! Och jag vill nog säga såhär varken Altis eller Arma III är uttjatat utan det var den gamla versionen med buggar, allt för mycket gear alla hus köpta ni förstår säkert vad jag syftar på och att nu vi helt vanliga spelare får chansen att börja om från en så gott som buggfri och problemfri med alla chanser att lägga till vad som helst alltså en helt ny Altis det tycker jag är guldvärt! Men nu till det konstruktiva och vad jag anser att bör fixas eventuellt läggas in för att få upp poppen igen. Det jag kan säga redan nu är att jag stöder inte på något sätt iden att lägga polis åldersgränsen på 13-14 som någon tipsade om då får vi en KOTH polis kår som inte har vett mognad eller någon som helst diciplin men det tror jag ju inte att ni admins planerat heller. Men in med mera poliser det är nog prio ett sätt åldern kring 16-17 försök att fixa en någorlunda vettig poliskår och när det finns är det ju dags för en fungerande rebell/terorist fraktion. Och om jag förstog det rätt är det just vad Legacy planerat. Men då för att locka in spelare som vill spela civilt bör ni nog göra något åt och till det har jag en ide, flertalet som slutat på servern har grinat på att de inte har ett gäng att vara med i och det förstår jag verkligen. Men gör så här hitta ett par stycken lojala gäng ledare kom på ett par fyndiga namn till dessa gängen och gör såhär ge gängledaren t.ex 10 uppsättningar inga tunga vapen men t.ex Mk.20 och kanske MXC ge han ett par miljoner cash sedan skall dessa lojala gäng ledare rekrytera flertalet medlemmar till sina gäng och så delar han ut dessa uppsättningar för att ge alla gängmedlemmar en bra start men pågrund av att han skall ha ansvar för dessa vapen och pengar måste man ju se till att det är en person som kommer ta lojala beslut och verkligen vilja detta med att starta ett nytt gäng. Men för att bara allmänt få in spelare på servern kör lite Giweaways inga dyra saker men typ några musmattor eller något sådant att man kör att de tre som spelat mest på en vecka vinner varsin nice musmatta men detta bör självfallet ske på ett lov så att det blir rättvist för allihopa också dem som jobbar och de som går i skolan. Men jag är ju från min egna sida jätte glad att ni Admins och Mods värkligen vill skaka liv i CvGaming igen! Och jag förstår värkligen dig Elias att det inte känns värt att lägga ner massa developing på endast 5-10 personer. Men det enda jag kan säga åt er spelare är: In på servern för fan vill vi ha kvar CvGamings Altis in med alla våra feta arslen nu så gör vi detta till det denna servern var en gång och till det behöver vi ju faktiskt alla Admins och alla Mods och alla Supports och framför allt ALLA spelares hjälp!

 

Mvh: Zacharias

 

Orkar inte ens börja läsa.. du kan väl iallafall dela upp det i stycken xD

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, skurkeN said:

Så om jag nu vore admin skulle jag nog fokusera mer på att fixa alla buggs och inte rikta så mycket energi på vad en eller få spelare vill ha. utan tänka mer på dom som kommer komma tillbaka så dom stannar.

Och dessa buggs du pratar om är?

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Goatis said:

Jag skulle vilja se att vi kan lyckas med den nya servern på ett sett som gör att alla kan känna sig nöjda och faktiskt vill spela.

Det förstår jag också! 

Men jag håller inte med om att det skulle vara att skjuta er själva i foten med att gå tillbaka. Visst, kanske kodningsväg och för att utveckla funktioner på servern, men hur kul är det att koda saker för en tom server? Den gamla servern är redan bevisad med ett sjukt stort intresse, så jag personligen tror inte att utveckling servermässigt spelar någon större roll för spelarbasen.

NLA, bandit, fed, APD. Där har du altis life charm. Inte hur ni snyggast kodar ett hus eller pillar in en flygande go-cart etc etc. Nu är ju inte jag så insatt i kodningen heller men som sagt, vet ju att det fungerade som det var förr iaf...


Är det eran väg att gå så önskar jag er lycka till och hoppas verkligen att det fungerar! Men det är den absolut svåraste vägen att gå och jag tror att ni redan skjutit er själva i foten med det valet! 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.