Jump to content
CvGaming

Gear och hus ;)


Thorwald
 Share

Recommended Posts

Hej Bengtsson här och vill ge lite feedback om husen oså så här kommer de

Ellerfall jag har ett hus och ett garage eftersom de nästan är ett måste att ha ett garage nära huset nu när Fast travel är kört men ellerfall, man kan ju ba ha 2 så kallade hus men Garaget räknas ju som ett hus som gör att man ba kan ha ett Verkligt hus som inte är garage detta gör att man är väldigt begränsad om hur mycket gear man kan ha, jag har inte jätte mycke men mina två lådor är nästan redan fulla och detta anser jag är ett väldigt stort problem eftersom om jag har typ 20 6,5 är nästan ett hus fyllt och till de måste man ju också ha mags / västar och kläder och andra tillbehörig heter så min idee eller förslag är att ni gör att man kan ha 1 garage och 2 Original hus så man får lite mer plats och så detta tror jag att väldigt uppskattat från många personer som nu spelar på servern så som jag har snappat upp ellerfall

men de var allt för mig och hoppas på respons @Goatis @Legacy™ @Nordqvist

MVH Den unge och efterblivne bengtsson ;) 

Link to comment
Share on other sites

Poängen med varför vi sänkte till 2 hus och max 2 lådor per hus är av en balansering att vi gjort det enklare att få tag på vapen för pengar genom ganghideout, så folk fortsätter farma. Nu kan du mer eller mindre köpa allt i ganghideout förutom Katiba och AKM som går att köpa på Bandit. Det är en typ av balansering av ekonomin, så det inte blir inflation. Annars kommer det sluta som innan wipe:en, folk sitter på över 100 milj, fyllda hus och ingen farmar längre och då blir det wasteland nivå :)

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Sajm0n said:

Poängen med varför vi sänkte till 2 hus och max 2 lådor per hus är av en balansering att vi gjort det enklare att få tag på vapen för pengar genom ganghideout, så folk fortsätter farma. Nu kan du mer eller mindre köpa allt i ganghideout förutom Katiba och AKM som går att köpa på Bandit. Det är en typ av balansering av ekonomin, så det inte blir inflation. Annars kommer det sluta som innan wipe:en, folk sitter på över 100 milj, fyllda hus och ingen farmar längre och då blir det wasteland nivå :)

men ändå man förstår att ni inte vill att man ska ha flera hus fulla men att efter 2-3 veckor efter wipen har man nästan huset fyllt? detta är inte hamstring för detta kan man få genom att bara vara aktiv ;)

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, T.Bengtsson said:

men ändå man förstår att ni inte vill att man ska ha flera hus fulla men att efter 2-3 veckor efter wipen har man nästan huset fyllt? detta är inte hamstring för detta kan man få genom att bara vara aktiv ;)

Det betyder att du använder rook:en för mycket ;)

Grejen är att du ska inte sitta på så mycket gear, tänk smart istället då, spara på gear som du inte kan köpa i någon shop istället :)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.