Jump to content
CvGaming

Mitt nya projekt 2015


Ludwig
 Share

Recommended Posts

CPU: Intel i5 4690K 4.3 Ghz

GPU: Gigabyte GeForce GTX 760 Dual SLI

RAM: Corsair Vengeance Pro Red 2x8 2400 Mhz

Motherboard: Asus Maximus VI Gene

SSD: San Disk Ultra II 120gb

Chassie: Corsair Carbide 200R

HDD: WDC Blue 1TB

PSU: Fractal Design Tesla R2 800W

OS: Windows 8.1 64-bit

Vad tycks? Något som borde ändras? :)

Link to comment
Share on other sites

Men när vi är inne på ämnet.. är det någon som kan klocka g..kort.. Jag är LAST gammal.. kan inte detta med djävulens påfund med satans ny teknik!!

"JA" Jag är ingengör!! =)

Enklaste programmet är MSI Afterburner. Dra upp spänningen och klocken lite :D
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Skulle rekommendera EVGA Supernova G2 850W som PSU riktigt fint nätaggregat :) sen större SSD tex samsung 840 evo 240gb som nämnts tidigare, eller en intel disk :)

Tror dock att jag inte behöver en större psu :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Efter mycket velande så har jag bestämt mig!

CPU: I5 4690K 4,0 Ghz

GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 G1 Gaming

RAM: G.Skill Ares 2x8 1600 Mhz

CASE: Corsair Carbide SPEC-01

PSU: Corsair CX600M

MOBO: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3

CPU Cooler: Corsair Hydro H80i

Windows 8.1

http://pcpartpicker.com/p/QwFhZL

HDD & SSD ligger redan hemma ! :)

Link to comment
Share on other sites

Tycker absolut du skall investera en ssd disk också, det är som natt och dag. Får nästan panik när jag sitter vid en dator utan ssd i dagsläget. Sen så är samsungs 840 serie drabbad av prestanda förlust vid lagring efter ett tag, detta gäller alla modeller förutom PRO modellen.

Sen samtidigt nvidias 970 kort lider av minnesproblem , finns massor att läsa på nätet, vid belastning och användning vid mer än 3,5gb av grafikminnet. Sen hur mycket man blir lidande av det som en vanlig gamer är ju en annan femma. Men kan vara intressant att veta om , när man ändå är inne på att köpa ett 970 kort.

Skulle jag vara du skulle jag eventuellt vänta in ati:s 380x kort som sägs vara minst 50% snabbare än 290x korten som säljs i dagsläget.

Dock kommer ovanstående system du skrivit ihop lira klockrent, en ssd är dock ett måste i mina ögon!

Lycka till, du kommer bli nöjd oavsett!

Link to comment
Share on other sites

Jag som sitter på ett 970 har bara 1 sak och säga. Grymt kort för pengarna, dock så va ju minnes problemet ett bakslag men det presterar riktigt fint :)

Yes!

Tror dock inte att det kommer att påverka någon atm, nog mer i framtidens spel :)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.