Jump to content
CvGaming
  • 0

Problem med extern hårddisk


WoXXeN
 Share

Question

Tjenare CvG.

Det är så att jag har en extern hårddisk som jag haft i ett par år, som jag inte använt på ett par månader, minns inte exakt men det är nog minst 4-5 månader sen den användes sist, och då funkade den utan problem. Idag så behövde jag ett par filer på den så jag kopplade in den i datorn och, själva disken börjar jobba och man hör även ljudet från datorn som indikerar att en ny enhet har kopplats, men kan inte se disken under "Den här datorn".

Någon som vet om detta går att lösa utan att förlora allt data på disken? Minn inte riktigt vad det är för modell eller så, men den är såpass gammal att den behöver kopplas till strömuttaget i väggen också för att fungera.

Link to comment
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 4

Kolla i "Disk management" vet inte vad svenska översättningen är.

 

Annars kan du säkert dra igång en live Ubuntu och göra felsökning med.

 

Du kan ju testa öppna CMD och se ifall du kan utforska hårddisken där.

I CMD skriver du den enhetsbeteckning du tror hårddisken har, t.ex: D:

Link to comment
Share on other sites

  • -3

Insåg nu att jag med hjälp av Paragon Hard Disk Manager kan utforska och komma åt alla filer och även exportera dom, antar att denhär disken är döende, lika bra att köpa in en ny! :D

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.