Jump to content
CvGaming

*NEW* Event ideas!


Peter Marple
 Share

Recommended Posts

Jag har en idé och den heter "Friendly Day".

Alltså namnet talar för sig själv, men för dom som inte kanske är insatt i de, så kan jag dra en kort förklaring över vad jag menar med detta.

Med detta menar jag, att man kan ha som ett event, där ALLA är vänliga mot varandra inne på servern en HEL dag. Alltså inget rånande, dödande, köra över varandra eller kidnappa någon/några.

Att man kan åka runt och t.ex. farma helt lugnt och ha roliga RP möten osv.

Visst låter det bra?

 

Men det är ju bara en idé jag har :)

 

// G. Kasper

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, G. Kasper said:

Jag har en idé och den heter "Friendly Day".

Alltså namnet talar för sig själv, men för dom som inte kanske är insatt i de, så kan jag dra en kort förklaring över vad jag menar med detta.

Med detta menar jag, att man kan ha som ett event, där ALLA är vänliga mot varandra inne på servern en HEL dag. Alltså inget rånande, dödande, köra över varandra eller kidnappa någon/några.

Att man kan åka runt och t.ex. farma helt lugnt och ha roliga RP möten osv.

Visst låter det bra?

 

Men det är ju bara en idé jag har :)

 

// G. Kasper

Låter absolut bra men alltså att få exakt ALLA att veta vad de ska göra kommer vara svårt, t.ex alla nya civs som hittar servern random kommer inte veta vad som ska göras och inte! 

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara kul med "Capture the flag". 

Det är 2 lag som möter varandra och de ska uppdelas med sniper, marksman och något till. Det kan även finnas bepansrade bilar/stridsvagnar som man skulle kunna köra!

Det är 1 life rule och dör man så väntar man i sitt eget spawn. Man vinner helt enkelt om man tar sig till flaggan och tillbaks hem med den igen (har man flaggan får man endast gå/springa till fots!) eller så vinner man genom att man dödar hela andra laget! :)

// [F.S] Junioren

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.