Jump to content
CvGaming

[ban request] [RU] Georgy Zhukov


Mange
 Share

Recommended Posts

       Request Information
        Name: *[B.D.C]Mange*
        Offender-Name: [RU]  Georgy Zhukov
        Offender-Position: Norr om Kavala
        Date: 2016-11-30 
        Reason: Va ute för att leta lite Rp när detta hände... Låter videon tala sitt.. För övrigt så är det 1,7km fågelvägen där Georgy Zhukov försöker sig på att rappa, tills där jag bli dödad :-(

 

 

 

Edited by Mange
Link to comment
Share on other sites

Om en admin/Mod anser att jag gjorde fel så refundar jag mer en gärna. Jag skrev också in game om de sickar req och visar att jag gjode fel så skulle jag refunda. Men obin hoppade till våran kanal och spelade upp min engage och vi alla typ tog det som en rolig sak.. De nämnde inget om att de skulle lägga req... Men om jag gjort fel så refundar jag. Tack och hej

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Mange said:

  För övrigt så är det 1,7km fågelvägen där Georgy Zhukov försöker sig på att rappa, tills där jag bli dödad :-(

Dock så är det därifrån sista skottet avfyrades tills där du blev dödad vilket var 1,4 ifrån https://gyazo.com/d01a0a50858b661f3e41e5301dc922a3 https://gyazo.com/d7f626d152ccbe04a7713280b968f469

Link to comment
Share on other sites

Kan inte hitta den nerskriven men jag vet att vi har en regel på denna server som säger att man inte får engaga fordon som rör sig snabbare än 20 km/h.

Svårt att se i videon hur snabbt Mange kör, Med det sagt, såhär tänker jag döma detta.

 

Vi spelar på en RP server där Role Playing är något vi strävar efter, Absolut, Man får/kan engaga varandra och kriga om man nu vill det, MEN då ska det göras på rätt sätt. 

Utöver det faktum att bilen troligtvis går över 20 km/h så tycker jag engagen är lite väl snabb sagd, Du skulle säkert kunna väntat några extra sekunder innan du börjar veva. 

 

Så vi gör såhär, @chebbi, Du kommer att refunda Mange och Obin på de grejer de tappade, Men innan du gör något sådant så vill jag att Mange laddar upp en längre video som visar vad du har på dig. 

Mange, Du har 24h på dig att ladda upp en något längre version på filmen! Efter det så kommer Chebbi att refunda grejerna.

 

Har ni frågor eller funderingar så är det bara att skriva till mig på ts eller här på hemsidan.

 

// Kooben

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, kooben said:

Kan inte hitta den nerskriven men jag vet att vi har en regel på denna server som säger att man inte får engaga fordon som rör sig snabbare än 20 km/h.

Tycker ni kan ta och bestämmar er för att när vi prata med marple igår sa han 40-50 km/h så man vet inte vad som är acceptabelt då ni säger olika

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha pratat med mina MOD kollegor så ser det ut som att jag hade fel. Regeln om 20km/h har aldrig funnits utan bara vad en tidigare admin sagt. Såna här situationer kommer att dömas från "fall" till "fall".

 

Domen står fortfarande kvar, En längre video ska upp och Chebbi ska fortfarande refunda. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag är inte intresserad av en refund!

Har man gjort något som är fel, så ska man ta ett straff för vad man gjort och inte bara ge tillbaka sakerna som man har tagit.
Hur skulle det se ut om en tjuv gör ett inbrott och polisen tar honom, för att bara sen säga till tjuven att lämna tillbaka sakerna. Och sen kan du gå!!!
Funkar inte så !


Utan denna banrec har jag lagt för att jag anser att om denna server ska bli bra igen så måste dom som vill spela seriöst lära sig att man inte bara kan engaga på ett så dåligt sätt.
Ang. farten så hade körde vi i nästan 80 km/h när han hade rappat färdigt.

 

Link to comment
Share on other sites

Håller med @Mange. Jag har flera gånger varit med om att man försöker lösa problemet själv med personen, dem ger inte med sig utan vill att man ska lägga banreq, så man får lägga ner tid på att göra ban req och sedan fixa till bra videos som går segt med segt internet som man har. Och därefter säger mod att man har rätt och då behöver dem bara refunda samma värde. 

Så man själv förlorar tid där man kunnat gjort annat för att en annan person gjort fel. Dem personerna som gjort fel kan bara spela vidare under tiden och sedan refunda. 

Har man gjort ett fel så ska man väl få ett straff, ett straff är inte bara att ge tillbaka för det är man ju skyldig, man ska ju behöva betala mer alternativt få sitta bannad då man väljer att ta denna process istället för att lösa det privat. Man refundar ju för personen som blev offret, det är ju inte ett straff att ge tillbaka pengar som man själv tagit ifrån offret på ett felaktigt sätt.

Det är bara något jag också tänkt på, min egna åsikt.

Edited by Frippe9508
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Frippe9508 said:

Håller med @Mange. Jag har flera gånger varit med om att man försöker lösa problemet själv med personen, dem ger inte med sig utan vill att man ska lägga banreq, så man får lägga ner tid på att göra ban req och sedan fixa till bra videos som går segt med segt internet som man har. Och därefter säger mod att man har rätt och då behöver dem bara refunda samma värde. 

Så man själv förlorar tid där man kunnat gjort annat för att en annan person gjort fel. Dem personerna som gjort fel kan bara spela vidare under tiden och sedan refunda. 

Har man gjort ett fel så ska man väl få ett straff, ett straff är inte bara att ge tillbaka för det är man ju skyldig, man ska ju behöva betala mer alternativt få sitta bannad då man väljer att ta denna process istället för att lösa det privat. Man refundar ju för personen som blev offret, det är ju inte ett straff att ge tillbaka pengar som man själv tagit ifrån offret på ett felaktigt sätt.

Det är bara något jag också tänkt på, min egna åsikt.

Du har inget med denna banreq att göra....

Link to comment
Share on other sites

Ok grabbar, Såhär ligger det till!

Efter att ha pratat med mina kollegor så kommer domen att ändras, Chebbi kommer att åka på en ban för det han gjorde. Engagen är på tok för snabb och det är ju bra om man hinner andas mellan orden när man engagar.

En sak jag dock vill påminna om, När ni väl lägger upp en banreq så lägger ni beslutet i admins/mods händer. DVS Ni behöver inte gilla beslutet men ni behöver följa det.

Finns flera exempel där en refund är bättre än en ban och vice versa.

 

Stänger och Accar denna!

 

Accepted!

Link to comment
Share on other sites

  • kooben locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.