Jump to content
CvGaming

Ban Req U.F.A Smile/Choppy


Bugge
 Share

Recommended Posts

Reguest information: 

Name: R.U Boris Jerkov 

Offender-name: U.F.A Smile

Offender-position: Agios

Date: 2016-12-01 17:00

Reason: Kurre hoppar in i deras fordon vilket leder till att dem får kos på "kurre". Han skjuter inte tillbaka utan tok dör. Efter 30 sec så tar jag skott och dör? 

Kurres perspektiv: http://plays.tv/video/58404c35c60095bb97/hh

Vårat perspektiv "joels film": http://plays.tv/video/58404ce855c980fc7e/gg

Smile sa att han skulle fixa medic då vi pratades vid i ts, men mycket snack och lite verkstad så kom det ingen medic, då mina lagkamrater fick loota mig. Jag väljer att neka refound och banna denna ufa spelare. 

/Emil

Link to comment
Share on other sites

Jag var inte med i denna händelse, men det jag fått höra var att du var väldigt skrikig i ts och så fort ufa skulle förklara så hoppade du bara iväg? Och som sagt, det blev ett missförstånd i TS och det kan hända alla. Och du väljer att neka refound för att du vill få honom bannad? + att kooben har hoppat mellan våra kanalen för att få en uppfattning från båda hållen... Men aja, det är du som väljer, får se va mods/admins tycker

Link to comment
Share on other sites

Utöver denna ban-req så betér du dig extremt dåligt. Ni skriver en massa skit i chatten och hopper ner i vårat TS rum och börjar gapa som en nykläckt sparv, sedan när vi ska förklara att det var miss kommunikation i våran TS därför vi sköt på andra spelaren, så hoppar då du iväg innan vi får förklara. DU Bugge betér dig som ett svin när du gör sådär, lika det ni säger i videon "Ta video så får vi dom bannad". 

Vi spelar ett virtuellt datorspel, på SAMMA server, varför inte bara säga "okej, det är lugnt, ge mig mitt gear tillbaka bara" med en god ton och attityd? Vi vill alla ha mer spelare på servern, och just denna attityd du har att du är "störst bäst och vackrast" gör så att spelare kommer försvinna, beté dig istället och spela för att ha kul.

Link to comment
Share on other sites

Hej Emil!

Jag skall förklara denna situationen från grunden, så du kanske förstår varför vi gjort på det sättet vi gjorde. 

Situationen börjar utanför Agios, var vi alltså rebellerna lagt ut spikmattor för att stanna och kontrollera folks fordon. Ni alltså [RU] dyker upp på platsen med flertalet fordon och vi ber er att lämna platsen. Då väljer ni att inte lämna området, men vi av vaktar hursomhelst utan en engage. Plötsligt ser vi "Kurre" köra iväg i vårat rebellfordon alltså en Quilin, vi öppnar självklart eld och lyckas döda honom. Nu uppstår den tråkiga situationen var det blir misskomunikation/missförstånd i rebellernas Teamspeak kanal var någon person "nämner inga namn" säger att ni besvarat elden. Så var ju inte fallet men Choppy antar det som Kos och öppnar då eld mot Boris Yerkov, när vi inser att vi gjort fel och ni slänger högar med klåpord i side så säger vi direkt Kos off och att vi kommer fixa medic. Här kommer anledningen till att denna ban req uppstod, alla inblandade rebeller och personerna från [RU] kommer till U.F.A gäst var vi försöker diskutera och lösa situationen när vi skall fixa medic samt förklara åt Bugge vad som gått snett och värför detta skett säger han bara jag orkar inte med detta och lämmnar kanalen direkt där efter. Jag vill säga såhär, är du inte villig att prata med oss när vi försöker lösa situationen och fixa en Medic åt dig. Då får du skylla dig själv vi har som mål i U.F.A att inte lägga upp Ban Reqs men om du inte ens är villig att lösa situationen får man skylla sig själv. Dessutom fick du ditt Gear hursomhelst då vi lät dina kollegor loota dig, och den enda anledningen till att du gör denna Ban Requesten är att du vill få folk bannade då du blivit arg och inte ens klarar av att lösa situationen moget.

 

Dock i din Ban Request låter det som att ni har varit "Golden Kids" och att det är vi som är "Bad Boysen" som gör allt fel då kan jag säga så att det var inte fallet fel som ni gjorde finns det flera av:

- Ni har en taskig attityd var ni slänger klåpord som högar med skit i Side Chat när vi gjort fel, uppför er något mognare och ta allting på Ts istället.

- I början av situationen står ni och knockar min kollega Boyka, skjuter hans däck oprovocerat och vdmar/ vdm försök.

- Som tidigare skrivet kan man inte hantera sin ilska riktat mot dig Boris Yerkov att du sitter och är lack och uppkäftig i Ts och bara lämnar kanalen när vi försöker lösa något med dig då får du skylla dig själv.

 

Vi rebeller har Screenshots och Video på hela händelsen som vi kommer ladda upp och ge åt Admins om så behöves.

 

Mvh: Zacharias / Finland

Link to comment
Share on other sites

Killen som hoppade in i fordonet har jag all rätt att döda sen dom andra blev det ett missförstod för vi trodde vi tog skott tillbaka från er men det blev missförstånd för det sen fixa vi en medic till er så ni har inte något på det. Sen ifall ni tycker jag gjorde fel har jag fullt försåtligt för, men sen att ni skriver i chatten så fort ni dör om vad fan vi gör. skriv en j**la gång och sen var tyst och hoppa ner i ts 1 person och prata lugnt, sen så kan ni göra så att ni sitter kvar när ni pratar med oss inte bara lämnar när ni får höra våran version.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Zacharias said:

Hej Emil!

Jag skall förklara denna situationen från grunden, så du kanske förstår varför vi gjort på det sättet vi gjorde. 

Situationen börjar utanför Agios, var vi alltså rebellerna lagt ut spikmattor för att stanna och kontrollera folks fordon. Ni alltså [RU] dyker upp på platsen med flertalet fordon och vi ber er att lämna platsen. Då väljer ni att inte lämna området, men vi av vaktar hursomhelst utan en engage. Plötsligt ser vi "Kurre" köra iväg i vårat rebellfordon alltså en Quilin, vi öppnar självklart eld och lyckas döda honom. Nu uppstår den tråkiga situationen var det blir misskomunikation/missförstånd i rebellernas Teamspeak kanal var någon person "nämner inga namn" säger att ni besvarat elden. Så var ju inte fallet men Choppy antar det som Kos och öppnar då eld mot Boris Yerkov, när vi inser att vi gjort fel och ni slänger högar med klåpord i side så säger vi direkt Kos off och att vi kommer fixa medic. Här kommer anledningen till att denna ban req uppstod, alla inblandade rebeller och personerna från [RU] kommer till U.F.A gäst var vi försöker diskutera och lösa situationen när vi skall fixa medic samt förklara åt Bugge vad som gått snett och värför detta skett säger han bara jag orkar inte med detta och lämmnar kanalen direkt där efter. Jag vill säga såhär, är du inte villig att prata med oss när vi försöker lösa situationen och fixa en Medic åt dig. Då får du skylla dig själv vi har som mål i U.F.A att inte lägga upp Ban Reqs men om du inte ens är villig att lösa situationen får man skylla sig själv. Dessutom fick du ditt Gear hursomhelst då vi lät dina kollegor loota dig, och den enda anledningen till att du gör denna Ban Requesten är att du vill få folk bannade då du blivit arg och inte ens klarar av att lösa situationen moget.

 

Dock i din Ban Request låter det som att ni har varit "Golden Kids" och att det är vi som är "Bad Boysen" som gör allt fel då kan jag säga så att det var inte fallet fel som ni gjorde finns det flera av:

- Ni har en taskig attityd var ni slänger klåpord som högar med skit i Side Chat när vi gjort fel, uppför er något mognare och ta allting på Ts istället.

- I början av situationen står ni och knockar min kollega Boyka, skjuter hans däck oprovocerat och vdmar/ vdm försök.

- Som tidigare skrivet kan man inte hantera sin ilska riktat mot dig Boris Yerkov att du sitter och är lack och uppkäftig i Ts och bara lämnar kanalen när vi försöker lösa något med dig då får du skylla dig själv.

 

Vi rebeller har Screenshots och Video på hela händelsen som vi kommer ladda upp och ge åt Admins om så behöves.

 

Mvh: Zacharias / Finland

Absolut, kan se eran vinkel "men". Vadå låta mina teamets loota mig ? Ni har ändå inte kos så vrf skulle dem inte få? 

Jag hoppade ts för att diskutera, jag skrek inte eller var inte ens otrevlig ? Jag snackade bara lite små irriterad vilket jag har rätt till eller? Hoppade där ifrån då alla pratade i munnen på varandra.

Sen att ni "trodde" att ni tog skott? Det är inte vårat problem då vi hade vapnet på ryggen. 

Lås tråden så väntar vi på svar ist.

/Emil 

Link to comment
Share on other sites

Som skrivet ovan så satt jag i RUs kanal när detta hände, Jag kunde inte se vad som pågick men jag fick en rätt så bra bild av händelsen efter att ha pratat med båda parter.

UFA gör ett misstag, ingen säger något annat. Men varför lägga en ban req på ett misstag som de var väldigt snabba med och försöka fixa?

Som jag ser det så är det bara RU som vill ha UFA bannade för bannens skull, Inte för att de är less på personen i fråga, Inte för att detta är en återkommande situation där UFA gång på gång gör fel... 

Utan de vill bara ha bannen för bannens skull. 

 

Choppy gör fel, ABSOLUT. Men de slutar skjuta såfort de inser vad de gjort samtidigt som de tillkallar medic. Som de skriver ovan så får Bugge tillbaka sitt gear och han kan respawna (Då medicen aldrig kom).

Choppy har fått en varning och han vet nu om att han inte ska göra om detta.

 

Vad jag vill att ALLA ska tänka på i framtiden (Detta gäller alla på servern) är att lägg inte en onödig jä#"a banreq innan du försökt få refund. 

Om personen i fråga har gjort fel ett flertal gånger, fine, lägg upp en ban req. Annars, försök att reda ut det.

 

Vi behöver våra spelare på servern :) 

 

Skulle någon utav personerna inblandade i detta ha någon fråga så finns jag på ts under eftermiddagen/kvällen.

 

DENIED!

 

// kooben

Link to comment
Share on other sites

  • kooben locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.