Jump to content
CvGaming

3:dje part engage


v.pUTIN
 Share

Recommended Posts

Kan vi inte ändra lite på reglen , Kan man inte göra att båta parterna som har en fight får kos ifall man engagar en partern? 

 

Bla Bla Jag snackar inte om trdje part osv osv osv, Men jsst nu så känns de som fraktionerna kan ha fighter som varar i 1timmeå30min vilket gör så att civ gäng inte har någon chans att träffa fraktionerna på kartan på dennna tiden. Men kan reglen "twekas" ? 

:)

Ohajao detta sägs från individ som blivit femtepartsengegad:)

stavningen osv.... Ni fötstår...

Sen är detta inte skapat för att skapa hat eller annat... Har testat spela I BÅDA FRAKTIONERAN men som civ, men som Civ så känns de värst! ibland kan man inte ens träffa på APD spelar ingen roll vad man gör!

 

NU SITTER ITNE JAG Å SÄGER ATT FEGA FIT*OR SKA SITTA OCH KOMMENTERA DÅ DE BARA FEG ENGEGAR. VILL BARA ATT DE SKA BLI BRA Å JÄMT MELLAN ALLA PARTER

Link to comment
Share on other sites

Spelar själv för tillfället i fraktion och vet hur det är att vara civil för tillfället och jag anser att det skulle vara en bra "tweak" på regeln eftersom jag vet att civila har inget speciellt att göra ifall båda fraktionerna är i ett långvarigt krig.. Såå håller helt med om denna förändring :)

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Wajk said:

Håller dessvärre inte med, tycket det är bra som det är nu.. Fraktioner får sluta gå på varandra bara ;) Skämt åsido, men diggar som det är nu =)

hållrt med dig, men när era fighter sker så håller de på för länge! (Vi snackar 1.5 timme) å då kan inte civs möta någon av er, För ATT JAG VET ATT DET ÄR ETT FAKTUM ATT VISSA AV ER GÅR HELT AFK TILL DERAS NLR TIMER ÄR UTE. Å detta leder till att civils lider.. Menar att jag pallar inte gå på otaggade civs då jag inte pallar farma hela tiden, Men de är typ de som får ske... Å det är inge kul.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker personligen att reglen ska hållas kvar som den är, och vet att flertal i APD vill ha kvar den också.
Du vet själv Putin hur störigt det är när vi sitter i en fight och så kommer det tvunget någon som ska komma och engagea i 3:de part, inte så kul.

1. Det blir många fler som vi måste kriga med och hålla koll på vem vi ska skjuta och vem vi inte ska skjuta.

2. Det blir jobbigare för civila skulle jag säga eftersom dehär "evighetsfighterna" du snackade om kommer bara att ta längre tid om vi måste ta två eller flera gäng.

Anledningen att jag skriver "vi" är för att det är oftast vi i fraktion som blir utsatta för just 3:de parts engage. 

Link to comment
Share on other sites

Det är väl lite såhär va Putin, när du spelade i APD så antar jag att du tyckte denna regeln var skitbra. Men nu när du spelar CIV, kan bara anta att du spelar med E.C så är ni ute efter att lägga er i varenda krig ni kan hitta där ute? Vilket jag kan förstå då ni är väldigt duktiga på det ni gör men låt det inte gå överstyr. 

Tycker personligen också att regeln bör ändras, det var aldrig tänkt att den skulle "fungera" utan mer användas som ett test som sedan blev kvar för det inte kom några klagomål. (förrän nu på senare tid)

Men jag vill inte att du ska glömma hur ofantligt irriterande det var när vi spelade faktion och faktiskt påriktigt blev femteparts-engageade, kom ihåg det när ni spelar civ att behandla folk på servern som ni själv vill bli behandlade. Det är OK att lägga sig i fighter men försök gärna att sätta lite gränser för er själva, (detta gäller alla) för att det är vi alla som spelar på den här servern och är det inte kul för ALLA så brukar folk ha en tendens att sluta och det blir inte kul för någon för då sitter vi här igen med väldigt få APD aktiva t.ex. 

Annars tycker jag det är bra att du lämnar din feedback :)

Link to comment
Share on other sites

Så om gäng A krigar mot gäng B. så för att gäng C måste engagar ena parten så båda får KOS på C. Hur ska de andra gänget få reda på om de har blivit engagad?
Och hur kommer detta behandlas senare blir ett gäng springer lägger engage efter engage så slut sitter det 5gäng skjuter varandra blir rena wasteland.

Det med APD och UFA krigar. Sen jag joinade så har vi haft 2-3 "krig" mot varandra. Ingen som vara längre än 45min.

Men @v.pUTIN När man kollade din stream när du var APD så var det sök KOS mot UFA. Sitta vänta utanför UFA checkpoint, baita med helis för att få KOS. 

Sen att ni inte träffa på APD nu när ni spelar i ett civ gäng. Har blivit så nya spelare har kommit in tror igår vi kom upp mot +90 pop? (yay cvg)
Så fort man håller på något med de nya människor på altis. Så ser man någon mack har blivit rånad eller tax office. Då är man inte förvånad det är ni.

 

Link to comment
Share on other sites

Finner inte det konstigt att en fight kan hålla på i över 1.5 timma. Menar, kommer det in ett gäng med 8 st i, de ligger bra undangömda, då kanske man inte dödar dom på 10 minuter. Då tar det lite tid innan man kanske dödat alla och tagit kontroll över situationen.

Men sen att man dör eller dödar någon i en fight och denna kommer tillbaka efter NLR, är något som borde kollas på. För det är ju något sådant som gör att fighten håller på i evigheter.

 

Så jag tycker att den reglen med tredje part engage ska vara kvar.

Polisen är inte till för att farmas eller liknande. Vill man bara kriga och döda, så kan man lika gärna spela wasteland.

 

// G. Kasper

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Billy Bones said:

Sen att ni inte träffa på APD nu när ni spelar i ett civ gäng. Har blivit så nya spelare har kommit in tror igår vi kom upp mot +90 pop? (yay cvg)
Så fort man håller på något med de nya människor på altis. Så ser man någon mack har blivit rånad eller tax office. Då är man inte förvånad det är ni.

Ahjo detta har hänt otroligt få gånger att det varit hög pop på servern, men när det är typ bara EC inne så ser man ändå inte er utanför safezone på servern ? :s Tycker det är väldigt konstigt att ni aldrig åker ut på mackrån och andra saker. Tycker verkligen ni borde ta tax office mer seriöst,  att komma på ett tax rån med p07 utan silencer kan varit det dumaste jag sett på länge. Och vad ni skyller på är "Det var akut att dra dit så vi tog vad vi hade på oss" och då hade ALLA ni en varsin p07 och detta var med 2 st r4 inne. vad är det värsta som händer om ni dör? Vi får gear, och sen då? Det finns ju legit inget dåligt sol kan hända, att "gear kommer ut på servern" det kommer ändå hända i längden, jag vill höra en ärlig anledning till att ni kom på tax office med bara p07 och den ska fan intr vara att ni hade bråttom för då vill jag fan se samma på fed. 

Sen när man skriver till er tillochmed efter man tagit mackrån snart i en timme att man har brutalt mördat han som står i kassa och det är inte den sista mack ägaren som det kommer hända. Grabbar, är det inte dags att åka ut och göra något åt saken? 

Om ni tycker " vi förlorar bara fighter mot dom" ja men försök nya metoder, försök med Hunter,  ghawks, vad som helst, ni kan inte hela tiden stå inne i safezone och rpa, ni måste röra er utanför också någon gång.

Får ursäkta felstavningar osvosv skriver på mobilen 

Edited by Feroz
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att vi borde ha 1 life per fight.

Faktionerna köper sina uppsättningar för ca 120k, vi köper 5.56 +väst för ca 670k Vilket är jävligt mycket när faktionerna kan köpa 6.5 och även silencer till vapnet för 120k. Dem vet mycket väl att om att skulle de dö så är de inget med det, vänta ut sina 15 min och sedan dra dit igen som att det inte var något alls. Medans vi civila får lägga ut hur mycket pengar som helst, speciellt om vi vill ha 6.5 också. Om det bara är 1 life så kommer fighten gå snabbare och man kommer tänka mera på sitt liv. 

tredjeparts engage!

Självfallet borde detta vara okej på servern ? Det är det bästa sättet för oss civila att få en chans att ens kunna få ut 6.5 förutom bandit. Om vi är 8 med 5.56, polisen är 14 med 6.5 och silencer, det är klart att dem kommer ta fighten. Skulle det vara så att polisen håller på att förlora så kommer det in flera eller så åker dem där ifrån för att inte tappa sina vapen. Det bästa sättet för oss att kunna då ta faktioner är att gå på när dem redan har fight. Skulle varit en annan sak om vi hade kunnat tagga faktioner på kartan igen både apd och ufa, för då hade vi haft lite övertag när det gäller att hitta varandra. Nu är det stortsätt omöjligt, kan ta ett exempel. Vi i Ru gick på apd vid kavala, Bachne som är duktig ligger kanske 800m bort med sin fina mxm med silencer, helt omöjligt att kunna hitta om inte någon baitar eller om vi kör på natten. Om vi ska baita så brukar det oftast leda till ett skott i huvet då vi inte har en blekaste aning av vart Bachne ligger. 

Så det jag vill komma fram till är att 1 life borde införas, och att vi civila borde få tredjeparts engaga faktioner då de redan har ett sånt övertag. Gear,mer spelare, fordon, behöver jag rabbla upp mera ?

//Emil 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Feroz said:

Ahjo detta har hänt otroligt få gånger att det varit hög pop på servern, men när det är typ bara EC inne så ser man ändå inte er utanför safezone på servern ? :s Tycker det är väldigt konstigt att ni aldrig åker ut på mackrån och andra saker. Tycker verkligen ni borde ta tax office mer seriöst,  att komma på ett tax rån med p07 utan silencer kan varit det dumaste jag sett på länge. Och vad ni skyller på är "Det var akut att dra dit så vi tog vad vi hade på oss" och då hade ALLA ni en varsin p07 och detta var med 2 st r4 inne. vad är det värsta som händer om ni dör? Vi får gear, och sen då? Det finns ju legit inget dåligt sol kan hända, att "gear kommer ut på servern" det kommer ändå hända i längden, jag vill helt ärligt sen en ärlig anledning till att ni kom på tax office med bara p07 och den ska fan intr vara att ni hade bråttom för då vill jag fan se samma på fed. 

Sen när man skriver till er tillochmed efter man tagit mackrån snart i en timme att man har brutalt mördat han som står i kassa och det är inte den sista mack ägaren som det kommer hända. Grabbar, är det inte dags att åka ut och göra något åt saken? 

Om ni tycker " vi förlorar bara fighter mot dom" ja men försök nya metoder, försök med Hunter,  ghawks, vad som helst, ni kan inte hela tiden stå inne i safezone och rpa, ni måste röra er utanför också någon gång.

Får ursäkta felstavningar osvosv skriver på mobilen 

Vi i APD är utanför safezone 98% av tiden vi spelar, dock prioriterar vi rp mer än kos. Vi har inte tid att komma till tax office som konstant blir rånat av EC för att kriga med er i 2 h. Nu när det väl är hög popp prioriterar vi att rpa med de nya civsen för att fortsätta ha hög popp. Det blir roligare för alla. Självklart ska vi ha hög prioritering på att åka på tax office, men ibland blir det lite mycket då det bara är EC som tar det och vi VET vad ni är ute efter, KOS. Dem andra civsen på servern undrar ju vart APD har tagit vägen, ingen polis kommer och hjälper till FÖR ATT vi spenderar våran tid att kriga mot EC. 

Det skulle vara kul att se en förändring, kanske att utvägen inte alltid är KOS?

Nu blev detta riktigt mot EC, men om tredjeparts engageregeln kommer tillbaka, kommer det bli ännu mer kos än vad det i nuläget är. Självklart är det inte meningen att det inte ska finnas nå krig på servern, men tanken är att RP är högsta prioritet, för både civs och fraktioner. 

 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Miss H said:

Vi i APD är utanför safezone 98% av tiden vi spelar, dock prioriterar vi rp mer än kos. Vi har inte tid att komma till tax office som konstant blir rånat av EC för att kriga med er i 2 h. Nu när det väl är hög popp prioriterar vi att rpa med de nya civsen för att fortsätta ha hög popp. Det blir roligare för alla. Självklart ska vi ha hög prioritering på att åka på tax office, men ibland blir det lite mycket då det bara är EC som tar det och vi VET vad ni är ute efter, KOS. Dem andra civsen på servern undrar ju vart APD har tagit vägen, ingen polis kommer och hjälper till FÖR ATT vi spenderar våran tid att kriga med EC. 

Det skulle vara kul att se en förändring, kanske att utvägen inte alltid är KOS?

Nu blev detta riktigt mot EC, men om tredjeparts engageregeln kommer tillbaka, kommer det bli ännu mer kos än vad det i nuläget är. Självklart är det inte meningen att det inte ska finnas nå krig på servern, men tanken är att RP är högsta prioritet, för både civs och fraktioner. 

 

"Dom andra civsen undrar var apd har tagit vägen för vi krigar mot ec hela tiden" hmm jag vet inte riktigt hur mycket du spelat de senaste dagarna, vi har haft typ 3 fighter på 5 dagar nu, och då tvivlar jag att det är vi som uppehåller er för att rpa med andra civs.

Tvivlar på att RP är högsta prioritet ett exempel här bara, när vi tog G.Kasper och någon cad så skrek jag på kasper "säger du ett ord till så dödar vi dig" och vad är det då som kommer ur kasper? Jo "-Ska ni med tåget eller?" Så tvivlar starkt på att ni ens bryr er om era liv ingame

Edited by Feroz
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.