Jump to content
CvGaming
  • 0

Omformatera datorn


Thorwald
 Share

Question

Tjo alla jag har windows 10 och nu efter ett tagkänner jag att jag vill omformatera datorn men har inte hittat nått bra sätt så om nån kan förklara hur man omformaterar den på windows 10?

i steg till steg sätt gärna ;) 

Link to comment
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 1
3 hours ago, T.Bengtsson said:

Vill få så att typ allting omställs till som om man får hem datorn som ny så den bara har de grundlägande för den ska funka

Ominstallera windows och välj rensa båda diskarna? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1
9 hours ago, T.Bengtsson said:

Vill få så att typ allting omställs till som om man får hem datorn som ny så den bara har de grundlägande för den ska funka

Antar att du vill rensa datorn och att du menar att du vill ha den som en nyinstallerad dator.

 

när du formaterar "datorn"(hårddisken) så kommer allt försvinna inklusive operativsystemet (windows).

 

så om du inte vet hur du fixar en ny nyckel borde du kolla på hur du deaktiverar nyckeln eller flyttar över nyckeln till en ny installation.

 

Du bör först se till att du har ett installationsmedie, alltså en CD eller usb med windows på som du kan använda under ominstallationen. Sen råder jag dig till att kolla lite youtube först om du inte känner dig bekväm med hur du ska göra med windows nyckeln/licensen.

Link to comment
Share on other sites

  • -2
2 hours ago, Kebre said:

Förklara vad du vill uppnå gärna

Vill få så att typ allting omställs till som om man får hem datorn som ny så den bara har de grundlägande för den ska funka

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.