Jump to content
CvGaming

Låg FPS


L.Wonderchild
 Share

Recommended Posts

Alright, hoppas jag inte är i helt fel sektion och skriver nu, är jag det så får någon gärna flytta den :)

Jag spelar med väldigt låg FPS (ca 15-20) vilket är fruktansvärt. Är det någon som har något tips på hur man ska kunna boost sin FPS på något sätt som faktiskt funkar?
Till exempel som i CSGO så kan man skriva och ändra lite saker i spelets "Startalternativ" för att öka FPS.

Tack på förhand! :)

Link to comment
Share on other sites

Vad har du för inställningar ingame? Jag har allt på low, grafiken blir sämre men jag har runt 50-60 fps 

 Du kan även söka på google efter startalternativ för arma för att få bättre FPS.

 

Link to comment
Share on other sites

Som några säger kör på low.... det är inte så stor skillnad som folk tror på grafik som folk tror.

om du kollar på youtube som står fps boost 40fps to 60fps du kan inte lita helt på dem eftersom det är deras dator kan göra. Men finns några saker du kan göra för underlätta på datorn som låta datorn ha mer focus på spelet än andra program.

Link to comment
Share on other sites

Jag har också haft ganska mycket problem med min FPS då min dator är från 2011 och skit rutten :D

Men det jag gör är att dra ner typ alla inställningar på lägsta sedan sänka min render distance. Min dator verkar reagera skumt för att så fort jag byter från 1920x1080 (16:9) till 1600x900 (16:9) så ökar min FPS från 40-45 till 80-95 (Utanför städer). Måste vara min dator som e skum, Men pröva det!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Miss H said:

Vad har du för inställningar ingame? Jag har allt på low, grafiken blir sämre men jag har runt 50-60 fps 

 Du kan även söka på google efter startalternativ för arma för att få bättre FPS.

 

Kör du med några speciella startalternativ?

 

1 hour ago, Ludwig said:

Vet inte vad du har för delar eller något men testa Razer Cortex, den stänger av alla bakgrundsprogram som inte behövs när du spelar.

Will try it out!

 

31 minutes ago, Billy Bones said:

Som några säger kör på low.... det är inte så stor skillnad som folk tror på grafik som folk tror.

om du kollar på youtube som står fps boost 40fps to 60fps du kan inte lita helt på dem eftersom det är deras dator kan göra. Men finns några saker du kan göra för underlätta på datorn som låta datorn ha mer focus på spelet än andra program.

Testat flertal videos, känner ingen skillnad därför vänder jag mig hit! :)

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Zetas said:

Jag har också haft ganska mycket problem med min FPS då min dator är från 2011 och skit rutten :D

Men det jag gör är att dra ner typ alla inställningar på lägsta sedan sänka min render distance. Min dator verkar reagera skumt för att så fort jag byter från 1920x1080 (16:9) till 1600x900 (16:9) så ökar min FPS från 40-45 till 80-95 (Utanför städer). Måste vara min dator som e skum, Men pröva det!

Har allt som jag tror inte behövs på lågt, och även min dator har några för många år på nacken :P

Kör 1400x1050 (4:3) atm, då jag trivs bättre med 4:3. Man får ju högre FPS av lägre res, men vill inte gå lägre ^^

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, A.Almkvist said:

Om du kör allt på lågt, 1400x1050, ligger på 15-20 fps.

då äre nog dags att skaffa ny dator tbh ;)

I fights med mycket folk, och i kavala är det så ja.

Jajo, har separerade päron och orkar inte flytta runder på en stor burk ^^

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, L.Wonderchild said:

I fights med mycket folk, och i kavala är det så ja.

Jajo, har separerade päron och orkar inte flytta runder på en stor burk ^^

Skaffa en bra laptop? Eller 2 lite billigare datorer. Möjligtvis skulle du kunna ha en bra dator hos ena föräldern och när du är hos den andra så får du spendera livet på annat än bara datorspel :P

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, A.Almkvist said:

Skaffa en bra laptop? Eller 2 lite billigare datorer. Möjligtvis skulle du kunna ha en bra dator hos ena föräldern och när du är hos den andra så får du spendera livet på annat än bara datorspel :P

Definiera bra laptop :P gärna länka en!

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, L.Wonderchild said:

Jajo, har separerade päron och orkar inte flytta runder på en stor burk ^^

fan lägg ner runt 24k bara så har du 2 bra datorer hos båda, de va de jag gjorde iaf hehe

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, L.Wonderchild said:

Kör du med några speciella startalternativ?

Jag har ställt in mina startalternativ utifrån vad jag har för CPU och grejer. Du får kolla vad du har för CPU och sånt och gå utifrån det!

Här är mina startalternativ
-high -maxMem=8192 -maxVRAM=2048 -cpuCount=4 -malloc=system -force-feature-level-11-0 -win7

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Hawaii_Beach said:

Herregud sluta föreslå att x person ska uppgradera sin dator, för att det kommer förbättra FPS på Arma 3. Sålänge CVG ARMA3 servern kör på denna skitiga hårdvara så kommer det aldrig bli nåt bättre, istället kan man väl donera pengar till CVG vilket kan gå till bättre CPU?

Glad, positiv, energispridande fontän är vad du är. Du kan ju detta

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hawaii_Beach said:

Herregud sluta föreslå att x person ska uppgradera sin dator, för att det kommer förbättra FPS på Arma 3. Sålänge CVG ARMA3 servern kör på denna skitiga hårdvara så kommer det aldrig bli nåt bättre, istället kan man väl donera pengar till CVG vilket kan gå till bättre CPU?

@Kebre Visste inte vår hårdvara var skit =( 

Link to comment
Share on other sites

  • Goatis locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.