Jump to content
CvGaming

Ban req [TU] Lee Hue Tao 15/01 runt kl 15:35


Sam
 Share

Recommended Posts

 Name: [Doctor] Elias

        Offender-Name: [T.U] Lee Hue Tao

        Date: 2017/01/15

        Which rule(s) were broken: RDM/Fail Engeage

        Additional information: Detta är andra gången han gör så här dock fick vi inte rec första, Vi stod så här ett tag och han bad Bert ta ner vapnet men sa inget ultimatum och la ingen engeage utan bara sköt efter en lite stund vilket är rdm. Stod och snackade med han ett tag efter engeagen och det enda han sa var att han "tolkar" reglerna på ett annat sätt och att han tycker att han får göra vad han vill.

 

Edited by Sam
Link to comment
Share on other sites

It's very interesting that you choose not to include the 5 times you were told to put your gun down, the time i told you to put it away because i just want to talk, or that your friend pulled out a gun and tried to rob our hemt just before :) We have videos of that first part though!, will upload if necessary (although i doubt it will be)

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Drunkenwhisp said:

It's very interesting that you choose not to include the 5 times you were told to put your gun down, the time i told you to put it away because i just want to talk, or that your friend pulled out a gun and tried to rob our hemt just before :) We have videos of that first part though!, will upload if necessary (although i doubt it will be)

I dont think its necessary to include the 50 times u told him to put the gun down, since u still did not engeage and u did not give any ultimatum.

Link to comment
Share on other sites

When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)

First rule of robbery in the forum ...

 

Edited by [T.U] Matzi
Link to comment
Share on other sites

Yes that is the first rule, but you still have to give a ultimatum otherwise lethal action won't be justified. If you had read all of the rules you would have come across this one:  If you are in a gang you must start your robbery with "THIS IS THE GANGNAME" For an example: This is the NLF, put your hands up or we open fire.

And also, regarding the first rule. What was the choice, Put down their weapons or? you didn't state anyting about what would happen if they didn't do as you told. If they didn't choose to put their weapons down, what would happen? You need to inform the part that you are robbing abput ther choices.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiskarN said:

Yes that is the first rule, but you still have to give a ultimatum otherwise lethal action won't be justified. If you had read all of the rules you would have come across this one:  If you are in a gang you must start your robbery with "THIS IS THE GANGNAME" For an example: This is the NLF, put your hands up or we open fire.

And also, regarding the first rule. What was the choice, Put down their weapons or? you didn't state anyting about what would happen if they didn't do as you told. If they didn't choose to put their weapons down, what would happen? You need to inform the part that you are robbing abput ther choices.

1: It wasn't a robbery, i wanted him to put his gun away so we wouldn't fight, instead he was running around the car trying to catch me in an angle to shoot

 

2: If you don't understand that "put your gun away" is a threat when someone is aiming his weapon in your face is a threat, you won't fair very well in this world should you be the unfortunate victim of a police holdup at some point. 

 

3: The "choice" in the matter is presented, put your gun away or what ever will happen will happen, by not choosing to put your gun away you've made said choice. It's like i've told you serveral times in game, "sunt förnuft" or common sense as it's called in english should be the basis of rules, and if someone is running around trying to get an angle at you and not complying when you ask him to put his gun away isn't an engage, then it's the rules that are wrong, not me

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Drunkenwhisp said:

1: It wasn't a robbery, i wanted him to put his gun away so we wouldn't fight, instead he was running around the car trying to catch me in an angle to shoot

 

2: If you don't understand that "put your gun away" is a threat when someone is aiming his weapon in your face is a threat, you won't fair very well in this world should you be the unfortunate victim of a police holdup at some point. 

 

3: The "choice" in the matter is presented, put your gun away or what ever will happen will happen, by not choosing to put your gun away you've made said choice. It's like i've told you serveral times in game, "sunt förnuft" or common sense as it's called in english should be the basis of rules, and if someone is running around trying to get an angle at you and not complying when you ask him to put his gun away isn't an engage, then it's the rules that are wrong, not me

U rdmed nothing more to it! :D

Link to comment
Share on other sites

The sitiutaion heavily implied what was going on and only a complete idiot would ever question whether a threat was made or not. This video should be 2 minutes longer and contain all of the times you were told to lower your weapon for the situation not to get out of hand. This was clearly the repercussions of your friend trying to rob our hemt going across the bridge. 

In that situation (2 minutes prior) I was accused of RDM by your pal. The circumstances in the two scenarios are very much alike and I would like to share my own little video showing how that all went down. 

As you can see in this clip they decide to keep their weapons drawn after beeing told to put it away and make an obvious attempt to open fire. Seeing how this is supposed to be a Lifesimulator / Roleplaying game, you must have gone with the role of a suicidal sociopath with an SMG and thus shall be treated like one. 

Tip for the future: Go along with the roleplay, Dive a little deeper into the sitiuations and try to make calls that would be fitting to the scenario beeing presented. That would make this game much more fun and enjoyable for all parts, wheter you come out on top or not. This whole "Refund or Banreq" Climate is ruining alot.. Cheerios./ [T.U] Linus

Link: 

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Jöns said:

The sitiutaion heavily implied what was going on and only a complete idiot would ever question whether a threat was made or not. This video should be 2 minutes longer and contain all of the times you were told to lower your weapon for the situation not to get out of hand. This was clearly the repercussions of your friend trying to rob our hemt going across the bridge. 

In that situation (2 minutes prior) I was accused of RDM by your pal. The circumstances in the two scenarios are very much alike and I would like to share my own little video showing how that all went down. 

As you can see in this clip they decide to keep their weapons drawn after beeing told to put it away and make an obvious attempt to open fire. Seeing how this is supposed to be a Lifesimulator / Roleplaying game, you must have gone with the role of a suicidal sociopath with an SMG and thus shall be treated like one. 

Tip for the future: Go along with the roleplay, Dive a little deeper into the sitiuations and try to make calls that would be fitting to the scenario beeing presented. That would make this game much more fun and enjoyable for all parts, wheter you come out on top or not. This whole "Refund or Banreq" Climate is ruining alot.. Cheerios./ [T.U] Linus

Link: 

 

U have to tell him what will happen if he doesent put his gun down, otherwise its an rdm.  If you are in a gang you must start your robbery with "THIS IS THE GANGNAME" For an example: This is the NLF, put your hands up or we open fire. When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)  Om nån admin skulle kunna vara snäll och stänga denna tråden skulle det uppskattas!

Link to comment
Share on other sites

Det du verkar ha problem med att förstå var att detta inte var något rån. Vi ville inte inte ta någonting ifrån dig, och vi ville inte bruka våld emot dig. Vi ville helt enkelt fråga varför ni försökte blockera våran Hemt. och var lite obekväma med att ni hade vapnen dragna emot oss under tiden och bad er därför hölstra vapnet. Det är efterblivet att föreslå att man ska inleda varje typ utav rollspels scenario med: "This is [Gamngname]". 

Ex: "Detta är TU, Hur är läget, Svara annars kommer jag att gå här ifrån igen".

Jag tycker det är en superbra regel för rån situationer, men det kräver att spelarna har en underliggande förståelse om vad som är ett rån. vi ville försöka reda ut vad som hände på bron och lista ut hur vi skulle gå vidare med det men ni reagerade som om vi försökte råna er...

Igen, Lär er rollspela, förstå vilken situation du befinner dig i och hantera sedan situationen därefter. Kommer bli mycket roligare då. / [T.U] Linus

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jöns said:

Det du verkar ha problem med att förstå var att detta inte var något rån. Vi ville inte inte ta någonting ifrån dig, och vi ville inte bruka våld emot dig. Vi ville helt enkelt fråga varför ni försökte blockera våran Hemt. och var lite obekväma med att ni hade vapnen dragna emot oss under tiden och bad er därför hölstra vapnet. Det är efterblivet att föreslå att man ska inleda varje typ utav rollspels scenario med: "This is [Gamngname]". 

Ex: "Detta är TU, Hur är läget, Svara annars kommer jag att gå här ifrån igen".

Jag tycker det är en superbra regel för rån situationer, men det kräver att spelarna har en underliggande förståelse om vad som är ett rån. vi ville försöka reda ut vad som hände på bron och lista ut hur vi skulle gå vidare med det men ni reagerade som om vi försökte råna er...

Igen, Lär er rollspela, förstå vilken situation du befinner dig i och hantera sedan situationen därefter. Kommer bli mycket roligare då. / [T.U] Linus

 

 

Jag har inte gjort reglerna så jag kan inte stå till svars varför dom är som dom är, men dom finns ju av en anledning SÅ FÖLJ DOM! I detta fallet enligt reglerna vare sig du tycker att det ska va så eller inte så har [T.U] Lee gjort fel. Jag säger inte att du ska inleda varje rp med THIS IS THE GANGNAME utan du måste inleda det så om du ska få rätten att skjuta nån annars är det rdm. Det finns ju ingen anledning för Lee att skjuta Bert jag menar han får ju inte skjuta er vilket ni hade vetat om ni hade läst reglerna så han är inget hot, sen kan du inte rpa jag är psykopat jag dödar alla det håller inte i längden! Och det finns ju en regel om rdm, jag uppmuntrar er verkligen att läsa igenom reglerna så ni vet vad ni får göra och vad ni inte får göra! Till sist så skriv inte på andra personers ban reqs! I detta fallet spelar det ingen roll om du är med i hans gäng eller inte för ban reqen är bara på [T.U] Lee. Jag har spelat runt 2000h på cvgaming och jag har haft roliga rp stunder men så dåliga detta är en av dom dåliga. Jag menar du sitter och säger till oss att lära oss rpa när ni säger Ner med vapnet sen skjuter ni kom igen...

Edited by Sam
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Sam said:

Jag har inte gjort reglerna så jag kan inte stå till svars varför dom är som dom är, men dom finns ju av en anledning SÅ FÖLJ DOM!

Efter misslyckat försök att förmedla det jag tycker på engelska testar jag på svenska

Du slog absolut huvudet på spiken i den meningen, det ända som fattas är en halvmeter till i ditt tänk så förstår varför vi inte håller med dig

Varför finns "säg ditt gängnamn" regeln? 

1: När du blir spikad/stoppad/rånad så ska du veta om spelaren du får tagg på borta vid berget är i engagen eller inte

2: Om du är ensam och blir stoppad av ett gäng som har 5-8 inne ska du kunna agera annorlunda än om xXViKtORXx rånar dig

Varför finns "ge ditt offer ett val" regeln då? 

1: För att offret alltid ska ha möjligheten att rollspela istället för att bara dö direkt. Låt oss säga att vi är på jakt efter polisvästar eller polisvapen, det absolut snabbaste är att bara säga "You have offended the honor of my house, die scum!", skjuta och ta gearet, och därför finns denna regeln. Vi måste ge dem ett val som de kan eller följa eller inte följa, och situationen måste spegla det valet de gör. 
Ett val betyder dock INTE att man måste säga "Gör X eller Y", det räcker med att säga "Gör X", valet ligger i bristen på att följa kommandot. Man måste inte säga "Vill du åka karusell inte eller åka karusell" för att där ska vara ett val

2: För att motivera till mer rollspel på servern. Vi spelar alla förhoppningsvis arma för att vi tycker det är roligt att engaga andra människor, på våldsamt ELLER icke våldsamt sätt. 

Varför jag anser att man inte behöver applicera appendixet "annars dör du" på varje mening

1: Det behövs inte när situationen som sådan grovt insinuerar det redan.  Låt mig illustrera vad jag menar; Vi tar meningen "Upp med händerna annars skjuter jag", du säger inte "med kulor från mitt vapen" i den meningen även om det är det som kommer hända. Varför gör du inte det? För att varje kotte du någonsin spelar med förstår att det är en naturlig fortsättning på den meningen. Det jag advocerar är precis samma sak gäller "annars skjuter jag". Om du står framför någon med vapen siktat mot dem och säger "upp med händerna", så insinuerar situationen vad som kommer hända om du inte följer anvisningarna. Du behöver såklart inte göra det, men då är också valet gjort

2: Olika situationer kräver olika mängder rollspel. I denna situationen du har lagt upp banrequest för krävdes egentligen noll rollspel, vi hade fortfarande KoS på er sen engagen på bron som Linus länkade i denna tråden, och anledningen till att vi inte använde den var att ni var obeväpnade och vi ville rollspela. Vi lät till och med medicen ressa dig för att få till ett kul rollspel men istället för att vara med och ha lite kul valde han att springa runt bilen trots otaliga uppmaningar att sänka sin pistol och försöka få ett skott tillfälle på mig. 

 

INGEN av dessa är dock applicerbar på våran situation, vi ville inte råna dig, döda dig eller kidnappa dig utan bara inte bli random skjutna av dig och bad dig därför plocka bort pistolen. Istället för att reagera på ett någorlunda vettigt sätt valde du att springa runt och försöka få ett bra tillfälle att skjuta vilket är helt legit, men det konstiga med det är denna ban requesten efteråt som symboliserar det värsta med Arma 3 Altis Life, folk lägger inte upp ban requests för att de vill att vissa beteenden ska bort från servern för att det ska bli roligare att spela, utan genom någon nazisttolkning av reglerna vilket OM applicerat gjort det tråkigare för alla.

Link to comment
Share on other sites

 

3 hours ago, Drunkenwhisp said:

Varför finns "ge ditt offer ett val" regeln då? 

1: För att offret alltid ska ha möjligheten att rollspela istället för att bara dö direkt. Låt oss säga att vi är på jakt efter polisvästar eller polisvapen, det absolut snabbaste är att bara säga "You have offended the honor of my house, die scum!", skjuta och ta gearet, och därför finns denna regeln. Vi måste ge dem ett val som de kan eller följa eller inte följa, och situationen måste spegla det valet de gör. 
Ett val betyder dock INTE att man måste säga "Gör X eller Y", det räcker med att säga "Gör X", valet ligger i bristen på att följa kommandot. Man måste inte säga "Vill du åka karusell inte eller åka karusell" för att där ska vara ett val 

2: Olika situationer kräver olika mängder rollspel. I denna situationen du har lagt upp banrequest för krävdes egentligen noll rollspel, vi hade fortfarande KoS på er sen engagen på bron som Linus länkade i denna tråden, och anledningen till att vi inte använde den var att ni var obeväpnade och vi ville rollspela. Vi lät till och med medicen ressa dig för att få till ett kul rollspel men istället för att vara med och ha lite kul valde han att springa runt bilen trots otaliga uppmaningar att sänka sin pistol och försöka få ett skott tillfälle på mig. 

Linus gjorde ingen engage i den videon han skickade, utan han bokstavligen bara sköt vilket är RDM. Sen det här du snackar om "Ett val betyder dock inte att man måste säga Gör X elr Y" Fine det köper jag men på denna server är det så du MÅSTE ge ett ultimatum om du vill skjuta någon dvs sänk vapnet annars skjuter vi, då i detta fallet är du i ett gäng så då måste du säga ditt gäng namn först dvs THIS IS THE TU HOLSTER YOUR WEAPON OR WE WILL OPEN FIRE. Jag gillar cvgaming just för dom här reglerna jag menar hade det varit så som nån av er sa att man skulle rpa som sociopat så hade ju ingen kunnat rpa utanför en safezone utan att ha blivit skjuten! så är det ju inte i verkligheten speciellt inte i Sverige. Tycker vi låter en admin kolla på videon nu!  Gå in och kolla på §.5 Bannable offences så kommer du se RDM vilket inte är tillåtet och detta är en solklar RDM.

Edited by Sam
Link to comment
Share on other sites

I en perfekt värld så hade vi kunnat göra som du skriver där Jöns. Jag håller med dig till 99% av det du skriver och du kommer med bra argument om hur saker BÖR vara.

Med det sagt så är våra regler rätt så simpla. När du engaga en person så måste det göras på ett visst sätt. EX  "THIS IS THE TU HOLSTER YOUR WEAPON OR WE WILL OPEN FIRE"

Du skriver att ni aldrig hade som mening att råna dessa grabbar, Absolut, Jättebra! Men för att du ska få "tillåtelse" att skjuta så MÅSTE du göra en riktig engage.

Som skrivet, Håller med dig i det mesta du skriver men vi spelar ett spel och därav behövs det regler. 

 [T.U] Lee Hue Tao  Är nu bannad för RDM/Fail engage!

 

ACCEPTED

Link to comment
Share on other sites

  • kooben locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.