Jump to content
CvGaming

Ban Req Billy Bones


Rudolf
 Share

Recommended Posts

Request Information

        Name: *[T.R.S] Rudolf*

        Offender-Name: Billy Bones

        Date: 2017-02-19/20

        Which rule(s) were broken: VDM

        Additional information: Då vi anser att Billy gör felet i denna situation så krävde vi refound på 600k (det jag betalade för att få tillbaka min lastbil) samt värdet av guldet som låg i lastbilen. Jag sa till Billy att jag ville få tillbaka min lastbil och att jag skulle få reppa den samt få åka tillbaka till vår convoy men jag hann bara åka till Neochori då de var ikapp mig och jag anser inte att de andra i vår convoy ska behöva vänta bara för att Billy gjorde fel i denna situation. Då han har gjort felet och inte vill refounda så får han stå sitt kast!

 I hans försvar så sa han att jag hade night vision och att jag inte kunde se att han var långt i från mig. 

http://plays.tv/video/58aa290c145580d9f1/vdm

Edited by Rudolf
Link to comment
Share on other sites

håller mig vänster bakom dig, du börja gira åt vänster (om du kollar direkt början på 0:00) så höll du en raksträcka hela vägen.
när du ser min hunter börja du ratta höger då har jag redan kommit förbidig och ska med svänga höger så har du för dig dra ratten till vänster igen. 

om vi ser videon så var framförvarande "konvoj" knappt 100-200m ifrån dig vilket gör de hade omöjligt varit i nla cp som du säger.  då de kunde ha väntat in dig starvros eller neri.
vi gav dig chansen att köra iväg, utan att vi följer direkt efter dig. (då vi tog fighten bakomvarande samt åkte direkt till fängelse då vi chansade resterande var där)

ni kunde frågat om pausa "jakten"  så du kunde komma tillbaka in i konvojen. 

 

Men då ni anser att ni inte ska behöva pausa gör ni situationen mycket svårare att lösa då det ger han indirekt en fri passage fram till ön där ni väntar. Hade ni väntat i neri som nämnt ovan hade vi aldrig suttit här för att det är faktiskt realistiskt. Att han ska få åka till ön utan att vi får göra något är inte ett realistiskt krav att ställa och det bidrar inte med något samarbete för att lösa allt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Billy Bones said:

håller mig vänster bakom dig, du börja gira åt vänster (om du kollar direkt början på 0:00) så höll du en raksträcka hela vägen.
när du ser min hunter börja du ratta höger då har jag redan kommit förbidig och ska med svänga höger så har du för dig dra ratten till vänster igen. 

om vi ser videon så var framförvarande "konvoj" knappt 100-200m ifrån dig vilket gör de hade omöjligt varit i nla cp som du säger.  då de kunde ha väntat in dig starvros eller neri.
vi gav dig chansen att köra iväg, utan att vi följer direkt efter dig. (då vi tog fighten bakomvarande samt åkte direkt till fängelse då vi chansade resterande var där)

ni kunde frågat om pausa "jakten"  så du kunde komma tillbaka in i konvojen. 

 

Men då ni anser att ni inte ska behöva pausa gör ni situationen mycket svårare att lösa då det ger han indirekt en fri passage fram till ön där ni väntar. Hade ni väntat i neri som nämnt ovan hade vi aldrig suttit här för att det är faktiskt realistiskt. Att han ska få åka till ön utan att vi får göra något är inte ett realistiskt krav att ställa och det bidrar inte med något samarbete för att lösa allt.

Precis som han nämner i sin ban req Billy så förstår inte jag heller varför vi ska behöva stanna upp hela vår convoj bara för att du har gjort ett fel? Har du gjort ett fel så får du stå för det och inte be oss pausa upp en fullt pågående fed

Link to comment
Share on other sites

Lastbilen svänger höger och sen svänger tillbaka. Huntern ska ju följa efter men hänger inte med på att den svänger tillbaka. Mänskligt fel och ingen vdm. Hur ska han kunna reagera på lastbilens vinglande.. 

Sen tycker jag att vi ger lastbilen en chans att komma ifatt. Jag hinner springa från vår checkpoint in till air HQ, plocka ut en GH och sen komma ifatt lastbilen i neo. Känns som att vi gav lastbilen försprång så det räcker. Vi fick sms att låta bli zamaken annars skulle ni lägga ban req. Vi kör förbi och låter honom vara. Ändå lägger ni ban req? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Strumpan said:

Lastbilen svänger höger och sen svänger tillbaka. Huntern ska ju följa efter men hänger inte med på att den svänger tillbaka. Mänskligt fel och ingen vdm. Hur ska han kunna reagera på lastbilens vinglande.. 

Sen tycker jag att vi ger lastbilen en chans att komma ifatt. Jag hinner springa från vår checkpoint in till air HQ, plocka ut en GH och sen komma ifatt lastbilen i neo. Känns som att vi gav lastbilen försprång så det räcker. Vi fick sms att låta bli zamaken annars skulle ni lägga ban req. Vi kör förbi och låter honom vara. Ändå lägger ni ban req? 

Fast vi sa att han skulle få komma fram till våran convoj men han låg ca 400m bakom när han dog och då hade ni smattrat på han ett tag. Efter den händelsen så åkte resten av convojen iväg och ni tappade oss, men ni hittade oss pga att ni följde efter honom vilket är fel då använde ni vdmen till er fördel för att kunna hitta oss vilket är fel. Spelar ingen roll om de var ett mänskligt fel eller inte han ska endå ha tbx de han blev av med.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DompaN said:

Fast vi sa att han skulle få komma fram till våran convoj men han låg ca 400m bakom när han dog

https://gyazo.com/da78c5213e78c43e05206a17c6b21384 skulle säga 100-200m från framförvarande konvoj
 

"smattrat på han ett tag. " ingen sköt mot han ens under incidenten. 

"men ni hittade oss pga att ni följde efter honom " vi hittade aldrig resten av konvojen ens då ni kör under tiden ifrån han under hela transport. vilket leder till om ni kör och han kör kommer han aldrig ifatt om ni hade stannat då hade han kommit ifatt. dvs vi hittade bara han inte resten.

Sen är det inte häller vi som använder detta till vår fördel. Ni använder dock det för att kräva fri passage ner till ön. Vi hade aldrig låtit en zamak köra hela vägen men det var ett av era krav, att ni sedan väljer att göra det omöjligt för han att komma ikapp kan inte vi hjälpa.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Billy Bones said:

skulle säga 100-200m från framförvarande konvoj

Menade när ni dödade han andra gången då ni egentligen inte ens skulle ha hittat han då vi hade varit typ vid ufa cp om du inte hade vdmat. 

 

4 minutes ago, Billy Bones said:

"men ni hittade oss pga att ni följde efter honom " vi hittade aldrig resten av konvojen ens då ni kör under tiden ifrån han under hela transport. vilket leder till om ni kör och han kör kommer han aldrig ifatt om ni hade stannat då hade han kommit ifatt. dvs vi hittade bara han inte resten.

Ghost Hawken såg hela transporten men ni verkade vara nöjda med zamaken, om han inte såg transporten så var de väll för han hade nightvision eftersom de var mörk ;)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, DompaN said:

Fast vi sa att han skulle få komma fram till våran convoj men han låg ca 400m bakom när han dog och då hade ni smattrat på han ett tag. Efter den händelsen så åkte resten av convojen iväg och ni tappade oss, men ni hittade oss pga att ni följde efter honom vilket är fel då använde ni vdmen till er fördel för att kunna hitta oss vilket är fel. Spelar ingen roll om de var ett mänskligt fel eller inte han ska endå ha tbx de han blev av med.

Ser fortfarande inte det som vdm. Men det får ju admins avgöra. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Strumpan said:

Ser fortfarande inte det som vdm. Men det får ju admins avgöra. 

Okej Strumpan då undrar jag bara en sak då du inte ser detta som en VDM, varför ligger han så j**la nära mig med huntern? för att skrämas ? väldigt onödigt då man lätt kan dsynca och sprängas i varandra vilket jag tycker att du också borde veta eller ?

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Rudolf said:

Okej Strumpan då undrar jag bara en sak då du inte ser detta som en VDM, varför ligger han så j**la nära mig med huntern? för att skrämas ? väldigt onödigt då man lätt kan dsynca och sprängas i varandra vilket jag tycker att du också borde veta eller ?

Att han kommer upp nära är ju upp till föraren. Men ser fortfarande inte själva smällen som vdm då det är en jakt och han viker höger efter lastbilen. Hade han kört in i dig när du kör rakt så är det solklart. Men nu gör han inte det

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Strumpan said:

Att han kommer upp nära är ju upp till föraren. Men ser fortfarande inte själva smällen som vdm då det är en jakt och han viker höger efter lastbilen. Hade han kört in i dig när du kör rakt så är det solklart. Men nu gör han inte det

Så du sitter å säger att set var rätt ifrån billy att göra sådär? Billy är den med ansvaret som kör huntern, vill han ligga nära visst gör det men det är hans ansvar att inte göra så någon dör eller blir vdmad.

till admins, var med i fed där så har rätten till att skriva.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att Billy , Rudolf och någon moderator/admin kan lösa detta utan problem utan allas åsikter här i kommentarsfältet. Har några andra personer förutom dessa några funderingar eller vill diskutera detta fall så kan ni ju vända er till teamspeak och prata ut om era åsikter och diskutera vilt där mellan varandra om det är behövligt :P

Link to comment
Share on other sites

  • Bachne locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.