Jump to content
CvGaming

Ang Bandit


v.pUTIN
 Share

Recommended Posts

27 minutes ago, Strumpan said:

Sist vi va där när N tog det så var ni minst 5 som var på kropparna trots där var x antal andra spelare i ryggen bakom huntern. Men ja. Vad vet jag :)

Tror du missade den delen där vi clearade er, vi tog ut 2 st Xian och fyllde dom med loot vi köpte. Så tror inte riktigt vi bara gör de för eran gear så kom inte med några j**la lögner nu! :) 

 

Edited by Feroz
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Feroz said:

Tror du missade den delen där vi clearade er, vi tog ut 2 st Xian och fyllde dom med loot vi köpte. Så tror inte riktigt vi bara gör de för eran gear så kom inte med några j**la lögner nu! :) 

 

Bra jobbat! :)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Strumpan said:

Har läst alla men tycker fortfarande det är ett konstigt argument. Men jaja. Tillbaka till ämnet. Bandit är ett rätt så värdelöst event om du frågar mig. Vet fler som tycker samma. Det är en fight som varar en hel restart. Att man gör bandit är för att komma åt vårt gear. Låt civila slåss om det. Man kan ta bandit om där är mer än 60 civs inne tex. Så kan civila ha sin koszon där nere. Eller så får ufa se till att få upp lite spelare som är aktiva helt enkelt.

Förstår vad ni menar absolut men som jag skrev ovanför. Bandit ger inget för servern i mina ögon. Ska det nu vara rebellernas vapenförråd så lägg det på ufa ön med lite fördelar för ufa? :)

Vet inte vad du vill när du åker till bandit jag vill veva och köpa/loota gear, inte rpa.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Billy Bones said:

då har det ingen betydelse vem som kommer om du vill veva?

Fast det har det ju, det är ju en liten skillnad på 16 poliser med ghawks och 2 hunters mot 8-9 ufa xd. 

Btw så skrev han även att han vill veva, köpa och loota. tror du missade resterande av meningen men där har du den! :) och att göra som vi gjorde mot ufa senaste bandit när vi pushade ur huset och vevade deras hunter och tog den är inte möjligt när det är 16 poliser då dom även har en ghosthawk som har koll på hela bandit. Det har en VÄLDIGT stor betydelse vem som kommer.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

Fast det har det ju, det är ju en liten skillnad på 16 poliser med ghawks och 2 hunters mot 8-9 ufa xd. 

Btw så skrev han även att han vill veva, köpa och loota. tror du missade resterande av meningen men där har du den! :) och att göra som vi gjorde mot ufa senaste bandit när vi pushade ur huset och vevade deras hunter och tog den är inte möjligt när det är 16 poliser då dom även har en ghosthawk som har koll på hela bandit. Det har en VÄLDIGT stor betydelse vem som kommer.

inget är omöjligt bli bara bättre istället =) livet ska inte vara lätt alltid

Link to comment
Share on other sites

Just now, Billy Bones said:

inget är omöjligt bli bara bättre istället =) livet ska inte vara lätt alltid

Eller så avskaffar apd de så kallade "Kos poliserna" så att alla får en legit chans till att ta fed/bandit för tydligen ligger ju apd på båda i dagsläget :) 

Link to comment
Share on other sites

@Feroz legit chans finns där ni som inte andvänder det bara....

kommer ihåg när man spelade i ratz tog fed med tu då var det 4hunters +15 apd inte nog med det så var det nla på oss med med 2 ifrit samt 10man där med vi fick guldet gear å alla armed fordon.... så gäller för er att bara hitta ett sätt hur.... 

om du klagar på kos apd... sluta ta fed varannan dag. då innebär att "kos apd" inte kommer in kommer de inte in och är aktiva åker de. så det är lite erat fel med då enda ni gör är kosar folk....

vill du säger med handen på hjärtat hur mycket rp:ar du på denna servern utan det blir en fight.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Billy Bones said:

@Feroz legit chans finns där ni som inte andvänder det bara....

kommer ihåg när man spelade i ratz tog fed med tu då var det 4hunters +15 apd inte nog med det så var det nla på oss med med 2 ifrit samt 10man där med vi fick guldet gear å alla armed fordon.... så gäller för er att bara hitta ett sätt hur.... 

om du klagar på kos apd... sluta ta fed varannan dag. då innebär att "kos apd" inte kommer in kommer de inte in och är aktiva åker de. så det är lite erat fel med då enda ni gör är kosar folk....

vill du säger med handen på hjärtat hur mycket rp:ar du på denna servern utan det blir en fight.

Så du säger att om vi slutar ta fed så kommer det här inte hända ? 

https://gyazo.com/648449cd0e852239fb1570474236e143 tror man ser vilken tid fed började på denna screenshot skulle tippa på 30min 

Förklara gärna varför :) Att lägga skulden på oss är väl bara konstigt, är det VÅRAT fel att ni har poliser som bara loggar in på kos? xddrake 

Med handen på hjärtat, i princip inget men det är något jag jobbar på ! :) Var inne och protesterade igår men du blev tydligen lite arg över det och gick off rp direkt :( mvh tyra

 

Edited by Feroz
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

Så du säger att om vi slutar ta fed så kommer det här inte hända ? 

https://gyazo.com/648449cd0e852239fb1570474236e143 tror man ser vilken tid fed började på denna screenshot skulle tippa på 30min 

Förklara gärna varför :) Att lägga skulden på oss är väl bara konstigt, är det VÅRAT fel att ni har poliser som bara loggar in på kos? xddrake 

Med handen på hjärtat, i princip inget men det är något jag jobbar på ! :) Var inne och protesterade igår men du blev tydligen lite arg över det och gick off rp direkt :( mvh tyra

 

Du tillför ingenting till denna server

 

Edited by Bartowski
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Feroz said:

Så du säger att om vi slutar ta fed så kommer det här inte hända ? 

https://gyazo.com/648449cd0e852239fb1570474236e143 tror man ser vilken tid fed började på denna screenshot skulle tippa på 30min 

Förklara gärna varför :) Att lägga skulden på oss är väl bara konstigt, är det VÅRAT fel att ni har poliser som bara loggar in på kos? xddrake 

Med handen på hjärtat, i princip inget men det är något jag jobbar på ! :) Var inne och protesterade igår men du blev tydligen lite arg över det och gick off rp direkt :( mvh tyra

 

Ifall du skickar en liknande lista till mig eller någon annan chef efter varje FED och bevisar att poliserna i fråga faktiskt loggar in när FED börjar och loggar ut direkt efter FED är avklarat så kan jag lova att vi kommer ta upp det med dessa personer. Dock så köper jag inte att dom "bara loggar in när det är KOS" då jag själv har sett alla på den listan spela aktivt dagligen och inte bara under FED/KOS.. 

13 hours ago, Feroz said:

Eller så avskaffar apd de så kallade "Kos poliserna" så att alla får en legit chans till att ta fed/bandit för tydligen ligger ju apd på båda i dagsläget :) 

Och byter ut dem mot vilka? De poliser som vi har i APD har idag är poliser som vi har tagit från servern ungefär de senaste 3 månaderna. Ifall vi skulle byta ut några poliser så skulle det betyda att vi byter dem mot exakt samma personer och det skulle inte bli någon skillnad. Alternativ två är att kicka de så kallade "kos poliserna" utan att byta ut dem vilket skulle resultera i att folk slutar whinea om hur svårt det är att ta FED och Bandit och istället börja grina om att det inte finns några snutar på servern, vilket sedan skulle leda till att servern dör ut.. IGEN. So you tell me. Det jag kan säga är att vi jobbar på att undvika att gå ifrån 10 till 18 pers när ett ensamt gäng tar FED, det vill säga, ifall vi redan är runt 12 poliser online när FED klipps så ska vi undvika att kontakta fler poliser så att inte 6 till loggar in. 

 

(enda anledningen till att jag skrev i denna post var för att jag såg mitt namn i listan och var tvungen att försöka motbevisa att jag är kos polis :ph34r::ph34r:)

 

 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Br0ze said:

Ifall du skickar en liknande lista till mig eller någon annan chef efter varje FED och bevisar att poliserna i fråga faktiskt loggar in när FED börjar och loggar ut direkt efter FED är avklarat så kan jag lova att vi kommer ta upp det med dessa personer. Dock så köper jag inte att dom "bara loggar in när det är KOS" då jag själv har sett alla på den listan spela aktivt dagligen och inte bara under FED/KOS.. 

Absolut kan nog få fram några bevis om jag har kvar, ser inte att stå afk i hqt 30min efter fed är att vara en "aktiv polis" , har åkt dit några gånger efter fed med en heli och hovrat över hq och där står poliser samlade! 

33 minutes ago, Br0ze said:

Och byter ut dem mot vilka? De poliser som vi har i APD har idag är poliser som vi har tagit från servern ungefär de senaste 3 månaderna. Ifall vi skulle byta ut några poliser så skulle det betyda att vi byter dem mot exakt samma personer och det skulle inte bli någon skillnad. Alternativ två är att kicka de så kallade "kos poliserna" utan att byta ut dem vilket skulle resultera i att folk slutar whinea om hur svårt det är att ta FED och Bandit och istället börja grina om att det inte finns några snutar på servern, vilket sedan skulle leda till att servern dör ut.. IGEN. So you tell me. Det jag kan säga är att vi jobbar på att undvika att gå ifrån 10 till 18 pers när ett ensamt gäng tar FED, det vill säga, ifall vi redan är runt 12 poliser online när FED klipps så ska vi undvika att kontakta fler poliser så att 6 till loggar in. 

Finns alltid folk som vill in i poliskåren på servern, så att hitta nya är väl inte ett jätteproblem om man tänker så! Tror till 100% att det finns en balans som man kan uppnå i apd, istället för att bygga nordkoreas militär på servern kan man väl kanske sänka antalet whitelistade?

 

Vill att servern ska flyta på så bra som möjligt så nej jag vill inte att alla ska bli kickade, men om det ska vara 18 poliser direkt när man klipper fed så flyter nog inte servern på som den ska då i dagsläget ingen kan klara fed som civ. Fed ska vara ett jävligt svårt event javisst, men inte omöjligt. Skulle ni sätta serverns verkligen TOP 8 spelare mot 18-20 poliser på fed mot 1 gh, 2 hunters så tvivlar jag starkt på att dom skulle klara det. För fed är väldigt mycket kvantitet > kvalité när man ligger på såna höga siffror spelare, Tycker inte man ska behöva dra upp ett proffsteam inom arma för att klara av fed men de kanske bara är jag som tänker så. 

 

Denna screenshot var endast från senaste fed, men som sagt kan kolla imorgon om jag har record på när jag var ovanför ert hq när NÄSTAN alla ni stod afk och bara väntade på att det skulle ta tid innan ni loggade. Tror inte att det är ett sammanträffande att plötsligt 9 apd loggade in när det plötsligt blev kos och just därför jag skickar upp screenshots. 

 

Kan absolut försöka få fram lite record och sånt till er högrankade i framtiden så jag har mer konkreta bevis att gå på!

 

(Såg nu att jag inte hade recorden kvar då mina VODs försvinner efter någon dag, så det är väl bara ord atm men tror att några av er apd känner er träffade :)

Link to comment
Share on other sites

Sen lite idéer kan ju vara att vi införskaffar oss någon regel som gör så att om poliserna är mer än 14 inne typ så får ingen annan lägga sig i transporten.

Polisen får endast 1 liv överlag om dom är över 16 st då ni redan då är dubbelt så många som oss. 

Finns nog många flera förslag till regler som kan gynna oss civs iställrt för att dra ner på antalet apd. Kan återkomma imorgon med mer förslag om det uppskattas för jag ska fanimig sova nu, godmat

Ursäktar stavfel då jag sitter på mobilen

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

Sen lite idéer kan ju vara att vi införskaffar oss någon regel som gör så att om poliserna är mer än 14 inne typ så får ingen annan lägga sig i transporten.

Polisen får endast 1 liv överlag om dom är över 16 st då ni redan då är dubbelt så många som oss. 

Finns nog många flera förslag till regler som kan gynna oss civs iställrt för att dra ner på antalet apd. Kan återkomma imorgon med mer förslag om det uppskattas för jag ska fanimig sova nu, godmat

Ursäktar stavfel då jag sitter på mobilen

 

Tycker helt ärligt att hela regeln om att andra får hoppa in och engagea på transporten är löjlig, ett civ gäng har precis fightats i typ 1 timme och blivit av med en massa gear bara för att ett annat gäng ska komma ifrån buskarna och ta allt gratis då dem har 8 personer uppsatta med fullt gear & HP

Link to comment
Share on other sites

@Feroz måste FED alltid gå ut på kos för att man ska komma därifrån med guldet ? 

Sist jag kollade så kör vi på en RP server och det är helt möjligt att RP hela scenariot utan kos. 

Be om en förhandlare och försök rpa hela scenariot då kvittar de om vi är 12 eller 18 apd för då kan man hitta en lösning som gynnar båda sidorna. 

De jag försöker komma fram till är att om de nu kommer väldigt många poliser vid fed försök RP de då om de nu är omöjligt att vinna de med krig. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Rudolf said:

@Feroz måste FED alltid gå ut på kos för att man ska komma därifrån med guldet ? 

Sist jag kollade så kör vi på en RP server och det är helt möjligt att RP hela scenariot utan kos. 

Be om en förhandlare och försök rpa hela scenariot då kvittar de om vi är 12 eller 18 apd för då kan man hitta en lösning som gynnar båda sidorna. 

De jag försöker komma fram till är att om de nu kommer väldigt många poliser vid fed försök RP de då om de nu är omöjligt att vinna de med krig. 

Svaret på din fråga om det måste vara kos för att komma därifrån med guldet är Ja! 

Har själv spelat emot civs som apd när dom försökte rpa, för det första, det är i princip trolling att ta fed och tro att man kan rpa, då du inte får ta fed med rooks osv då ska fullgearat folk stå och rpa på fed ? Vi alla vet nog EXAKT hur det skulle sluta. Senaste gången någon civ försökte med det så åkte apd bara och instant dödade dom. Vet att apd aldrig skulle släppa oss med ALLT guld från DERAS bank inom något rp alls. Det skulle inte gå på något håll alls, säg mig Rudolf, tror du att apd skulle släppa N med allt guld i fed för att vi rpar? Tror alla förstår svaret på den frågan. Tack för mig :)

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Feroz said:

Svaret på din fråga om det måste vara kos för att komma därifrån med guldet är Ja! 

Har själv spelat emot civs som apd när dom försökte rpa, för det första, det är i princip trolling att ta fed och tro att man kan rpa, då du inte får ta fed med rooks osv då ska fullgearat folk stå och rpa på fed ? Vi alla vet nog EXAKT hur det skulle sluta. Senaste gången någon civ försökte med det så åkte apd bara och instant dödade dom. Vet att apd aldrig skulle släppa oss med ALLT guld från DERAS bank inom något rp alls. Det skulle inte gå på något håll alls, säg mig Rudolf, tror du att apd skulle släppa N med allt guld i fed för att vi rpar? Tror alla förstår svaret på den frågan. Tack för mig :)

Varför ska ni komma dit med rooks? Hur värnar man om sitt liv då, man väljer väl ett högre kalibert vapen om man vet att ens liv sätts på risk. 

Jag tror helt ärligt att vi hade låtit er gå med en bit av guldet om de var så att erat RP fick polisen tryckta mot ett hörn så att vårat ända alternativ är att överlämna guldet till er. Allt handlar bara om hur långt ni i N klarar av att RP och tänka ut en plan för hela fed.

Hur kan du veta att dagens Apd skulle välja kos före RP ? Vet också att vi har väldigt många som tycker om att skjuta men tror även dom skulle föredra ett härligt RP scenario före kos :) 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Rudolf said:

Varför ska ni komma dit med rooks? Hur värnar man om sitt liv då, man väljer väl ett högre kalibert vapen om man vet att ens liv sätts på risk. 

Jag tror helt ärligt att vi hade låtit er gå med en bit av guldet om de var så att erat RP fick polisen tryckta mot ett hörn så att vårat ända alternativ är att överlämna guldet till er. Allt handlar bara om hur långt ni i N klarar av att RP och tänka ut en plan för hela fed.

Hur kan du veta att dagens Apd skulle välja kos före RP ? Vet också att vi har väldigt många som tycker om att skjuta men tror även dom skulle föredra ett härligt RP scenario före kos :) 

"En bit av guldet" Vi i N är inte där för att få "en bit av guldet" vi ska ha våra truckar fulla och antagligen lensat hela, vi kommer inte åka dit och leka något för typ 2 goldbars var. Ska vi köra fed ska vi gå plus på det. Skulle vi få er "tryckta i ett hörn" så skulle ni bara börjat skjuta å det tvivlar jag inte en enda sekund på.

Skulle ni få reda på att N tar fed, ni skulle preppa upp med allt och veva direkt det förstår vem som helst, ni vet nog själva detta så behöver nog inte gå igenom det med dig :)  

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Feroz said:

"En bit av guldet" Vi i N är inte där för att få "en bit av guldet" vi ska ha våra truckar fulla och antagligen lensat hela, vi kommer inte åka dit och leka något för typ 2 goldbars var. Ska vi köra fed ska vi gå plus på det. Skulle vi få er "tryckta i ett hörn" så skulle ni bara börjat skjuta å det tvivlar jag inte en enda sekund på.

Skulle ni få reda på att N tar fed, ni skulle preppa upp med allt och veva direkt det förstår vem som helst, ni vet nog själva detta så behöver nog inte gå igenom det med dig :)  

Okej säg allt guld då hur ska jag vet hur scenariot kommer ut spela sig om de nu skulle hända de är ändå ni som sättet kraven vid ett sånt här tillfälle. 

Låt oss säga att ni har flertal gisslor nånstans behöver inte ens ha dom inne på fed. Då har vi helt plötsligt två uppgifter. Varför skulle vi då skita i gisslorna bara för att få skjuta ? 

De är väl självklart att vi skulle lägga upp oss så ni inte hinner komma nånstans med fed om vi nu får reda på de innan scenariot utspelar sig. 

Försöker bara få fram att det finns mer en ett sätt att ta fed och de är bara att testa och utgå ifrån de eller ? :) 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.