Jump to content
CvGaming

Altis Paramedic Strejk


Xymz
 Share

Recommended Posts

Yo alla på denna server!

Som alla kanske vet hade vi denna strejk som skulle göra att vi fick våra hattar. Visst det kanske låter löjligt men det skulle faktiskt göra spelandet av medic roligare då man skulle känna sig mer badass. Detta var då bestämt under vårat möte och ingen var emot det då.

Dock efter ungefär 5 minuter  så bröt Viktor det och var fedmedic vilket vi alla hade bestämt att man inte skulle vara ÄVEN CHEFERNA. Vi alla pokade honom då och han slutade vara fedmedic men även medic. Han hade då börjat gråta och Baggin började backa ur för att admin hotade att kicka han från posten och för att Viktor lämnade.

Medickåren blev då indelad i 2 delar. De som fortsatte strejken och de som backade ur. Grejen här är dock att de som fortsatte med strejken fick ta all skit även fast det var bestämt på mötet att vi alla skulle göra det och fick då ta sparken (däribland jag). 

Baggins började då kicka av folk även fast det var han som hade accepterat det från början.Han sade till och med bra intiativ oc peppade det till hundra. Jag anser då att alla de medics som blev kickade på grund av detta borde vara kvar i medickåren. Hela den här saken började balla ur och folk blev kickade för inget enligt min åsikt.

APDs reaktion på detta var , enligt min åsikt, förväntat. Att alla medics var idioter för att grina över en sån här simpel sak och att det e bara att lämna medic direkt. Visst e det jobbigt APD när ni inte får era fina 3 ress / fajt. Skulle vilja att Polischefen skulle snacka med mig om detta då deras beteende var högst olömpligt under strejken.

Så detta jag ville ha sagt är att de mddics som blev kickade skall få komma tillbaka då allting blev så fuckat. Jag tycker fortfarande dock att vi ska ha våra hattar ...

Får de eller jah inte komma tillbaka ändå så försökte vi och det är jag stolt över grabbar. Vi miste våra ranker men enligt mig för en bra sak. Vi medics e en faktion och ska behandlas som en. Vi vill oxkså kunna spela och få lite saker som vi vill ha och inte bli behandla som skit.

Vi är inte djur som springer runt o ressar bara som de flesta tror...

 

Enligt min åsikt så gjorde baggins denna kick för att dölja att han själv gick med på det vilket jag tycker är jävligt drygt. Han kunde bara sagt :

''ja vi fkade upp allting och jag var med på det, vi börjar om från bokstav a och fortsätter framåt.'' och allting skulle varit fixat men det vågar han inte.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, PeTTePeTTe said:

så halva kåren fick kick för att en medic blev arj?

Baggins hur hög var du igår?

Bjussar du på en dos eller?

moget skrivet

Link to comment
Share on other sites

Om jag ska vara helt ärlig så fattar jag inte varför en strejk skulle behövas för att få in en/flera hattar?
Hur tror ni att vi i UFA/APD gör när vi vill ha in något, skiter i att spela?

Om ni nu vill ha in hattarna så lär ni ju få ta upp det med Admins som ett förslag och motivera varför ni vill ha in dem. Om det nu är så att Admins har sagt nej till dessa hattar så är det ju bara så det blir, dock har jag lite svårt att tänka mig att Admins nekar hattar.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Ludwig said:

Om jag ska vara helt ärlig så fattar jag inte varför en strejk skulle behövas för att få in en/flera hattar?
Hur tror ni att vi i UFA/APD gör när vi vill ha in något, skiter i att spela?

Om ni nu vill ha in hattarna så lär ni ju få ta upp det med Admins som ett förslag och motivera varför ni vill ha in dem. Om det nu är så att Admins har sagt nej till dessa hattar så är det ju bara så det blir, dock har jag lite svårt att tänka mig att Admins nekar hattar.

Yo Ludwig, vi gjorde denna strejk då vi har sagt till admins ett flertal gånger och fått nej alla gånger. 

Vi kunde bara släppt det, men eftersom vi tycker det är fjantigt att de inte kan fixa in hatter till oss så gjorde vi denna strejk. Tro det eller ej men de nekade det alla gånger!

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Ludwig said:

Om jag ska vara helt ärlig så fattar jag inte varför en strejk skulle behövas för att få in en/flera hattar?
Hur tror ni att vi i UFA/APD gör när vi vill ha in något, skiter i att spela?

Om ni nu vill ha in hattarna så lär ni ju få ta upp det med Admins som ett förslag och motivera varför ni vill ha in dem. Om det nu är så att Admins har sagt nej till dessa hattar så är det ju bara så det blir, dock har jag lite svårt att tänka mig att Admins nekar hattar.

Som Xymz skrev, vi har fått nej antal gånger.

Det som bekymrar mig, är att Poooootin kommer in i TS, argumenterar emot oss, extremt bra utfört av han MEN det han också säger är att vi skulle ha kontaktat "Ludwig" om att vi vill ha egen designade hattar och att det inte borde vara ett problem. När vi i detta community som är så pass stort att vi har egna designers så ska det inte vara några problem vilket han var spikrak med att det inte ska finnas några problem. Våran fråga och orsaken till att vi fortsatte är då varför vi har blivit nekade och vad vi har designers till om de inte kan göra saker som kommer som förslag!

Tack.

Link to comment
Share on other sites

Tycker att denna diskussionen är helt onödig, vi kommer ingenstans och kommer inte ändra mig. Vi medic-chiefs gjorde fel i början. Det kan vi erkänna. Men kommer inte upphäva kicken. Tycker att detta är väldigt barnsligt och det är synd att ni ska behöva bli kickad av hattar. 

1 hour ago, Xymz said:

Baggins började då kicka av folk även fast det var han som hade accepterat det från början.

Kickade 2 pers. Kommer inte gå miste en av de mest aktivaste och en av dom bästa medicsen jag har bara för att ni ska få era hattar. Har tagit upp anledningen ungefär 10 gånger för dig och den andra kickade medicen men ni struntar i det. Sedan så fort jag vänder min rygg får jag skitkastning.

Kommer inte strejka på något som jag inte står för, och det vet nog alla om. 

Anledningen att jag inte kickade fler var eftersom ni ledde detta till mot fel håll. Överdrivet att vi inte ska ressa när vårt jobb på servern är att ressa. Som putin sa, ¨Vi är den viktigaste faktionen inom servern.¨ 

Edited by B.Baggins
Link to comment
Share on other sites

Just now, B.Baggins said:

Tycker att denna diskussionen är helt onödig, vi kommer ingenstans och kommer inte ändra mig. Vi medic-chiefs gjorde fel i början. Det kan vi erkänna. Men kommer inte upphäva kicken. Tycker att detta är väldigt barnsligt och det är synd att ni ska behöva bli kickad av hattar. 

Kickade 2 pers. Kommer inte gå miste en av de mest aktivaste och en av dom bästa medicsen jag har bara för att ni ska få era hattar. Har tagit upp anledningen ungefär 10 gånger för dig och den andra kickade medicen men ni struntar i det. Sedan så fort jag vänder min rygg får jag skitkastning.

Kommer inte strejka på något som jag inte står för, och det vet nog alla om. 

 

''Kommer inte strejka på något som jag inte står för, och det vet nog alla om'' Var med på det 100% men ballade ur sen när admins skrev att du skulle få kicken, hmmmm?

''Kommer inte gå miste en av de mest aktivaste och en av dom bästa medicsen jag har bara för att ni ska få era hattar.'' Yes den bästa medicen, ogillad av nästan alla i medickåren, ger ut password, favoriserar, yes han e nog den bästa av de bästa :=)

Baggins du vet själv att du kickade mig och Walley endast för att dölja dina egna fel. Jag gjorde inget fel men ändå får kicken. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, L.Wonderchild said:

Som Xymz skrev, vi har fått nej antal gånger.

Det som bekymrar mig, är att Poooootin kommer in i TS, argumenterar emot oss, extremt bra utfört av han MEN det han också säger är att vi skulle ha kontaktat "Ludwig" om att vi vill ha egen designade hattar och att det inte borde vara ett problem. När vi i detta community som är så pass stort att vi har egna designers så ska det inte vara några problem vilket han var spikrak med att det inte ska finnas några problem. Våran fråga och orsaken till att vi fortsatte är då varför vi har blivit nekade och vad vi har designers till om de inte kan göra saker som kommer som förslag!

Tack.

Har aldrig fått höra fråns igår om att Medics var intresserade i hattar.

Att skinna hattar speciellt för medics är inget som går då Arma inte stöder det, så det är anledningen till att det inte finns några skinnade hattar. Hade det gått så hade både Polisen, Medics och UFA redan haft det!

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ludwig said:

Har aldrig fått höra fråns igår om att Medics var intresserade i hattar.

Att skinna hattar speciellt för medics är inget som går då Arma inte stöder det, så det är anledningen till att det inte finns några skinnade hattar. Hade det gått så hade både Polisen, Medics och UFA redan haft det!

Berättar inte Admins något för dig, eller kör de ett helt eget spår.

De behöver inte vara skinnade utan kan vara helt normala bara.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Xymz said:

Berättar inte Admins något för dig, eller kör de ett helt eget spår.

De behöver inte vara skinnade utan kan vara helt normala bara.

 

 

 

Som sagt, jag fick reda på detta igår av @Kurre Ugur genom ts då han frågade "Går det att skinna hattar?".

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett antal Military caps och andra hattar som inte fraktionerna kan ha (tror jag, är inte en expert men jag har aldrig sett dem)

Till exempel finns det Military caps, Rangemaster cap, skatinghjälmen (Varför inte...) , Några beanies och booniehats osv. Colonel baskern finns väl inte? Och då måste man väl inte ens ha skins då dem endå inte finns för civs, utan är endå speciella. Man kan ju även ha headset booniehaten?


Och om admins tar sin tid för att fixa det kanske medics kan få Press västar? Vet inte om man kan skinna dem men det går utan skins också....

 

 

 

Edited by PeTTePeTTe
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Feroz said:

Hahahah fan var ju rätt bra rp anledning ändå, sjukvårdarna irl slutar säkert också hjälpa folk för dom ser inte tillräckligt "badass" ut. Låter faktiskt som en smart idé! Hoppas detta händer irl också

ahahhaahhahaahah "jag tänker inte rädda livet på människor för jag får ingen hatt"

Link to comment
Share on other sites

Det här är tamejfan det mest hjärndöda jag har läst under mina 3 år som Administratör för Altis life. 

 

En R2 medic har kommit till mig en gång och sagt "Hej kan vi få beanies?". Jag har då sagt nej för ett förslag ska komma ifrån cheferna så jag vet att det är legit till att börja med och jag upplever att ett ordentligt förslag aldrig presenterats. 

Ska vi dessutom vara helt ärligt så kommer hattar som poliser har aldrig komma in för medics, västar kommer heller aldrig att komma för att det förekommer förmycket troll och ingen bryr sig om dem dör eller inte som medic. Det orsaker bara att ni blir lootade av nya spelar eller dylikt. 

Sen är Press västarna till för press och inte för sjukvårdare, och den som föreslog skatinghjälmen borde bära en på heltid IRL om han tycker att en cykelhjälm är en passande accessoar för en sjukvårdare.

 

Presentera seriösa förslag på gear vi kan tänka oss acceptera eller gör det inte alls. 

Tyckförövrigt att det är helt rätt att medics som inte vill ressa blir kickade, speciellt du Xymz som verkar vara en drivande faktor. Låser den här tråden.

 

#backaviktor

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.