Jump to content
CvGaming

Ban request Illmaister Done right


A.Karlsson
 Share

Recommended Posts

        Name: [N] BlackAskel

        Offender-Name: [A.P.D] E.Jakobsson

        Date: 2017-03-14 - <21.00> 

        Which rule(s) were broken: Running down to the water in an attempt to swim from a fight since you can´t take any damage

        Additional information: Explain in detail what happened. 

 

För att summera situationen, Vi i Notorious och GG tog fed. Vi förde fighten till stället ni ser på videon. 

Och nu till det som gick fel. Här i videon ser vi klart och tydligt hur Illmaister simmar under fight. Kommer inte sitta o klaga som dom andra på att han simmade i HELA 23 sekunder. Det är inte det som jag anser är felet i denna situationen. Det är att han väljer den vägen. För att quotea Kooben " Skillnaden är att du i tornet kan döda han direkt om han går upp vid stranden och därför är ni sura?". Ja det är exakt varför vi är sura. För han bryter mot en regel för att undvika att bli dödad. Han får samt en mycket mer fördelaktig position, han undviker våran största fördel genom regelbrottet. Med det menar jag bron. För att nå oss måste polisen ta sig över en smal bro. Det här faller in i en annan regel också,  Abusing bugs or game mechanics for gain. Han utnyttjar att simma i vattenet under fight till sin egen fördel. 

Som sagt, han hade all möjlighet i världen att undvika detta regelbrott. Och det är det vi vill tyda på. 

Kan samt dra några paralleller så alla kan förstå innebörden av regelbrottet.

Till exempel: Person A står och rör sig medans han lootar en död kropp. Person B skjuter mot person A men missar för han rör sig. Detta skulle såklart person A bli bannad för.

Ett till exempel: Person A hoppar över en mur som är högre än sig själv och skjuter ihjäl person B. Person A missbrukar en regel och kommer därför bli bannad.

 

Och en specifik del till Kooben som nekade ban request samt angav ett o annat nervärderande åsikter om oss. 

Att vi aldrig kan ta ett nej. Svar till detta är följande: Det är klart att vi inte släpper något som vi vet är fel. Och det tycker jag mer är synd att du inte förstår helheten i situationen. Det enda du antagligen såg var en kille som simmade i X antal sekunder. Du såg inte att någon tog fördel av något som är emot reglerna. För att få en mycket mer fördelaktig position samt undviker våra fördelar.

 

Jag ansåg att det var nödvändigt att lägga upp en tredje ban request för att verkligen få fram vad som är fel. Nu hoppas jag ni tar er tiden och läser igenom hela texten.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hej du @A.Karlsson!

Ja, jag förstår vad du menar med denna ban request, men om det är ok så lägger jag gärna fram mitt tänk.
Det stämmer som du säger att om man lusläser reglerna så är det ett regelbrott; det står jag bakom och förstår till 100%. Men om vi tar och kikar på anledningen till att han gör det, så tvekar jag att det är pga att han vill försöka vara odödlig. 
Som du själv skriver så har ni övertaget att ni har en pir ut mot tornet, och det jag anser att Illmeister försöker göra är att ta bort den faktorn för att istället kunna rusha upp till er. Jag anser att det rättfärdigar tänjningen på regeln att man inte får va i vatten i en fight. Om man inte klättrar upp för den stegen som @illmeister försöker ta så har man den långa öppna piren, vilket är ett självmordsuppdrag utan dess like om man ska gå över.
Sedan kan vi kolla på det med båten. Som du ser så har Illmeister inte mycket plats mellan sig själv, stegen samt piren. Jag tror de flesta som spelat Arma vet att man inte kan röra sig om man ligger mellan en båt och ett objekt då karaktären inte har nog med utrymme att svänga runt på. Nu vet jag att du skrev att du inte tryckte på det att han låg i vattnet länge, men där har du det förklarat iallafall!
Och om jag ska vara helt ärlig så kan man ganska uppenbart se att Illmeister inte försöker undvika att bli dödad. Han håller sig över vattnet hela tiden, så att han faktiskt går att döda (https://youtu.be/dLjylsuaS-E).

Sedan den sista saken jag tänker på är det faktum att ingen av er skjuter på Illmeister. Han stannar över vattnet hela tiden, trots att det krånglar för honom. Hade han däremot dykt ned direkt eller då ni börjat skjuta på honom så hade jag inte tvekat på att banna honom.

Vad jag vill ha sagt med detta är att jag inte kommer att acceptera banreqen.

DECLINED

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, A.Karlsson said:

Running down to the water in an attempt to swim from a fight since you can´t take any damage

Ska man gå efter hur regelverket ser ut idag så är det faktiskt ytterst otydligt angående vad som gäller kring vattnet, för att göra en lång historia kort så har jag snackat med Karlsson lite och utan att gå in på massa detaljer här så kan vi summera det till detta.

- [N] har inte fel angående vad dem skriver i sin ban-req och anklagar Illmaister för MEN Illmaister gör heller ingenting fel eftersom att regeln i dagsläget endast omfattar att man inte bör gå ner i vattnet för att fly ifrån en fight. 

Efter att ha snackat med Karlsson så var vi båda överens och jag kommer därav att göra om regeln så att den i framtiden är tydlig så vi slipper såna här tilltrasslade situationer. Med detta sagt så accepterar jag denna ban-req och straffet blir att jag själv ska skriva om regeln. Tack för mig :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.