Jump to content
CvGaming

Hjälp inför framtiden.


Legacy™
 Share

Recommended Posts

6 minutes ago, Xymz said:

Well inte för att vara sån men..

Enda polisen som jag känner inte är kos var G. Ingvarrson men han e borta nu.

KOS KOS KOS KOS.... Vad är RP enligt dig? Verkligen, please enlighten me. Är RP att säga att ens vapen är ett Luftgevär? Vattengevär? Paintball gevär? Är RP att bli tagen av polisen och direkt börja skrika h*runge, n***er, grisar etc..? Ellet kanske att stå i/utanför kavala HQ och skrika/spela musik/ vara ett allmänt rövhål och sedan gråta att polisen är dum i huvet för att dem slänger dig 30 min i jail för trolling? 

Har du någonsin tänkt att polisen kanske bara anpassar sig till klimatet på servern och ifall civs vägrar att RPa så gör polisen likadant tillbaka? 

 

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Xymz said:

Hel wipe på poliser o ufa då de flesta är bara kos. Gör så att alla ska rpa o inte bara ta in folk som e bra på att panga. RPar inte poliserna eller rebellerna gör inte civs det heller så dör servern till slut.

Här är du helt ute och cyklar enligt mig. Om inte vi rpar så gör inte resten av servern det? Du förstår nog inte riktigt hur det är att vara i en fraktion när det är mycket folk inne. 

Vi har rpat flertal gånger med polisen men att rpa med t.ex går aldrig, då ni själva engagear så fort ni ser en ensam. Kan ta ett exempel när polisen tog mitt vapen så jag skulle åka till Gang Hideout för att köpa en Mk20. Blir spikead, engagear direkt. Blir bedd att ta av mig allt eller så dör jag, det var de rpt jag fick. Tror du själv att man är intresserad av att försöka rpa med t.ex er då?

Link to comment
Share on other sites

Mer kläder och skins skulle förhöja känslan av olika gäng och ge mer rp generellt.
Öka gäng till max 10 men att man max får vara dubbelt så många som motsvarande gäng i en och samma fight. 2 civs rånar en gasstation, max fyra poliser får delta i den fighten. 8 ufa tar bandit, max 16 poliser får delta i den fighten ((alltså en 2:1 ratio)). Det gör att fighter inte blir evighetslånga och främjar också rp.
One life rule i alla fighter, folk slutar att söka kos konstant. Gör också att medics blir ännu mer viktiga. 

Attityd, ge folk respekt och ha benhårda regler angående side/forum/ts när det kommer till hur man pratar till varandra.

Jag personligen förstår det här med ord mot ord och det mesta kräver video, men om någon beter sig illa och man har flertal vittnen/screenshots på att folk vdm:ar och rdm:ar så borde det också räcka om man nu inte kan spela in. Det är givetvis alltid upp till admins att bedöma. Tycker också temp bans borde bli graderad, 1 gång rdm, 3 dagars ban, 2 gånger, 5 dagar osv. Får folk att skärpa till sig.

Polisen borde delas upp, en standardpolis som sköter mer dagligt arbete (Tar folk med olagligt gear, skyddar civs, åker på gas station), dessa borde inte heller ha "dyrbart" gear utan lvl 1 västar och typ max smg/5,56 vapen vilket gör att folk inte blir så sugna på att söka fights med dem och främjar rp.

Så kommer vi till andra delen, en swat sektion eller motsvarande. Dessa är dom som har tillgång till hunters, ghosthawks, större vapen men åker också endast som förstärkning vid större fighter, fed, bandit, mot rebeller osv.

Mer "aktiva" admins/support som snabbt kan agera vid mindre saker. Förlorar man sin truck eller dylikt så kan det förstöra en hel kvälls spelande med att vänta o se om man får tillbaka den för att någon tyckte det var kul att vdm:a. Samt att kunna specca folk oftare för att förhindra duping.

Rebeller, gör om. Dom har alldeles för billigt med gear och fordon, låt dom köpa allt till 50% av bandit priser, ex katiba 600k kostar då 300k för rebeller. Dom ska inte ha det lika lätt som polisen med gear men ändå en fördel över civs. Skulle också försöka göra dom till opfor så dom inte längre räknas som upphöjda civs. Ge dom också tillgång till sprängmedel så de agerar mer som terrorister och kan få folk att bli rädda. Borde också vara mindre antal rebeller än antal poliser totalt.

Det borde finnas capture zones för rebeller att ta över, för en rimlig summa pengar. Så att dom uppmanas att åka runt och göra mer saker istället för att som nu, ta fed, bandit och that's it.

Sikten, nya vapen och allt sådan bryr jag mig inte stenhårt över. Det är alltid kul med mer valmöjligheter men balans är lika viktigt.

Kläder oavsett camo (bortsett från rebeller/poliser/medics helt egna) borde inte vara olagliga. Makes no sense. Men skulle gärna se lite mer andra kläder även, kostymer etc.

Inför en black market på maffia trader, där man kan köpa tyngre vapen men till hutlösa priser (typ dubbla eller mer bandit priser).

Vet inte om ett xp system skulle göra saker bättre, där man kan få xp genom farming, fighting, trading osv.

Gör det mer attraktivt att köpa gangland. Köper man gangland så borde dom som redan har hus i ganglandet tvingas sälja. Garage till hela gänget genom skylt, airgarage etc som man kan köpa. Gang clothes butik etc och gang market.

Bara lite tankar, finns säkert mer man kan komma på.

 

Edited by Tiszht
Link to comment
Share on other sites

Lägga till fler klädesskins samt vapenskins skulle kunna vara en bra sak.

39 minutes ago, Abdi Ali /Limpano said:

man kanske ska även ge folket en andra chans som har blivit bannade?

Samt detta då man kan ha ett extra öga på dom och ta bort deras perm och wipea deras saker och liknande (?) 
Kan förstå att det inte är kul att unbanna folk men det skulle varit super att ge folk en andra chans och kan dom inte bete sig så vet de var dörren är men kommer dra in fler spelare samt lite fler gäng på servern.

Samt DMS som flera skrivit, dock aldrig spelat med det och kanske blir tråkigt efter ett tag men kan vara något att satsa på och testa om folk blir sugna på spela igen.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Tiszht said:

Rebeller, gör om. Dom har alldeles för billigt med gear och fordon, låt dom köpa allt till 50% av bandit priser, ex katiba 600k kostar då 300k för rebeller. Dom ska inte ha det lika lätt som polisen med gear men ändå en fördel över civs. Skulle också försöka göra dom till opfor så dom inte längre räknas som upphöjda civs. Ge dom också tillgång till sprängmedel så de agerar mer som terrorister och kan få folk att bli rädda. Borde också vara mindre antal rebeller än antal poliser totalt.

Förstod inte detta riktigt då det känns tråkigt att förlora massa pengar när folk vill ta bandit så ofta de kan samt att vi ska kunna ta bandit. Vi får ju inte spara gear vi plockar upp heller vilket gör alla fights värdelösa då vi kommer få farma för mycket och inte ha tid med annat samt bara förlora pengar. I dagens tid så har vi råd med saker och kan ta fights med de som tar bandit och liknande utan att förlora 600k+ för gear och skulle det bli dyrare så skulle Rebellerna absolut inte vara aktiva och kunna ta fiights.

Link to comment
Share on other sites

Pleasssse add 9mm suppressors. I like running around with big guns with scope and suppressor.. But i would f***ing love a pdw with suppressor. I really enjoy playing with "funny" guns and not just 5 mil f***ing guns. Please add more guns and a got f***ing damit 9mm suppressor pleeease. :)))

 

So yea, more guns and accessories. But don't add dms and long range scopes. The server is really nice with the scopes we got now.

 

So yea, if you could do more "capturable" things it would be great. Like you could create a "mini" bandit. A gang could capture it, and buy a bit bigger guns and more equipment than in the normal gang hideout. So a "kos zone" / gang hideout /bandit some shit. So gangs could fight vs each other. Like 3 gangs against each other to keep the area captured :))

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Abdi Ali /Limpano said:

man kanske ska även ge folket en andra chans som har blivit bannade?

Vi ger nästan alltid folk en andra chans. Nämn en person som blivit bannad utan att bli tillsagd upprepande gånger och faktiskt haft respekt för servern som inte fått en ny chans. 

 

Då räknas inte dem som nyligen blivit bannade, dem får allltid sitta ett tag för att faktiskt få ett straff. 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Phiilp said:

Lägga till fler klädesskins samt vapenskins skulle kunna vara en bra sak.

Samt detta då man kan ha ett extra öga på dom och ta bort deras perm och wipea deras saker och liknande (?) 
Kan förstå att det inte är kul att unbanna folk men det skulle varit super att ge folk en andra chans och kan dom inte bete sig så vet de var dörren är men kommer dra in fler spelare samt lite fler gäng på servern.

Samt DMS som flera skrivit, dock aldrig spelat med det och kanske blir tråkigt efter ett tag men kan vara något att satsa på och testa om folk blir sugna på spela igen.

Du får även nämna en person som blivit bannad och inte fått en ny chans, samma regler gäller i din utmaning som i min post här ovanför. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Br0ze said:

 

Har du någonsin tänkt att polisen kanske bara anpassar sig till klimatet på servern och ifall civs vägrar att RPa så gör polisen likadant tillbaka? 

Fast polisen ska väl inte endast anpassa sig efter vad alla andra gör? Polisen ska ju vara ett ansikte utåt för servern mer än vad civs är. Är det en legit anledning för ansiktet utåt på servern att sluta rpa bara för att inte alla civs gör det? Låter bara konstigt i mina öron kanske..

 

Anledning till att jag slutade spela arma var (förutom battlegrounds) att vi civs blev väldigt "instängda" alltså det kommer regler om att vi inte får ta fed eller bandit hur ofta vi vill, bandit var roligt tills den regeln kom och även hur alla grät i side, även att servern magiskt stängts av 5 gånger när vi precis capturat bandit (?) 

Och sen fed, alldeles för svårt när 10 till poliser ska logga in precis när fed startar, det som folk skyller på är "ja var och åt" säger dom när dom suttit å spelat andra spel. Detta är bara mina åsikter och tror att resten av N/E.C kan hålla med 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tiszht said:

 

Mer "aktiva" admins/support som snabbt kan agera vid mindre saker. Förlorar man sin truck eller dylikt så kan det förstöra en hel kvälls spelande med att vänta o se om man får tillbaka den för att någon tyckte det var kul att vdm:a. Samt att kunna specca folk oftare för att förhindra duping.

Rebeller, gör om. Dom har alldeles för billigt med gear och fordon, låt dom köpa allt till 50% av bandit priser, ex katiba 600k kostar då 300k för rebeller. Dom ska inte ha det lika lätt som polisen med gear men ändå en fördel över civs. Skulle också försöka göra dom till opfor så dom inte längre räknas som upphöjda civs. Ge dom också tillgång till sprängmedel så de agerar mer som terrorister och kan få folk att bli rädda. Borde också vara mindre antal rebeller än antal poliser totalt

Har du förslag på personer som kan hoppa upp till Admin och ha hand om allting som vi har kring arma, som med ett knapptryck kan förstöra nästan allring vi har här så får du gärna föreslå dem. Jag letar nya admins varenda dag. En fördel är om jag litar på dem för övrigt! 

 

Angående SWAT så har vi har AMP som är typ samma sak, problemet har 2 gånger av två möjliga blivit att alla vill vara dom coola AMP så dem "vanliga" APD slutar.

 

Rebeller är rebeller, inte terrorister och därför begår man inte heller slumpmässiga terrordåd, fundera lite på skillnaden innan du föreslår sånt igen! Vill du ha terrorister på servern så föreslå  gärna de. Om vi har ett problem där UFA är rädda om sitt gear idag, är då lösningen att höja priset på gear anser du? 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Feroz said:

Fast polisen ska väl inte endast anpassa sig efter vad alla andra gör? Polisen ska ju vara ett ansikte utåt för servern mer än vad civs är. Är det en legit anledning för ansiktet utåt på servern att sluta rpa bara för att inte alla civs gör det? Låter bara konstigt i mina öron kanske..

 

Anledning till att jag slutade spela arma var (förutom battlegrounds) att vi civs blev väldigt "instängda" alltså det kommer regler om att vi inte får ta fed eller bandit hur ofta vi vill, bandit var roligt tills den regeln kom och även hur alla grät i side, även att servern magiskt stängts av 5 gånger när vi precis capturat bandit (?) 

Och sen fed, alldeles för svårt när 10 till poliser ska logga in precis när fed startar, det som folk skyller på är "ja var och åt" säger dom när dom suttit å spelat andra spel. Detta är bara mina åsikter och tror att resten av N/E.C kan hålla med 

Eftersom vi endast är ett fåtal personer som kam stänga av servern så vill jag rätta detta till att SERVERN KRASCHAT av en eller annan anledning, vi har inte STÄNGT ner servern. 

 

Sen vet du även att fed/bandit reglerna kom till för att fraktioner inte kan sitts låsta på event HELA KVÄLLEN. Vilket dem gjorde när vissa gäng tog bandit eller fed varje dag. Att ta varannan dag kan ju omöjligt limitera er så mycket att man slutar, isf måste vi ju lägga in massa fler KOS event så att E.C är nöjda och slipper använda sin prat-knapp ;)

 

Ni får stå ut med stavfel. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Legacy™ said:

Eftersom vi endast är ett fåtal personer som kam stänga av servern så vill jag rätta detta till att SERVERN KRASCHAT av en eller annan anledning, vi har inte STÄNGT ner servern. 

 

Sen vet du även att fed/bandit reglerna kom till för att fraktioner inte kan sitts låsta på event HELA KVÄLLEN. Vilket dem gjorde när vissa gäng tog bandit eller fed varje dag. Att ta varannan dag kan ju omöjligt limitera er så mycket att man slutar, isf måste vi ju lägga in massa fler KOS event så att E.C är nöjda och slipper använda sin prat-knapp ;)

 

Ni får stå ut med stavfel. 

Jajo fast om man sitter inne och VET att bandit kan hända, logga inte in då?? Me no understando please förklara 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Legacy™ said:

Du får även nämna en person som blivit bannad och inte fått en ny chans, samma regler gäller i din utmaning som i min post här ovanför. 

Menar ingen kritik mot dig eller liknande, vet inte vilka som är bannade eftersom jag fortfarande hyffsat ny men såg någon annan skrev det och kan ju vara så att det blir fler spelare.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Legacy™ said:

Eftersom vi endast är ett fåtal personer som kam stänga av servern så vill jag rätta detta till att SERVERN KRASCHAT av en eller annan anledning, vi har inte STÄNGT ner servern. 

Hela APD kan restarta servern, allt man behöver är en bil och hålla in Shift+L, jag tror iaf att de är någon som vill jiddra och gör de. Vet att ni inte stänger ner den. :)

Link to comment
Share on other sites

Rekrytera nya? Finns lösningar till det

6 minutes ago, Legacy™ said:

Det är ju det folk inte gör och då blir det klagomål på att UFA inte är folk inne haha...? 

Som jag skrivit förut, våga plocka in många nya som ni ser är inne på servern på kvällar då, sträck ut er till dom? Dom kanske inte vet hur man ansöker osv

Edited by Feroz
Link to comment
Share on other sites

  • Tempest fordonen borde införas igen (såg dom saknades i truck shoppen) dom funkar väldigt bra som blockadfordon ifall någon rolig får för sig att använda dessa, även vid fed. (Dvs Tempest Covered)
  •  
  • DMS och LRPS borde också införas igen. samt flertalet vapen, variation is the key to happiness.
  •  
  • Ta bort regeln som gör att man inte får tredjeparts engagea, visst det är inte så kul att vara den som har engageat för att sedan bli engagead av någon trupp som är större, man kan välja att fly eller bara ge upp, folk får ju inte avrätta en om man har händerna på huvudet utan RP eller hur? Och varje gång man blir engagead har man ett val, surrender or die. En mening som i mitt tycke borde ses som lack of rp i vissa fall. Senaste tiden har man sett någon skrika sitt gängnamn sen snabbt surrender or die och en banreq därefter för dom har kommit i mycket för det blev lite väl mycket adrenalin i nedrepartiet.
  •  
  • Höjt värde eller sänkt trunkspace på goldbars. 4 mille för att råna en massiv federal bank som även är en stor risk verkar lite väl lite, och vissa vill inte alltid ta den risken verkar det som.
  •  
  • Pyrgos utmärkt som Sanctuary för vapen, västar, annat illegalt gear och kanske knark?(Civs) En drug dealer mitt i stan kanske? [Notera att även om den här staden är markerat som Fristad så kan snuten invadera och en gång per restart, polisen kommer inte att ha kos när dom kör in, men alla civs kommer att ha kos på dom, blir polisen skjuten av någon, kvittar vem, så blir alla i staden automatiskt KOS (så gäller att inte vara dum i huvudet.) polisen får endast använda två hunters vid invadering.

 

Det var väl mina förslag, och om ni inte vill bli behandlade som rövhål, se till er egen attityd först innan ni riktar kritik mot kåren.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Feroz said:

Rekrytera nya? Finns lösningar till det

Som jag skrivit förut, våga plocka in många nya som ni ser är inne på servern på kvällar då, sträck ut er till dom? Dom kanske inte vet hur man ansöker osv

Nu kom du med ett utmärkt förslag, det var allt jag ville ha. Du kan ju vara vettig om du vill. Tak:) 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

Fast polisen ska väl inte endast anpassa sig efter vad alla andra gör? Polisen ska ju vara ett ansikte utåt för servern mer än vad civs är. Är det en legit anledning för ansiktet utåt på servern att sluta rpa bara för att inte alla civs gör det? Låter bara konstigt i mina öron kanske..

Va? Jag relaterade till det jag skrev om trolling om du inte förstod det. Alltså de personer (majoriteten) som springer runt och trollar och härjar i kavala vägrar jag att bemöta med någon form av RP. Ifall du väljer att bete dig som ett svin så har du valt den vägen och då kan du verkligen inte förvänta dig att någon kommer orka att RPa med dig.. Det ska inte ens behövas någon diskussion om detta, det är bara common sense..

Link to comment
Share on other sites

har sätt att folk vill ha nya "capture" zoner så tänker att man kanske kan ha en black market där man kan köpa max 6.5 för en stor slant samt 5.56 men billigare än ganghide out såklart. blackmarket borde också ta ish 5min att ta över så att folk kan åka dit och förstöra om dom vill. I bandit borde man kunna köpa 7.62 och 6.5 men 6.5 ska vara billigare på bandit än på blackmarket.

Link to comment
Share on other sites

  • Goatis unpinned and unfeatured this topic

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.