Jump to content
CvGaming

CvGamings Framtid


Goatis
 Share

Server?  

138 members have voted

  1. 1. Vilken server vill ni vi ska driva?

    • Altis Life
      80
    • Tanoa Life
      6
    • Malden Life
      21
    • Moddat Life
      28
    • Annat
      3


Recommended Posts

God kväll alla, eller ni som hänger kvar här iallafall.

 

Jag har som ni vet inte längre hand dom altis life / tanoa life men jag vill ju såklart ha cvgaming kvar och kunna vara del av cvgamings community.

Och vi alla vet att life servern har varit det som gjort att vi växt och blivit det vi är idag, och jag kan inte se det försvinna.

Nu när jag varit borta en kort stund känner jag att jag kan inte låta det bli såhär och kommer ta på mig att starta och utveckla den servern ni vill att vi ska driva samt fixa ihop staffmedlemmar igen. 

 

Motivera gärna era svar i en kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Fine med altis, verkar vara den kartan som drar åt sig spelare i slutändan ändå. Men skulle gärna vilja att dom tråkiga coppar, iron, coke osv. jobben ska bytas namn till nya produkter typ, tog upp det här i min förra feedbacktråd lite mer ingående, har inte orken att skriva för tillfället.

Edited by A. Savage
Link to comment
Share on other sites

Tror Altis med lite fräscht innehåll skulle få igång servern igen.

 

Varje höst har det alltid kommit tillbaks gamla spelare samt kommit nya spelare och gäng.

Det finns en anledning till att Altis Life hållit kvar många spelare sedan 2014-2015. (även på andra communitys)  det är en mapp som majoriteten av Life-spelare "vuxit upp med" .. Har själv inte testat Tanoa, men den känslan jag fått är att folk inte känner sig hemma där.

Altis är ju inte en dålig karta heller, Den har funkat bra, pga att folk känner sig hemma där (Vad jag tror) 

Visst, Det är en mapp med mycket kullar och långa avstånd, Som gör att folk lätt attraheras av att lägga sig på en kulle o snipa, MEN.. Detta går att lösa, utan att byta map. igenom att ta bort 6.5+ samt göra 5.56 "Rare" - För alla parter. (inga super sikten heller ofc)

 

Tror inte det är mappen som är uttjatad, tror mer det är hur allt fungerat på Altis life.

Den nya servern hade behövt nya ideér för hur allt ska fungera, nya farming alternativ och mindre kaliber till en början, Så det inte blir sniper-fights.

 

Mvh janneee läääään

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, V1RRE said:

Tror Altis med lite fräscht innehåll skulle få igång servern igen.

 

Varje höst har det alltid kommit tillbaks gamla spelare samt kommit nya spelare och gäng.

Det finns en anledning till att Altis Life hållit kvar många spelare sedan 2014-2015. (även på andra communitys)  det är en mapp som majoriteten av Life-spelare "vuxit upp med" .. Har själv inte testat Tanoa, men den känslan jag fått är att folk inte känner sig hemma där.

Altis är ju inte en dålig karta heller, Den har funkat bra, pga att folk känner sig hemma där (Vad jag tror) 

Visst, Det är en mapp med mycket kullar och långa avstånd, Som gör att folk lätt attraheras av att lägga sig på en kulle o snipa, MEN.. Detta går att lösa, utan att byta map. igenom att ta bort 6.5+ samt göra 5.56 "Rare" - För alla parter. (inga super sikten heller ofc)

 

Tror inte det är mappen som är uttjatad, tror mer det är hur allt fungerat på Altis life.

Den nya servern hade behövt nya ideér för hur allt ska fungera, nya farming alternativ och mindre kaliber till en början, Så det inte blir sniper-fights.

 

Mvh janneee läääään

 

 

 

 

 

 

 

 

Håller med ovanstående.

Kan också tillägga att Altis är perfekt för Life moddet pga sin storlek. Då det är den klart största mappen av de "officiella" mapparna som bohemia producerat.

Link to comment
Share on other sites

Altis Life med nya updates, att fokusera på att byta ut nanmn på saker, nya rutter, flera jobb och flera fraktioner.

Jag hade gärna sett en ny karta men vi på Cv-Gaming kommer nog bli tvugna att välja den kartan som drar åt sig mest nya spelare. Vilken jag tyvärr tror att är Altis.

Samt det viktigaste kommer att vara att välja ett par personer som marknadsför servern på ett snyggt sätt och värkligen göra reklam och locka hit folk med lite olika "hooks".

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Storkatt92 said:

Mod server kommer ej funka.

Bra motivering, som staff så är det exakt dem här svaren man är ute efter när man ställer frågor till sitt community! 

Mod server kommer TROLIGEN inte att fungera eftersom att den nuvarande spelarbasen vi har inte är tillräckligt engagerade i servern för att ladda ner mod. Det finns ju ingenting man kan råna när man sitter och laddar ner mods så intresset för det lär vara otroligt svalt, så ifall man vill ha en moddad server så skulle det kräva att man bygger upp en ny spelarbas vilket kan vara en uppgift i sig, ibland lyckas man locka in nya spelare och ibland går det mindre bra. I den fas Arma är inne i just nu så tror jag knappast det finns jättemycket intresse kring att söka nya moddade servrar utan dem som intresserar sig för sånt har nog redan hittat en server att spela på. 

Med detta sagt så är nog rätt väg att gå tillbaka till den otroligt trötta kartan Altis och försöka sig på något där, det är trots allt BARA där saker och ting har fungerat. Många här har nämnt att det är viktigt att byta plats på saker och att man måste komma på nya saker, då är det också viktigt för samma personer att istället för att sitta på sin feta röv i sin DXracer eller whatever du sitter på att komma fram med förslag och feedback till ändringarna som kommer. Är det för bra att farma "Turtle" efter den nya ändringen så får man faktiskt säga till, och inte EFTER man själv farmat 40 miljoner på det. Ett server är aldrig bättre än folket som spelar på den, CVG kan presentera den bästa servern ni någonsin har sett, men kommer det fortfarande endast vara Xymz som springer runt och rånar nya spelare och är för dum för att läsa reglerna så kommer det inte spela någon roll. Tack för mig :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Legacy™ said:

Bra motivering, som staff så är det exakt dem här svaren man är ute efter när man ställer frågor till sitt community! 

Mod server kommer TROLIGEN inte att fungera eftersom att den nuvarande spelarbasen vi har inte är tillräckligt engagerade i servern för att ladda ner mod. Det finns ju ingenting man kan råna när man sitter och laddar ner mods så intresset för det lär vara otroligt svalt, så ifall man vill ha en moddad server så skulle det kräva att man bygger upp en ny spelarbas vilket kan vara en uppgift i sig, ibland lyckas man locka in nya spelare och ibland går det mindre bra. I den fas Arma är inne i just nu så tror jag knappast det finns jättemycket intresse kring att söka nya moddade servrar utan dem som intresserar sig för sånt har nog redan hittat en server att spela på. 

Med detta sagt så är nog rätt väg att gå tillbaka till den otroligt trötta kartan Altis och försöka sig på något där, det är trots allt BARA där saker och ting har fungerat. Många här har nämnt att det är viktigt att byta plats på saker och att man måste komma på nya saker, då är det också viktigt för samma personer att istället för att sitta på sin feta röv i sin DXracer eller whatever du sitter på att komma fram med förslag och feedback till ändringarna som kommer. Är det för bra att farma "Turtle" efter den nya ändringen så får man faktiskt säga till, och inte EFTER man själv farmat 40 miljoner på det. Ett server är aldrig bättre än folket som spelar på den, CVG kan presentera den bästa servern ni någonsin har sett, men kommer det fortfarande endast vara Xymz som springer runt och rånar nya spelare och är för dum för att läsa reglerna så kommer det inte spela någon roll. Tack för mig :)

aa nu känner du dig liten va? aa det gör du

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Legacy™ said:

Med detta sagt så är nog rätt väg att gå tillbaka till den otroligt trötta kartan Altis och försöka sig på något där, det är trots allt BARA där saker och ting har fungerat. Många här har nämnt att det är viktigt att byta plats på saker och att man måste komma på nya saker, då är det också viktigt för samma personer att istället för att sitta på sin feta röv i sin DXracer eller whatever du sitter på att komma fram med förslag och feedback till ändringarna som kommer. Är det för bra att farma "Turtle" efter den nya ändringen så får man faktiskt säga till, och inte EFTER man själv farmat 40 miljoner på det. Ett server är aldrig bättre än folket som spelar på den, CVG kan presentera den bästa servern ni någonsin har sett, men kommer det fortfarande endast vara Xymz som springer runt och rånar nya spelare och är för dum för att läsa reglerna så kommer det inte spela någon roll. Tack för mig :)

Ta din medicin innan du skriver på forumet. Inte konstigt att folk inte dras in och gillar communityn. Är ingen ängel själv men herre gud. 

Bra att klaga på att spelare inte gör något när ni admins aldrig bryr sig om vad vi tycker. Kanske folk ni känner men där går gränsen.

Lite narcissism känner jag av... 

 

Sen så har ni fått feedback nu, folket vill ha altis. Byt till altis. Eller ska du ta bort det du nyss skrivit? Eller ska du fortsätta klaga på att du inte får feedback? Eller ska ni ha kvar servern på Tanoa som ingen spelar?

"Kläm finnen mellan axlarna, den har börjat prata"

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker iallafall inte att man ska wipea servern alltså om det blir altis life att man fortsätter på det som var förr, för det har varit wipe på wipe på wipe och det är då spelare sticker. kanske bara jag som tycker såhär men jag tror att det är fler.

men ett tips är att kanske prova lite nytt folk som inte har suttit i faktioner innan att få testa på detta så att det blir lite nytt blod in på servern för att det jag har märkt är att dem äldre spelarna är bittra och dryga. tex som förr i tiden typ 2 år sedan när jag joinade servern blev man stannad av polisen för att man körde 5 km/h för fort och det är det som blir lite spännande för de nya spelarna att känna adrenalinet åka upp i luften för man har kanske gjort något "olagligt" och det är det som får dem att stanna.

Sedan kanske man sätter upp en regel i början som säger att man inte ska försöka "ta beslag" på de nya  spelarnas fordon för att dem inte ska förlora allt direkt när man nyss har köpt sin första offroad.

#altis4life

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Johanees said:

Ta din medicin innan du skriver på forumet. Inte konstigt att folk inte dras in och gillar communityn. Är ingen ängel själv men herre gud. 

Bra att klaga på att spelare inte gör något när ni admins aldrig bryr sig om vad vi tycker. Kanske folk ni känner men där går gränsen.

Lite narcissism känner jag av... 

 

Sen så har ni fått feedback nu, folket vill ha altis. Byt till altis. Eller ska du ta bort det du nyss skrivit? Eller ska du fortsätta klaga på att du inte får feedback? Eller ska ni ha kvar servern på Tanoa som ingen spelar?

"Kläm finnen mellan axlarna, den har börjat prata"

 

Edited by Feroz
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Johanees said:

Ta din medicin innan du skriver på forumet. Inte konstigt att folk inte dras in och gillar communityn. Är ingen ängel själv men herre gud. 

Bra att klaga på att spelare inte gör något när ni admins aldrig bryr sig om vad vi tycker. Kanske folk ni känner men där går gränsen.

Lite narcissism känner jag av... 

 

Sen så har ni fått feedback nu, folket vill ha altis. Byt till altis. Eller ska du ta bort det du nyss skrivit? Eller ska du fortsätta klaga på att du inte får feedback? Eller ska ni ha kvar servern på Tanoa som ingen spelar?

"Kläm finnen mellan axlarna, den har börjat prata"

Behöver absolut inte ta någon medicin för att skriva på forumet. Ser ingenting konstigt med det jag skrev utom att jag var lite taskig mot Xymz men jag och han har ett hatförhållande så det är ingenting som han inte är van vid. Inte varit admin på ett tag nu så dra inte in admins i det jag skriver, detta är mina personliga åsikter och är ingenting som representerar CVG. 

Finns inget "VI", jag lämnar feedback precis som du och håller för övrigt med att Altis borde komma tillbaka, jag har ingen makt här och jag bryr mig helt ärligt inte om det kommer in feedback eller inte utan det är någon annan som får ta tag i det. Känner inget behov utav att ta bort det jag har skrivit eftersom jag menar det. Tack för mig igen :)

EDIT: Hur det däremot låg till när jag VAR admin har jag förklarat mer utförligt i andra poster så det är ingenting som jag tänker gå in på igen :)

Edited by Legacy™
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Legacy™ said:

Behöver absolut inte ta någon medicin för att skriva på forumet. Ser ingenting konstigt med det jag skrev utom att jag var lite taskig mot Xymz men jag och han har ett hatförhållande så det är ingenting som han inte är van vid. Inte varit admin på ett tag nu så dra inte in admins i det jag skriver, detta är mina personliga åsikter och är ingenting som representerar CVG. 

Finns inget "VI", jag lämnar feedback precis som du och håller för övrigt med att Altis borde komma tillbaka, jag har ingen makt här och jag bryr mig helt ärligt inte om det kommer in feedback eller inte utan det är någon annan som får ta tag i det. Känner inget behov utav att ta bort det jag har skrivit eftersom jag menar det. Tack för mig igen :)

EDIT: Hur det däremot låg till när jag VAR admin har jag förklarat mer utförligt i andra poster så det är ingenting som jag tänker gå in på igen :)

Haha nu känner du dig ännu mindre va? aa det gör du

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, bobin said:

Jag tycker iallafall inte att man ska wipea servern alltså om det blir altis life att man fortsätter på det som var förr, för det har varit wipe på wipe på wipe och det är då spelare sticker. kanske bara jag som tycker såhär men jag tror att det är fler.

 

Tycker inte jag då jag (vad jag kommer ihåg) slängde bort en stor del av allt gear jag hade innan det byttes till Tanoa #rip

Okej, lite seriöst då
Att inte wipea tror jag kommer skapa den miljö som vi spelade i innan det byttes till Tanoa. Den miljön då ALLA hade gear (en stor del var dupad), samt flera personer hade sina plånböcker fulla med cash.
Att inte wipea betyder även att ifall vissa serverförändringar sker (som t.ex. ändrade farmingrutter, nerfade fordon m.m) så blir det orättvist för de nyare spelarna som kommer in, VI har redan 50 mille som vi farmat ihop innan kartbytet med farmingrutter och fordon som inte är lika OP.

Det betyder alltså att Vi kommer ligga på oändligt med gear samt ofantligt mycket pengar medans de nya spelarna har det svårare att farma på grund av att "veteranerna" hade det för lätt att farma så all farming blev nerfad. 

Sammanfattning för den som inte orkar läsa: Nya spelare har det svårare än äldre spelare som redan har allting de kan begära.

Vill även säga att allt jag har antagit (om hur mycket gear man har osv.) är utifrån egna erfarenheter som Boss i Cv-D, vet inte hur det varit för andra gäng/spelare/fraktioner

Link to comment
Share on other sites

om det kommer bli altis igen så känns det som en wipe är nödvendigt då det känns som om det kommer behövas nya farmingsaker/jobb och föröka få bort tyngre vapen med sikten så det inte kan bli kilometersfighter.

 

Vet ej om det går män ha uppe en server på något mer spel förutom tex en arma server som det var förut när det även fans arkservrar.

 

Edited by pantern02
stavar som en kratta
Link to comment
Share on other sites

  • Kebre locked and unlocked this topic
  • Kebre locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.