Jump to content
CvGaming

CvGamings Framtid


Goatis
 Share

Server?  

138 members have voted

  1. 1. Vilken server vill ni vi ska driva?

    • Altis Life
      80
    • Tanoa Life
      6
    • Malden Life
      21
    • Moddat Life
      28
    • Annat
      3


Recommended Posts

On 2017-06-22 at 11:55 AM, A.Almkvist said:

Tycker inte jag då jag (vad jag kommer ihåg) slängde bort en stor del av allt gear jag hade innan det byttes till Tanoa #rip

Okej, lite seriöst då
Att inte wipea tror jag kommer skapa den miljö som vi spelade i innan det byttes till Tanoa. Den miljön då ALLA hade gear (en stor del var dupad), samt flera personer hade sina plånböcker fulla med cash.
Att inte wipea betyder även att ifall vissa serverförändringar sker (som t.ex. ändrade farmingrutter, nerfade fordon m.m) så blir det orättvist för de nyare spelarna som kommer in, VI har redan 50 mille som vi farmat ihop innan kartbytet med farmingrutter och fordon som inte är lika OP.

Det betyder alltså att Vi kommer ligga på oändligt med gear samt ofantligt mycket pengar medans de nya spelarna har det svårare att farma på grund av att "veteranerna" hade det för lätt att farma så all farming blev nerfad. 

Sammanfattning för den som inte orkar läsa: Nya spelare har det svårare än äldre spelare som redan har allting de kan begära.

Vill även säga att allt jag har antagit (om hur mycket gear man har osv.) är utifrån egna erfarenheter som Boss i Cv-D, vet inte hur det varit för andra gäng/spelare/fraktioner

Fast i detta läge är det såhär lilla Almkvist, dem flesta här har faktiskt liv och orkar inte slösa 90% av deras liv på att sitta på detta community och farma gear, tror inte det håller när man måste börja om efter allt hårt arbete man haft för att få gearet, förstår att det är kul för dig som är Cvg's mest lojala spelare men 70% av oss orkar inte börja om med månaders arbete bara för att du vill det!

Edit: Och om du nu känner att du har så mycket gear och tycker synd om nya spelare, varför inte ge bort ditt gear då om du nu vill vara så snäll? Ingen tvingar dig att behålla allt ditt gear?

Edited by Per-Olof
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Per-Olof said:

Fast i detta läge är det såhär lilla Almkvist, dem flesta här har faktiskt liv och orkar inte slösa 90% av deras liv på att sitta på detta community och farma gear, tror inte det håller när man måste börja om efter allt hårt arbete man haft för att få gearet, förstår att det är kul för dig som är Cvg's mest lojala spelare men 70% av oss orkar inte börja om med månaders arbete bara för att du vill det!

Edit: Och om du nu känner att du har så mycket gear och tycker synd om nya spelare, varför inte ge bort ditt gear då om du nu vill vara så snäll? Ingen tvingar dig att behålla allt ditt gear?

Okej, ursäkta för att jag inte har något direkt intresse och endast sitter o slöar hela dagarna. 

Men man måste tala lite sanning också, du (samt fler) la ingen tid på att få ihop gear då det endast dupades fram, det tar inte månader att få ihop dupat gear, självklart lade jag ner förbaskat mycket tid för att skaffa gear, men det är väll inte jag som klagar på wipe? Jag bryr mig inte speciellt mycket om gear, jag vill ha en server som är rolig att spela på, detta tror jag inte är möjligt utan wipe.

Jag ser heller inte hur att ge bort gear som jag äger kan förbättra stämningen hos de nya spelarna. 

Varför ens bry sig om gear? Ifall servern verkligen ska ta nya andetag måste även målet för "Life" ändras från; att ha så mycket gear som möjligt, till något helt annat. Ifall detta inte sker så kommer fler klaga på "KOS civsen som endast farmar gear" vilket resulterar i uttråkade poliser och rebeller. Då dör servern snabbt. 

:DISCLAIMER: 

allt som är skrivet är inte genomtänkt, denna kommentar är skriven sent på natten. Basen från Bråvalla festivalen skakar hela huset vilket gör det jobbigt att tänka

kalla inte mig liten btw

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, A.Almkvist said:

Okej, ursäkta för att jag inte har något direkt intresse och endast sitter o slöar hela dagarna. 

Men man måste tala lite sanning också, du (samt fler) la ingen tid på att få ihop gear då det endast dupades fram, det tar inte månader att få ihop dupat gear, självklart lade jag ner förbaskat mycket tid för att skaffa gear, men det är väll inte jag som klagar på wipe? Jag bryr mig inte speciellt mycket om gear, jag vill ha en server som är rolig att spela på, detta tror jag inte är möjligt utan wipe.

Jag ser heller inte hur att ge bort gear som jag äger kan förbättra stämningen hos de nya spelarna. 

Varför ens bry sig om gear? Ifall servern verkligen ska ta nya andetag måste även målet för "Life" ändras från; att ha så mycket gear som möjligt, till något helt annat. Ifall detta inte sker så kommer fler klaga på "KOS civsen som endast farmar gear" vilket resulterar i uttråkade poliser och rebeller. Då dör servern snabbt. 

:DISCLAIMER: 

allt som är skrivet är inte genomtänkt, denna kommentar är skriven sent på natten. Basen från Bråvalla festivalen skakar hela huset vilket gör det jobbigt att tänka

kalla inte mig liten btw

Fast nu är det såhär att du nämnde att det var synd om de nya spelarna som inte hade det lätt med gear och då skulle jag nog ge en bra lösning åt att ge bort ditt gear som inte var ''dupat'' för att du tycker synd om dem. Tänk dig bara irl, om någon tjänar ihop förbaskat mycket pengar, ska då någon bara ta bort allt det hen äger för att det blir tråkigt för det andra? Förstår inte hur du kommer ihop med allt? De som är stora på servern har också varit i den situationen att inte haft gear och behövde farma ihop. Du klagar ju på att så många blir så loot kåta, varför inte då hjälpa till de som är nya på servern att bygga upp ett liv på altis istället för att skita i det och fortsätta kriga som du alltid gör Almkvist...

Tänk nästa gång innan du kommenterar för ditt dubbelmoral är rätt sjukt. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, A.Almkvist said:

Jag bryr mig inte speciellt mycket om gear

Men om gangfunds då? Och MXM? Exakt alm. 

 

12 hours ago, A.Almkvist said:

allt som är skrivet är inte genomtänkt

Men skriv imorgon då.

 

1 hour ago, Per-Olof said:

a till de som är nya på servern att bygga upp ett liv på altis

Mjo vi hade inte direkt höga krav i CVD, vi tog in vilken plebb som helst som ville bli något på servern. Så lite gjorde väl almkvist

Sen Mr. Per så gjorde ni inget för att hjälpa dem häller. Helvete vad folk är kåta på order dubbelmoral, har du kollat för mycket på hydra och clueless swede eller har du 12 ord i ordförrådet

Link to comment
Share on other sites

  • Kebre locked and unlocked this topic
1 hour ago, Johanees said:

Men om gangfunds då? Och MXM? Exakt alm. 

 

Men skriv imorgon då.

 

Mjo vi hade inte direkt höga krav i CVD, vi tog in vilken plebb som helst som ville bli något på servern. Så lite gjorde väl almkvist

Sen Mr. Per så gjorde ni inget för att hjälpa dem häller. Helvete vad folk är kåta på order dubbelmoral, har du kollat för mycket på hydra och clueless swede eller har du 12 ord i ordförrådet

''Ni'' Vilka är ni? Jag har aldrig nämnt att jag ville hjälpa plebs. Om du läser om det jag skrev Mr ''Johaneees'' så skrev jag att om almkvist nu tyckte så synd om andra och hade så mycket gear kunde han väl ge bort gearet istället för att slösa dem på alla fights.

Innan du kommentarer borde du nog läsa det jag skrev först innan du slänger massa skit, för i detta fall är det inte jag som ser dum ut.

tenor.gif
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Per-Olof said:


tenor.gif
 

kul meme yao

Det jag menade var att INGEN gör något för att hjälpa plebbs så varför skulle alm? Han försöker få igång nåt istället för att sitta o posta dåliga memes. Därför gör han obviously mer än vad du gör. Så med all respekt håll käften om du inte har något bättre att säga så gör jag det samma.

Sitt inte o håna alm för att han försöker göra något när du inte gör det själv.

PS. Denna meme är bättre, get your memes straight;

Bildresultat för are you retarded meme

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Johanees said:

kul meme yao

Det jag menade var att INGEN gör något för att hjälpa plebbs så varför skulle alm? Han försöker få igång nåt istället för att sitta o posta dåliga memes. Därför gör han obviously mer än vad du gör. Så med all respekt håll käften om du inte har något bättre att säga så gör jag det samma.

Sitt inte o håna alm för att han försöker göra något när du inte gör det själv.

PS. Denna meme är bättre, get your memes straight;

Bildresultat för are you retarded meme

Men varför ska du ens kommentera från första början? Är du Almkvist högre hand eller något? 
När jag la kommentaren att almkvist är dubbelmoral då han inte gör något åt saken till sina förslag han själv inte gör något åt. Att skriva ''håll käften'' gör detta bara roligare då du inte har något mer att säga utan att lägga onödiga kommentarer som inte leder någonstans. I min situation har jag iallafall kommit med en förklaring till almkvist och hans idé, om han nu ser det som kränkande kan han ta det med mig privat men tycker inte han ska skicka en 12 åring som bara ska kasta ut massa onödigt skit som inte leder någonstans. 

Du kommer nog i detta läget anklaga mig för att jag gjort samma sak. Jag la en kommentar om server, almkvist svarade på min kommentar såklart, jag gav ett vettigt svar och detta leder till att du ska komma med en bra ''backfire'' på mig och tro dig vara tuff på cvg. 

Här kommer en bättre meme eftersom att du ej nöjde dig med min förra. 

19366686.gif

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Per-Olof said:

Men varför ska du ens kommentera från första början? Är du Almkvist högre hand eller något? 
När jag la kommentaren att almkvist är dubbelmoral då han inte gör något åt saken till sina förslag han själv inte gör något åt. Att skriva ''håll käften'' gör detta bara roligare då du inte har något mer att säga utan att lägga onödiga kommentarer som inte leder någonstans. I min situation har jag iallafall kommit med en förklaring till almkvist och hans idé, om han nu ser det som kränkande kan han ta det med mig privat men tycker inte han ska skicka en 12 åring som bara ska kasta ut massa onödigt skit som inte leder någonstans. 

Du kommer nog i detta läget anklaga mig för att jag gjort samma sak. Jag la en kommentar om server, almkvist svarade på min kommentar såklart, jag gav ett vettigt svar och detta leder till att du ska komma med en bra ''backfire'' på mig och tro dig vara tuff på cvg. 

Här kommer en bättre meme eftersom att du ej nöjde dig med min förra. 

19366686.gif

 Oj en meme med 3 skrattande svarta män. Coolt. Det får dig o se mycke smartare ut.

Bildresultat för iq fiskmås

Här har du en smart fiskmås. Slå den.

32 minutes ago, Per-Olof said:

almkvist är dubbelmoral

Dubbelmoral är inte något man är, återigen sluta vara kåt på ord du inte kan använda.
 

Sen att "12 åring" är allt du kommer på betyder att du antagligen är lika smart som en.

Sen förstår jag inte poängen med hälften av det du sa du då bara rabblar upp det som hänt o klagar på att jag "försvarar alm" 

5 hours ago, Johanees said:

Sitt inte o håna alm för att han försöker göra något när du inte gör det själv.

Återigen detta förklarar varför jag lade mig i. Läs det o tänk efter bara.

Godnatt alla mina små downies o brownies.

 

BTW kommer jag inte svara igen så skriv vad fan du vill. Eller bevisar du att det är jag som är 12 o inte du o svarar inte alls. :)

Edited by Johanees
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Johanees said:

 Oj en meme med 3 skrattande svarta män. Coolt. Det får dig o se mycke smartare ut.

Bildresultat för iq fiskmås

Här har du en smart fiskmås. Slå den.

Dubbelmoral är inte något man är, återigen sluta vara kåt på ord du inte kan använda.
 

Sen att "12 åring" är allt du kommer på betyder att du antagligen är lika smart som en.

Sen förstår jag inte poängen med hälften av det du sa du då bara rabblar upp det som hänt o klagar på att jag "försvarar alm" 

Återigen detta förklarar varför jag lade mig i. Läs det o tänk efter bara.

Godnatt alla mina små downies o brownies.

 

BTW kommer jag inte svara igen så skriv vad fan du vill. Eller bevisar du att det är jag som är 12 o inte du o svarar inte alls. :)

Du tror att jag drar mig ur så lätt, från första början var det jag som la en kommentar om server och om almkvist vill starta en diskussion angående kommentaren så självklart kan jag hålla diskussionen med honom. Men att du ska blanda dig i diskussionen bara för att lägga onödiga kommentarer får inte mig att se dum ut. Om du nu blir förvirrad över denna diskussion kan du nästa gång tänka igenom om det är värt att lägga den onödiga kommentaren för att sedan kunna skratta åt det i efterhand. 
high-expectations-asian-12-15-15.jpg 

Link to comment
Share on other sites

Alla ni som bara sitter å klagar på att admins inte gör nått å så vidare att mappen inte är bra eller va fan nu ni klagar på men istället kom med ider till dom tror ni dom verkligen vill fortsätta när alla klagar ? sen med till alla som röstat på Altis som är 57 personer hoppas jag ju att när dom kör igång mappen att ni kommer in och spelar och inte sätter er här inne och börja gnälla på allt igen.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Adam Folkesson said:

Alla ni som bara sitter å klagar på att admins inte gör nått å så vidare att mappen inte är bra eller va fan nu ni klagar på men istället kom med ider till dom tror ni dom verkligen vill fortsätta när alla klagar ? sen med till alla som röstat på Altis som är 57 personer hoppas jag ju att när dom kör igång mappen att ni kommer in och spelar och inte sätter er här inne och börja gnälla på allt igen.

Stavningen gav mig dyselexi.

 

8 hours ago, Mannie_fresh said:

12 åringar och yngre vill se Altis, resten vill se nåt nytt..

Till båda er^^^^ Gå in o spela för helvete om nu detta är så himla bra. Folket säger att dem vill ha altis, sen klagar folk på att det inte kommer feedback. Är ni helt efterblivna? 

Det har kommit feedback, men inte ändringar baserat på det. Klaga på rätt saker istället.

Och mannie fresh, du är just nu värre än 12 åringarna. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Johanees said:

Stavningen gav mig dyselexi.

 

Till båda er^^^^ Gå in o spela för helvete om nu detta är så himla bra. Folket säger att dem vill ha altis, sen klagar folk på att det inte kommer feedback. Är ni helt efterblivna? 

Det har kommit feedback, men inte ändringar baserat på det. Klaga på rätt saker istället.

Och mannie fresh, du är just nu värre än 12 åringarna. 

jag har dyslexi så är det nått problem med det eller ?

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Feroz said:

Ser inte dig på tanoa

Ser inte dig där heller men du har väl inte råd med DLC:n antar jag? Fråga pappa om du kan få diska i nån vecka så kanske du kan få en liten peng.

Link to comment
Share on other sites

  • Kebre locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.