Jump to content
CvGaming

Vad tycker ni?


Ludwig
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Miss H said:

Något som jag personligen vill se är lite fler gäng på servern. Nu är det i princip bara Cv-D som är ett "stort" gäng. Polisen samt rebeller roffar åt sig folk från alla håll o kanter, dem stora gängen har i princip försvunnit helt. Man kanske skulle kunna rensa lite bland polisen eller rebellerna så vi ökar antalet gäng på servern. :)

 

Kanske en liten ändring på Rebel Outpost, den är i nuläget relativt op och vi i Cv-D har försökt gå på rebellerna, misslyckats alla gånger då dem bara håller sig i outposten, at all times. Många som farmar väljer att köra Guns eller Opium då resterande olagligheter tar väldigt lång tid att köra. Just nu så är rebellerna endast i outposten, vad jag har sett iallafall, för att ta betalt av de som farmar. Men vore det inte bättre om rebellerna faktiskt rörde på sig lite mer? Exempelvis genom att röra sig runt hela kartan och ta betalat på sådant sätt. För just nu så är dom i outposten och endast väntar ut folk som ska köra Opium eller guns. Det kan hända att dom kör ner till T-korsningen men där tar det definitivt stopp.


Vi hänger verkligen inte bara i outposten, vi är där ibland javisst. Men oftast är vi ute och åker, ingen som har tåladmod i rebellerna att stå still där i flera timmar. :) 
Meningen är ju att outposten ska vara svår att ta över, annars fyller den ju ingen funktion för oss mer än som en spawn, väljer man att ta en fight där så får man ju ta att det blir en svårare svårighetsgrad. Senaste dagarna när jag spelat har vi varit minimalt i outpost, mest ute och åkt på kartan! 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Miss H said:

Något som jag personligen vill se är lite fler gäng på servern. Nu är det i princip bara Cv-D som är ett "stort" gäng. Polisen samt rebeller roffar åt sig folk från alla håll o kanter, dem stora gängen har i princip försvunnit helt. Man kanske skulle kunna rensa lite bland polisen eller rebellerna så vi ökar antalet gäng på servern. :)

 

Kanske en liten ändring på Rebel Outpost, den är i nuläget relativt op och vi i Cv-D har försökt gå på rebellerna, misslyckats alla gånger då dem bara håller sig i outposten, at all times. Många som farmar väljer att köra Guns eller Opium då resterande olagligheter tar väldigt lång tid att köra. Just nu så är rebellerna endast i outposten, vad jag har sett iallafall, för att ta betalt av de som farmar. Men vore det inte bättre om rebellerna faktiskt rörde på sig lite mer? Exempelvis genom att röra sig runt hela kartan och ta betalat på sådant sätt. För just nu så är dom i outposten och endast väntar ut folk som ska köra Opium eller guns. Det kan hända att dom kör ner till T-korsningen men där tar det definitivt stopp.

Ska jag va ärlig. Ser jag ingen mening med rebellerna just nu. Kanske skulle man behöva ändra deras agenda så de faktiskt gör något utöver att vara Civs med billigare gear. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, WoXXeN said:

Ska jag va ärlig. Ser jag ingen mening med rebellerna just nu. Kanske skulle man behöva ändra deras agenda så de faktiskt gör något utöver att vara Civs med billigare gear. 

Känner inte igen något av det du skriver, vi är i många RP situationer varje dag vi spelar. Om ni klev utanför kavala så kanske ni också märker av det.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, luckiiee said:


Vi hänger verkligen inte bara i outposten, vi är där ibland javisst. Men oftast är vi ute och åker, ingen som har tåladmod i rebellerna att stå still där i flera timmar. :) 
Meningen är ju att outposten ska vara svår att ta över, annars fyller den ju ingen funktion för oss mer än som en spawn, väljer man att ta en fight där så får man ju ta att det blir en svårare svårighetsgrad. Senaste dagarna när jag spelat har vi varit minimalt i outpost, mest ute och åkt på kartan! 

Självklart ska den vara svår att ta över, men lite gränser kan man la ha. Jag känner också att ni hänger där lite allt för ofta. Jag är relativt aktiv och jag är på Cv-D att vi ska gå på rebellerna mer, men vi åker runt och runt över hela kartan och letar, var är ni? Sista stoppet är rebel outpost, och där hittar vi er. Varje gång i princip. Det hade varit bättre om outposten förflyttades till något annat ställe så ni MÅSTE åka runt för att ta betalt.

Edited by Miss H
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Miss H said:

Självklart ska den vara svår att ta över.. men jag känner att ni hänger där lite allt för ofta. Jag är relativt aktiv och jag är på Cv-D att vi ska gå på rebellerna mer, men vi åker runt och runt över hela kartan och letar, var är ni? Sista stoppet är rebel outpost, och där hittar vi er. Varje gång i princip. Det hade varit bättre om outposten förflyttades till något annat ställe så ni MÅSTE åka runt för att ta betalt.

Då har ni haft otur isf för vi hänger inte mycket i outposten, om inte civila hör av sig till oss och vill betala för skydd.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Miss H said:

Självklart ska den vara svår att ta över.. men jag känner att ni hänger där lite allt för ofta. Jag är relativt aktiv och jag är på Cv-D att vi ska gå på rebellerna mer, men vi åker runt och runt över hela kartan och letar, var är ni? Sista stoppet är rebel outpost, och där hittar vi er. Varje gång i princip. Det hade varit bättre om outposten förflyttades till något annat ställe så ni MÅSTE åka runt för att ta betalt.

Vi spawnar in i Outpost för att den ligger nära centrum där många civila befinner sig. Vi har nära anknytning till diverse olagligheter så det är bra för oss. Det är inte så konstigt om ni ser oss där då det är våran huvud hub för tillfället. Vi åker runt som Luckiiee säger och vi åkter tillbaka till outpost också för att refilla supplies osv. eller för att köra ut truckar så om ni förväntar er att våran outpost ska vara "tom" kommer inte hända.

I annat fall kan jag personligen tycka att det är bra att det är folk där eftersom då vet man att det är aktivitet. Att ni inte hittar oss på kartan är väl inte vårat problem, vi åker runt och om ni inte hittar oss ska vi väl inte få skit för.

Link to comment
Share on other sites

Just now, luckiiee said:

Då har ni haft otur isf för vi hänger inte mycket i outposten, om inte civila hör av sig till oss och vill betala för skydd.

Innan patchen tycker jag att ni var mycket mer aktiva ute på fälten, ni åkte runt med heli, bilar etc och eskorterade civilia när dom farmade spice exempelvis. Men då hade ni ingen outpost ni kunde gömma er i för att ta betalt av kunder. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Miss H said:

Innan patchen tycker jag att ni var mycket mer aktiva ute på fälten, ni åkte runt med heli, bilar etc och eskorterade civilia när dom farmade spice exempelvis. Men då hade ni ingen outpost ni kunde gömma er i för att ta betalt av kunder. 

Det är lite svårt att vara aktiv och göra det när servern har haft problem och blivit DDosad och det inte finns civila att interacta med. Vi hjälper civs så fort vi får chans. Och vi gömmer oss verkligen inte i outposten för att ta betalt..

Link to comment
Share on other sites

Känns logiskt att vi har en outpost nära droger då vi är för droger, att vi ska spawna på andra sidan kartan funkade inte, vi hade inte en suck att hinna hjälpa någon som körde droger vid kavala när vi var på östra sidan. Nu har det inte varit mycket liv på servern pga det som goliat skriver, men dom som farmar nu vill göra det vid oss med våran hjälp, och det måste dom ju få göra såklart, det är ju dels därför vi finns, för att kunna hjälpa civs som farmar droger och liknande *hint* woxxen *hint*

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, luckiiee said:

Känns logiskt att vi har en outpost nära droger då vi är för droger, att vi ska spawna på andra sidan kartan funkade inte, vi hade inte en suck att hinna hjälpa någon som körde droger vid kavala när vi var på östra sidan. Nu har det inte varit mycket liv på servern pga det som goliat skriver, men dom som farmar nu vill göra det vid oss med våran hjälp, och det måste dom ju få göra såklart, det är ju dels därför vi finns, för att kunna hjälpa civs som farmar droger och liknande *hint* woxxen *hint*

fast när ni hade det och poliserna försökte ta fast civsen som körde droger var ni där 9/10 gånger fast ni hade basen i ghost hotel

Edited by Viktorr
Link to comment
Share on other sites

Under tiden vi har haft problem med no message recieved on DDos så har rebellerna gjort ett mycket bra jobb på att vara aktiva. Jag kan desvärre inte säga samma sak om vissa andra, därför tycker jag att vi har lite mer koll på vad vi håller på med än de uttalanden som skrivs här. Så känner jag iallafall.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Viktorr said:

jag håller med att det är bra att ni är aktiva när det är ddos men ifall det bara är ni som har "koll" så kommer servern inte funka enligt mig iaf

Vi har koll på det vi själva håller på med. Att folk säger att vi inte RP'ar med civs är falsk information. Jag tycker inte att vissa ska uttala sig när man inte ens spelar på servern aktivt.

Link to comment
Share on other sites

Rebellerna har haft om inte högst aktiva nummer på servern senaste tiden, tycker man rannsakar sig själv och sin aktivitet på servern innan man ska ha bort dom spelarna som faktiskt spelar.

Link to comment
Share on other sites

Som jag ser det så har vi rebeller valt att röra oss runt våran outpost med tanke på att hade vi hoppat in i heli så hade vi fått "no message" vilket hände mig 5-6 gånger där moderatorer och många andra fått ge refund. I nuläget ser jag absolut inget problem med vart vi befinner oss, personligen har jag rört mig över hela mappen dom 2-3 sista dagarna dels för att farma själv och dels för att hjälpa helt nya spelare att farma. Vi befinner oss bara vid outpost när vi håller på att geara upp, hämtar polare, väntar NLR eller väntar på någon civ som ska komma och göra någon förhandling eller behöver ha skydd vid sitt farmande. Detta kan jag säga för att jag är bland dom mest aktiva på server just nu.

Link to comment
Share on other sites

En ide jag har haft och hörde många andra poliser pratade om det igår var att när vi APD väljer "Seize weapons" på en civ så borde det komma upp en ruta där det står vad vi tar ifrån dem. Som det gör när man söker igenom spelaren för olagligheter.

/A. Harrisson

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej alla.
Tar detta på svenska.
Så, det har varit ett ganska stort dipp i pop, många vill kanske gå över till gta, många har blivit bannade (Med helt rätt orsak).
Tycker det är dags med lite drastiska förslag, detta är givetvis bara förslag.

Det börjar nog bli dags att ta in lite mods, jag vet att vissa anser att dessa kommer dra ner poppen, jag tror det kan bli lite tvärtom. Det finns många bra mods därute som kan förhöja känslan när man spelar, särskilt om man vill ha mer vikt på rpg.

Kanske utlysa en amnesti på alla som blivit bannade, visst förstår jag att vissa undantag eller regelbrott/beteenden varit så dåliga att de kommer nekas amnesti. Ett rätt okonventionellt förslag men med tanke på hur få spelare det finns just nu kan detta vara En lösning.

Ändra priser på allt. Gör lastbilar, flygfordon riktigt dyra men typ quadbikes och offroads riktigt billiga. För en farming runda koppar borde man dra in max 20k med stor ryggsäck och offroad. Lön borde ändras så man kanske bara får 100 per 5 minuter om man inte har ett specifikt jobb. Det borde vara gratis att ta ut fordon ur sitt garage.

Ett vettigt startkapital så man har råd med en första bil, en ryggsäck och hyggliga kläder motsvarande.

Det går för nuvarande alldeles för fort att få in över en miljon, fullt gear osv.
Man borde kunna äga hus tillsammans som gängmedlemmar/grupper. Likaså med dyrare fordon (Stora lastbilar, helikoptrar osv.)
Inför vissa hus som hotell/storage magasin, där man kan lägga in saker för en viss hyra tills man har råd att köpa sitt egna hus.
Hus/garage etc borde wipas om man varit inaktiv på servern i mer än 3-6 månader, samma med sin karaktär, man får då börja om på nytt. (Om man har någon riktigt god orsak till att vara borta längre tid så kan man frysa dess tillgångar och sätta kontot på paus.)
Låt större gäng/grupperingar kunna köpa grids istället för hela städer, då kan man få riktiga turf/gang wars.
Gör det möjligt att köpa in sig i affärer/gruvor/farming så man får en viss procent varje gång någon handlar/farmar.
Inför kostnad när man tankar på gastations.

Sätt in fler vapentyper och kostnad efter hur effektiva dom är (Ett bra jaktgevär går loss på runt 30k, en vanlig 9mm pistol kostar runt 10k), automatvapen och dylikt finns inte att köpa i vanliga gunstores, dessa blir därför under blackmarket, där en t ex ett automatvapen kostar runt 50k naket. Sikten finns i spridda prisklasser men ett litet smg sikte kostar nog runt 2k medan ett proffsigt kikarsikte lätt går loss på 15k. Skulle gärna se jaktvapen, hagelgevär.
Samma bör gälla vissa kläder, en snygg och fin kostym=dyrt, ett par shorts och en skjorta=billigt.
Ta bort allt vad som heter safezones, gör istället att man får hårdare straff/konsekvenser av att råna och skjuta någon. Stora böter+fängelse.
Inför även mer events, fasta events som händer på givna klockslag. (T ex, purge, varje söndag 19-21, racing varje onsdag kl 20.00) Har man konstanta events kommer fler folk delta och de vet när de ska delta. Är det väldigt få, well, då är det väldigt få. Jag tror att man måste satsa för att det ska öka i längden.

Polis/medics borde få standard polisbil/ambulans, standard vapen (9mm smg/hagelgevär/flashbangs samt pistol/tazer)/Medical supplies och väst gratis under tjänstgöring. En fast lön istället för pengar för att sätta dit wanted, konfiskera droger och ge böter. Dessa böter och liknande borde gå till statskassan istället. (Leder till att man kan spela korrupt polis inom roleplay men också bli varnad eller av med jobbet om man åker dit, till och med kanske böter/fängelse) Vid grövre tillslag som bankrån, större kidnappningar/firefights så kan polisen hämta ut förstärkningsvapen, hjälmar, tyngre västar. (också det gratis). 
Polis fordon som är bepansrade samt helikoptrar får bara tas ut vid särskilda tillfällen, t ex om man vill hålla koll på trafik/droger/olagligheter, sökande av någon brottsling eller längre biljakter kan bruk av helikoptrar anses nödvändiga. Detta gäller även båtar.
Medics bör bara få ta ut helikoptrar då avståndet överskrider 5km eller om den skadade (Döda) ligger svårtillgängligt ute i vildmarken.

Istället för att starta bara gäng bör man också kunna starta företag men priser bör vara annorlunda. Om man som företag kör t ex koppar kan man köpa ut truckar(Hyra) till anställda för en relativt billig peng. Har man företag så drar man in lite extra procent för varje produkt man kör. Finns många ideér runt detta.
Säkerhetsföretag kan hyra ut sig för att skydda konvojer som kör dyrbara laster, dessa kan få lite extra tillgång till lättare automatvapen, lättare bepansrade fordon (typ quilin/prowler) och tactical västar.
Privatdeckare kan leta upp förfölja personer för att ta reda på var de bor, vilket gäng de tillhör osv. (Köpa saker som gps trackers)
Bryter man mot lagar som företag kan man bli av med sin licens plus få böter.
Man väljer helt enkelt själv vilket typ av företag man vill starta (Inom Rimliga gränser), t ex Koppar, olja, pmc (Private military contractors), diamant handlare, köpa in sig på saker som mat, toolkits (verkstäder) etc.
Man bör även kunna ta lån för att starta upp sitt gäng/företag, man får då en summa som betalas tillbaka inom en viss tidsperiod ( T ex max 500k och har en till två restarts att betala tillbaka med 10%-20% ränta)
Istället för den märkliga valutan som är nu, säg att det är i dollar, pund, kronor, sätt priser efter detta och likaså det man kan tjäna.
En restart = 24h, detta gör att alla vet när "igår", "idag", "imorgon" är ingame. Ha 1h av 4h i kvällstid/natt.

Gäng är per definition mer kriminella, dessa bör också ha en grundidé, beskyddarverksamhet, en viss typ av droger, vapenhandel, pengatvätt, tjuvjakt etc. Ju större gängen blir, desto mer "makt" får dom men blir också lättare att sätta dit.

Rebeller vet jag inte om de är så nödvändiga egentligen, kanske bättre då att skapa någon ny faktion (organiserad brottslighet/mafia/terrorister) dessa blir mer eller mindre som helt vanliga gäng men kanske med tillgång till något litet extra beroende på vilken ideologi/typ av faktion det är. ( Exempel: Terrorister kan skaffa typ c4/självmordsvästar under särskilda "events")

Se över och gör om nästan alla regler. Mer klarhet och så lite tolkningsfrågor som möjligt, om man gör en engage t ex, så ska den se ut som följande "This is "x" surrender or we will open fire", då har den som blir utsatt för engagen 20 sekunder på sig att avgöra om den vill ge upp eller ta striden. Alltså att man har en fast tid istället för rimlig tid, rimlig tid blir lätt ganska luddigt.

Har man varit med om en situation där man tycker folk agerat dåligt så kan man lägga en grief på den personen som då får tala med någon i support/admin som kan avgöra ärendet.

Huff, har säkert mer, men det är ju bara för folk att fylla på och tycka. Så får räcka för nu. Tack till alla som gör servern rolig att spela på.

Link to comment
Share on other sites

Hoh var ska jag börja.. 

Finns en anledning till det är 4 timmar mellan restart, 24 timmar mellan är inte möjligt. Då var den punkten klar. 

 

Vet du hur många bans det ligger (alla av helt rätt orsaker) säg att vi skulle ge moneydupers en ny chans, vet du hur länge det skulle ta att sålla ut alla bans från vilka som ska ha kvar ban och inte, ta bort allas ban finns inte på kartan. 

 

Vissa av grejerna du föreslår går inte att göra alls, vissa av dom tar en jäkla massa devande, dvs en jäkla massa tid. Den tiden finns inte för de som devar nu, det skulle konsumera upp all fritid, man får komma ihåg att allt jobb som sätts in i servern är ideellt, allt från devande till att moderera in-game samt forum och teamspeak. 

 

Reglerna är skrivna på det här sättet för att folk inte har sunt förnuft, det är tillagt regler PÅ regler för att förtydliga vad man inte får eller får göra, ganska klasklara regler tycker jag. Rimlig tid är tid för personen att följa en uppmaning, sätter vi en sekunder regler så sitter vi bombade med Ban reqs om att "De gick bara 18 sekunder" och liknande, och isf skulle folk som blir engageade springa och ta skydd under dom 20sek för då får dom andra ändå inte skjuta? Eller ska man specificera ännu mer, du förstår säkert vart jag är påväg här. 

 

Ta bort safezones kanske skulle funka med den lilla spelarnas vi har nu, men aldrig nånsin om det började trilla in fler personer, kavala är trollens heaven. 

 

Korrupt polis har vi testat om de gick att ha, slutade som med allt när man ger lillfingret, hela handen blev uppäten när man lastade hemmts full med gear och körde till polares hus.. 

 

Uppskattar förslagen men det du vill ha är alldeles för tidskrävande för en "hail mary" till ett spel som tappar folk dagligen och gått ner 20% av sin spelarbas på 3 månader. Kolla hur våra svenska server kollegor har de, ena stängde nyss ner sin server. Den andra ligger på kring 40 pers, det är dom 40 plus dom få vi har som finns kvar. 

 

Tycker du det är värt lägga ned den tiden på något som oddsen pekar på är förgäves? 

Link to comment
Share on other sites

Läs sista stycket i det jag skrev. 

 

Sen har vi lagt in saker spelare vill ha, nu senast 7.62 och helt ärligt så gjorde det ingen skillnad. 

 

Som jag skrev så är arma inte lika lockande längre och den spelarbas som fanns förut finns inte längre. Tyvärr. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, luckiiee said:

Läs sista stycket i det jag skrev. 

 

Sen har vi lagt in saker spelare vill ha, nu senast 7.62 och helt ärligt så gjorde det ingen skillnad. 

 

Som jag skrev så är arma inte lika lockande längre och den spelarbas som fanns förut finns inte längre. Tyvärr. 

 

Ni har ju extremt många bannade. Kan ju vara det..

Link to comment
Share on other sites

7.62 kom in på bandit ja. Men är bandit något som lockar civs? Man måste ju fixa sakerna runt om det man lägger in också, så som själva shopen vid bandit.

Visst arma är inte lika lockande längre, men varför inte locka dom spelarna som finns? Med att testa nya saker som civs och andra spelare vill ha. Det är ju ändå civs man ska lyssna på tycker jag då det är dom som gör så att vi fraktioner vill spela. Liksom släng in lite mer vapen i gang hideout eller black market. Varför inte bygga mer saker runt mapen?

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.