Jump to content
CvGaming

frågor o mindre svar @unknown


Kupa
 Share

Recommended Posts

Hej! 

Samtliga av oss i Unknown har fått tagit emot tusentals frågor idag. Angående alla som lämnade! 

Då skall jag ge er en förklaring här istället. 

Nu kan jag bara prata för mej själv, och en del samtliga. Det var så att vi i serverns troligtvist starkaste gäng Unknown tog emot mängder med hat, från nya spelare, Staff samt fraktioner. Mest skit gick till våra ledare krayroski, han fick också smaka på banhammaren i 5 dagar för en incident. När detta hände, blev vi alla fustrerade. Vi alla vet att om detta var SC-Cv-D(tillexempel) , hade personen inte fått Ban osv osv.. Inte viktigt längre.

2-3 dagar efter, började det snackas om att våran ledare skulle åka på en permanent Ban. Vilket satt våra nerver på prov. Idag så pratade vi alla, om hur serverns spelare påstår att dom hade mått så bättre utan oss. Då bestämde någon att dom hade fått nog, och ville ta en paus. Jag blev dragen i ts3 av en admin, fick besked angående min fraktion ban. Den skulle inte lyftas. Som jag då var rätt säker på,  för alla krav jag hade på mig har jag uppnått. 

Jag personligen kändes mej knivad i ryggen och otroligt förbannad. Så då bestämdes det att jag skulle ta en paus också. 

När jag hade varit borta, hade ungefär 4-5 andra i Unknown tänkt göra samma sak. Vi satt och pratade,  bestämde oss att göra en varsin Hejdå post. Som inte var planerat.. 

När det var gjort, kom det väldigt mycket drama överallt. Mycket sånt som förstår en community.  Detta gick vidare till att flera av våra medlemmar blev whipade (saker som har kostat oss över 1000 timmar) , då var våra nerver på topp igen. 

Efter dessa whipes, åkte en del på permanenta bans.. Som fick folk att ställa fler frågor som tex: 

- fick dom perm bans för en post?

Och den frågan kan bara ni admins svara på. 

Hur som helst, ja. Vi är nu borta, ett fåtal spelare är fortfarande inne med tagen.. Och civ-livet väntar :)

\ kupa

Edited by Kupa
Link to comment
Share on other sites

Hej Kupa!

 

Tack för din post,

 

Tänkte inte vara långrandig alls, utan bara informera lite varför vissa åkte på permanenta bans.

Vezza blev permbannad på grund utav att han hotade att ddosa Cvgaming samt vissa community medlemmar, vilket är helt åt helvete.

Resterande medlemmar blev wipade (efter 8 stycken "jag gittar" trådar) eftersom ingen respekterade varken oss admins,mods,supports eller övriga Cvgaming medlemmar då det fanns 0 seriositet i dessa poster "vezza vässar vidare" "Nemo simmar vidare" "fiskarn fiskar vidare" etc... så då kände vi för att markera att om ni ska bete er som snorungar och pissa oss rakt i ansiktet så gör vi er samma tjänst tillbaka,

Jag gick således in och wipeade samtliga som lagt upp en "gittar" post som innehöll bara det, inget mer, svarade då på detta med denna kommentar i shoutbox "Snyggt sätt ni slutar på grabbar, ni är så jävla coola! Digger er så jävla mycket! Gjorde er en tjänst, eftersom ni beter er som snorungar (jag har ingen aning om varför ni lämnar) men jag tog bort era profiler så ni får börja om när ni kommer tillbaka :)"

Eftersom ni endå skulle "gitta" så kände vi inte för att få en spridning på dom XX antal vapen och pengarna vissa i unknown hade, utan bästa var då att wipea profilerna för att se till att gearet inte delas ut.

Efter detta var gjort så kastades det ut en hel del glåpord ifrån medlemmar i frågetecken som kände sig felaktigt behandlade, absolut jag kan till viss del förstå dom, men jag tror inte dessa personer inser hur hårt vi i admin teamet(admins,mods,supports) faktiskt jobbar med Cv, dag in och dag ut, att då bli spottade på genom era poster kände vi inte var OK, därav så markerade vi våran ståndpunkt.

Dom ville såklart ändra sina posts efter att jag pratat med dom, då var det "pause på 1-2 veckor" som dom skulle ha, men jag personligen har lagt ner sjukt mycket tid på Unknown som ett gäng, och jag känner att flertalet spelare i unknown spottade på allt arbete vi faktiskt lagt ner på dom för att dom fick något grupptrycksbehov utav någon (vem vet jag ej, men eftersom i princip alla hört av sig för dom vill börja spela igen) så kan man ju undra.

resultatet av allt ovanstående blev permban på: Pablo,Vezza,Nemo,Fiskarn samt Caden. Samt wipe på Hedman,Krayroski & Kupa.

Jag personligen är villig att diskutera kring Fiskarns ban(han känns som ett oskyldigt offer i det hela) Övriga, tack men nej tack. Efter att ha fått först 30min klipp på hur ni beter er i Teamspeak, och sedan fått mer info gällande att ni ska ddosa oskyldiga så som Obbe som tex spelar i SC, personen ifråga har INGENTING med era permbans att göra. och det bevisar bara att det ett tok bra beslut att vi gjorde som vi gjorde.

 

Kray kommer få tillbaka sina prylar eftersom han direkt hoppade upp och bad om ursäkt för sin post och sitt beetende, han kändes genuint äkta och därav kommer jag återställa hans prylar.

Samma ska gäller dig Kupa och även Hedman kommer få tillbaka sina prylar när han är tillbaka från sin Pause.

Övriga bans kommer att ligga kvar eftersom jag fått ännu mer "skit" skickat till mig om vad dom vill göra med diverse spelare på Cvg.

Och bara för att poängtera, Övriga medlemmar i [?] är ej drabbade utav detta, då dom inte gjort något.. man kan tycka att det borde säga sig självt men eftersom vissa undrat så får ni det utskrivet här.

Cvgaming är som en familj för dom flesta utav oss, och respekterar man CvG och dess medlemmar så får man till 99% respekt tillbaka, det är många som sedan starten slutat spela arma, men väldigt många utav dom är fortfarande en del utav communityn vilket jag personligen är extremt glad över, det betyder att vi gör någonting rätt då detta är mer än bara ett "spel" för dom flesta utav oss.

Tack för mig //Jonas

 

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.