Jump to content
CvGaming

[T.U] S1lver


A. Savage
 Share

Recommended Posts

           Name: [s.D.S] SavaGE

           Offender-Name: [T.U] S1lver

           Date: 2015-02-11 (ingen aning 18:00-00:00)

           Reason: Vi var påväg till bandit district när silver börjar skjuta på oss utanför området.

 

Har varit prat om att man får skjuta alla inom 1km, men vad är då zonen till?

Tycker inte att detta ska vara något. Innanför zonen borde man få skjuta, men INTE utanför.

 

Som ni ser är vi utanför, rätt så långt utanför också.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Herregud vilken onödig ban request, liksom admins själva har sagt att det är okej att man får döda 1,0/1,2 KM utanför bandit district och som sagt ni var på väg dit för att döda TU. S1lver gjorde ingenting fel ni är bara sura nu för att ni dog men och? det är KOS där så varför gnäller ni? Jag var där så jag har rätt att kommentera. Du dog ungefär 400/500m utanför. Jag dog 900m därifrån förut jag sa inte ett ord jag visste att jag skulle in dit för att döda so what.

Link to comment
Share on other sites

you went there to kill TU, and was inside 1km limit of bandit, than i dont think a ban request is nessesary.

they cant change the sone about the KOS sone each time someone pulls a ban request, and you was pretty award of the 1km

Link to comment
Share on other sites

Plus om man tar över bandit ska man fan inte få lov att stå utanför zonen en bit bort...........

Kan du förklara varför? Vi visste att S.D.S skulle komma dit det gör ni alltid, Och varje gång har vi varit närmare hotellet men nu tänkte vi överraska er grovt vilket vi gjorde. Det står inte i några regler alls att man MÅSTE befinna sig i KOS zonen efter att man har tagit över.

Link to comment
Share on other sites

Kan du förklara varför? Vi visste att S.D.S skulle komma dit det gör ni alltid, Och varje gång har vi varit närmare hotellet men nu tänkte vi överraska er grovt vilket vi gjorde. Det står inte i några regler alls att man MÅSTE befinna sig i KOS zonen efter att man har tagit över.

 

 

Nej det är sant. Men det står ju i reglerna att det är KOS innanför cirkeln. . Sen att admi har sagt att det är ok utanför betuder faktiskt inte ett skit om det inte är ändrat på pappret. Sen kan jag hålla med om att ta bort cirkeln för det förvirrar..

 

Sen är jag övertygad över att de lägger upp RDM för ni lägger upp VDM mot dem...

Link to comment
Share on other sites

Cirkeln är ju inte ens nödvändig om man kan skjuta inom 3 km avstånd, man kan lika gärna få skjuta utanför Sofia om man känner att folk är påväg till bandit..

 

Också lite konstigt hur ni sitter 3 pers av 4 på samma sida utanför Bandit och väntar

Link to comment
Share on other sites

Skulle bara vilja påpeka två saker (NEJ jag vill inte har bråk eller hat). 1. På den tiden när NLA och polisen fick köra bandit så gjorde dom exakt samma sak eftersom detta har hänt mig. 2. om detta var den elfte varför kör du upp ban requesten efter vi har kört upp en på er? Är det utav hat?

 

- [T.U] Felip

Link to comment
Share on other sites

Skulle bara vilja påpeka två saker (NEJ jag vill inte har bråk eller hat). 1. På den tiden när NLA och polisen fick köra bandit så gjorde dom exakt samma sak eftersom detta har hänt mig. 2. om detta var den elfte varför kör du upp ban requesten efter vi har kört upp en på er? Är det utav hat?

 

- [T.U] Felip

Jag la upp det den 12 klockan 5 på morgonen, la upp den efter jag slutade spela för att gå och sova.

 

Varför jag la upp den efter er för att ni var jävligt snabba på att ladda upp eran vilket hände efter, den skulle endå upp. Hade pratat med alla andra i sds om det.

Link to comment
Share on other sites

Hello.
Personally when i made this zone the actually marker (where you get the warning) is the KoS zone, which is 50m outside the colored area.

But as people are running in and out of it its very hard to keep track of it and when we had people with very high powered rifles it was hard to know exactly where the line was. So i usually say that use common sense. if you KNOW they are outside the Area, dont shoot (unless its reinforcement if you have already commenced a battle). But at 1 km range you are NOT unsure if they are inside/outside of the zone. 
 

But yeah, if you hear a heavy battle going on at the border of the zone and you start sneaking up towards it, expect someone to shoot at you (even if you are 400m out). In this case there is no sound etc and im not saying that is what happened, its just to clarify a few scenarios.

 

However, i can agree that your purpose in the area was clear. Alltho they should have tried to make contact or waited untill you where closer.

I will talk with another admin to get 2 verdicts on this and due to people abusing loopholes we might add it as a rule aswell. (just to clarify).

Locked untill ive finished that discussion. Verdict will be posted here.

 

A sidenote: Cops and Rebels are still allowed to show up at the bandit. But its lower in priority.

Link to comment
Share on other sites

So, Ive spoken to two other admins (Rasmus & Afriel) and we all agree that this is a clear case of RDM and s1lver will receive 3 days ban for RDM.

 

Remember guys, bandit area is ment to be fun. An area where you fight and have stories to tell.

The market area is the KoS zone and as mention above, if you are fleeing out or allready in a fight with someone there - you have alittle jiggleroom. But setting up/pre-engaging 1km out? No.

 

GNOsbS6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.