Jump to content
CvGaming

Ban request Cv-D Kroxor


Harry
 Share

Recommended Posts

Request Information

Name: [sC] Harry

Offender-Name: [Cv-D] Kroxor

Date: 2015-02-27 - 21:45

Side note:I was not the player directly involved however, I was present at the scene and will make the request on behalf of the player directly affected, [sC] R. Karlsson.

Situation: Scrub Club sucessfully took over the bandit district. Whilst there CV-D landed and attempted to kill us. After about a minut a combat we decided to retreat, Karlsson then went out to the orca stationed just outside and attempted to fly away. When he got into the helicopter and started lifting off the CV-D players on the ground started approaching the orca, emptying their mags. Whilst Karlsson started up the helicopter Kroxor descended with a hummingbird and hovered just above Karlsson, forcing him to crash. 

 

The situation took place in the bandit district, so what would have been lack of rp, is invalid. However, we consider this to be a breakage of VDM.
"
Driving over someone is not allowed under any circumstances."

 

Evidence: 

Link to comment
Share on other sites

Ja.. hej alla läsare!

 

vi är i bandit och har en fight och jag ser han starta helikoptern så jag blockerar hans flyktväg med min helikopter och bara hovrar över han som ni kommer se i videon och han har ju valet att hoppa ut och slåss för sitt liv men han sitter länge på marken och tänker och sen lyfter rakt in i mig och jag ser ju det här som om vi jagar en bil på tex. pyrgos bron och ställer bilar i vägen... betyder ju inte att man då ska köra in i dem som ni ser på videon hade han lång tid på sig att bestämma sig för om han ska hoppa ut och slåss eller om han tänker vdm'a rakt in i bilarna(helikoptern)

 

 

 

och regeln [Driving over/ramming someone is never allowed under any circumstances (VDM)]  gäller om jag har förstått regeln rätt att du inte får köra över spelare med bilar och inte köra in i andra fordon med ditt eget

Link to comment
Share on other sites

"jag ser ju det här som om vi jagar en bil på tex. pyrgos bron och ställer bilar i vägen... "

En apelsin är inte ett äpple. Äpplen är okej, apelsiner är inte. Vet inte hur enkelt jag ska göra det.

Jag har upplevt det som att poliser får ibland i vissa sammanhang hovra över fordon, jag har aldrig varit med om att civila har  fått hovra över en heli och tvinga krasch. Tycker inte att det på något sätt är okej. 

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat igenom alla videos och jag anser inte att kroxor har gjort något fel, jag tycker kroxor är väldigt smart som placerar sig ovanför Karlsson och blockera hans flyktväg, I videon så har Karlsson väldigt lång tid på sig att bestämma om han ska lyfta och förmodligen krascha eller stanna kvar på marken. 

 

 

 

DECLINED

 

/Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.