Jump to content
CvGaming

NLA silent, osv.


A. Savage
 Share

Recommended Posts

 

        Request Information

        Name: [Cv-D] [ub] Kroxor, ([Cv-D] [Thug] SavaGE?, [Cv-D] [Thug] Conny Hard)

        Offender-Name: [N.L.A] Silent, [N.L.A] Bobbi.R, osv. (Afriel var med i närheten någonstans också)

        Date: 2015-05-03 - 22:00 ca

        Reason: Hade landat min helikopter i staden under Athira, när NLA kommer och rånar mig (Dom ger mig inte ett ultimatum dessutom), jag gör PRECIS som dom säger ändå skjuter dom ihjäl kroxor (Dom har fortfarande INTE sagt något om att vi ska dö eller något sånt), detta är helt fel.

 

jadu:

  •  Voice over in direct chat MUST be used during a robbery when giving the victim an ultimatum (Failing to do so is considered meta gaming)
  • Ni hade ingen rätt ALLS att skjuta kroxor, även då om ni skulle ha gjort rätt när ni rånat mig, för ni har inte kos då jag följde allt ni sa. 
  • When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vi väljer att  gå fram och prata med Savage, Silent talar om för honom att han ska gå fram till ifriten och placera all sin gear i fordonet.

Savage gör precis som vi säger, absolut! 

 

Vad vi inte vet om när vi rånar savage är att Kroxor befinner sig i buskarna, med vapen. Vi genomför rånet på Savage och hoppar

in i våra fordon och ska bege oss därifrån, då ser vi kroxor i buskarna, beväpnad smyger han omkring.  Kroxor upptäcker att vi sett honom,

han väljer att ta löppet för att få en bättre position. Silent hoppar ur ifriten och tar skott.

 

Silent väljer att ta skott då situationen känns hotfull med kroxor i området, beväpnad samt med rätten att skjuta.

 

 

  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.
Link to comment
Share on other sites

Vi väljer att  gå fram och prata med Savage, Silent talar om för honom att han ska gå fram till ifriten och placera all sin gear i fordonet.

Savage gör precis som vi säger, absolut! 

 

Vad vi inte vet om när vi rånar savage är att Kroxor befinner sig i buskarna, med vapen. Vi genomför rånet på Savage och hoppar

in i våra fordon och ska bege oss därifrån, då ser vi kroxor i buskarna, beväpnad smyger han omkring.  Kroxor upptäcker att vi sett honom,

han väljer att ta löppet för att få en bättre position. Silent hoppar ur ifriten och tar skott.

 

Silent väljer att ta skott då situationen känns hotfull med kroxor i området, beväpnad samt med rätten att skjuta.

 

Fast fortfarande så har ni ju inte sagt något alls om ultimatum här, så ni har fortfarande inte rätten att skjuta ihjäl han.

 

Och vad egentligen skulle en (då) ensam kroxor göra mot er som var 10 inne?

Link to comment
Share on other sites

Fast grabbar ni har misstolkat hela situationen tror jag,

 

Det är inget fel på själva "rånet" mot savage, skulle vi ha skjutit savage i det där läget så är det fel. då vi inte ställt han något ultimatium och således hade det hamnat under rdm. (OBS: Vi behövde aldrig ställa något ultimatum då han tog upp händerna och samarbetade direkt)

 

Eftersom vi anser att kroxor kunde vara ett verkligt hot då vi kunde missta livet ( ni var 3 på plats, vi var 5 på plats ) så går det då under regeln

 

§.4 Random DeathMatch (RDM / VDM)

  • Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.

Eftersom ni hade rätten att utnyttja kos på oss då vi redan rånat savage, och handen på hjärtat ni snackar ju om att skjuta oss i klippet så jag anser att vi gjorde rätt bedömning som valde att avliva kroxor.

 

Mvh Bobbi

Link to comment
Share on other sites

Savage följer exakt vad som sägs och Silent säger "tack för gott samarbete" och ni beger er ifrån platsen i era BEPANSRADE fordon och hinner ju ta er en bit ifrån innan ni ser Kroxor smyga omkring, ensam, mot två bepansrade fordon. Att ni nu ska se detta som ett hot är ju endast för att få erat agerande att falla under någon regel. Ni är ju påväg ifrån situationen när ni råkar se han, det är ju rätt uppenbart att ni endast vill döda han och inte egentligen föra något slags roleplay.

Link to comment
Share on other sites

Savage följer exakt vad som sägs och Silent säger "tack för gott samarbete" och ni beger er ifrån platsen i era BEPANSRADE fordon och hinner ju ta er en bit ifrån innan ni ser Kroxor smyga omkring, ensam, mot två bepansrade fordon. Att ni nu ska se detta som ett hot är ju endast för att få erat agerande att falla under någon regel. Ni är ju påväg ifrån situationen när ni råkar se han, det är ju rätt uppenbart att ni endast vill döda han och inte egentligen föra något slags roleplay.

 

 

Vi ville råna kroxor när vi märkte att du inte var själv, men det blir lite svårt då han rör sig på ett sätt som vi upplever som hotfullt då han tar position och liknande samt ett draget vapen i handen, därav väljer vi att skjuta han för att skydda oss själva då ni har kos på oss eftersom vi rånade dig, Kroxor var garanterat medveten om riskerna då vi redan börjat råna dig innan han kom till platsen, hade han velat vara 100% safe så hade han undvikit platsen ( om han nu var på plats, så kunde han gömt sig )

 

Finns ingen anledning för mig att skriva mer nu vi har sagt vårat, tycker admins att det är fel agerat så bör dom ändra på reglerna, för regelmässigt är det inget som har brutits.

Link to comment
Share on other sites

har egentligen inte heller något att säga videon pratar för sig själv och om reglerna gäller för er som alla andra så ser jag 2 bans här annars ser jag något som är väldigt fel med servern /har redan sett fler fall som personer tydligen inte hade samma regler som andra

Link to comment
Share on other sites

jag postade precis server reglerna till dig som godkänner det som hände, men vad menar du med 2 bans? Denna ban request gäller vem eller vad? u lost me there.

Link to comment
Share on other sites

Fast alltså... Sorry för att jag kliver in men en sak som ni verkar missa är ju att rånet är ju redan över ändå så kliver ni ur och pangar? Han följde era order så det ger ingen rätt att börja panga... just saying, just my little useless opinion

Link to comment
Share on other sites

So, ive spoken to some of the admins and it dosent seem like they have the time to solve this one.

I play for NLA but i play more as a civilian/admin then anything else so lets see.

 

Group X is starting a "put your hands up"-scenario with group Y. Group Y have a hidden guy sneaking in the bushes towards the robbery with arms. Group X finish him of as they are already engaged in a hostile situation.

 

All according to rules.

Once you commence a situation like this, you are the aggressor and everyone around you can protect themself, if you are in the same clan/gang its kinda obv your friends will be picked off unless they reveal themself aswell immediately or that you rely this information as you are close to the offenders. Unless you want the risk of your friends being found.

 

I will declined this request. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.