V1RRE Posted September 18, 2015 Report Share Posted September 18, 2015 Har haft problem med datorn nu ett tag, det körs smooth - 50-70 fps på typ 50 pop, men problemet är att det droppar ner till 1-5 fps.. (Alltså det fryser istortsett helt, det kan vara fryst i upp till 1 minut typ. Detta händer 8/10 gånger när jag kör ett fordon i lite högre hastighet, vilket har gjort at jag inte kan köra några fordon då jag desyncarsönder sönder.. har af märkt att varje gång detta händer, i rask manager går disk och memory upp till 90-100 % har provat att diskfragmentera hårddisken men har inte hjälpt.. Så jag har funderat på att beställa hem en SSD där jag ska lägga arma 3 på.. O kolla ifall det hjälper.kommer det lösa problemet eller vad tror ni det är som fuckar? specs:i5 4690k gtx 960 2gbrandom HDD på 1 TB 8gb ram Halp pls :c Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joelelele Posted September 18, 2015 Report Share Posted September 18, 2015 Jag har en ssd på 128 gb som jag har allt på och arma funkar perfekt för mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
VisionPie Posted September 18, 2015 Report Share Posted September 18, 2015 Det kan hjälpa. Kolla även av tempsen på CPU och GPU när lag spikesen uppstår.Jag antar att du kör på en 64-bitars version av windows. Men kolla upp hur mycket utrymme du har kvar på RAMen när du får lag spikes.Kollade även runt på lie forum och hittade en del bra grejer att testa;1) Update your antivirus and antimalware software and give your machine a "thorough" cleaning, overnight is when I choose to do it. While we are on about cleaning when is the last time you opened the case to see how much dust was inside? 2) Make sure your windows, drivers, and software are all up to date. Verify your steam install of A3.3) Shut off any background processes you don't really need when you are playing. A dozen browser tabs and a music player you aren't even listening to, for example.4) Find a good process manager and monitor that can tell you what's REALLY going on in your machine. I personally use Process Lasso (google it) and it's "Gaming Mode" is excellent.5) Optimize your system settings for best performance.6) Optimize your Arma 3 settings for best performance! Plenty of tutorials around. 7) Finally pay attention to when these lag spikes happen. Suspect *any* mod or script you might have until you have completely discounted them (remove them, see if problem persists, add them back one at a time, test again).https://forums.bistudio.com/topic/164373-small-stutterlag-spike-at-random-times/page-2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
V1RRE Posted September 20, 2015 Author Report Share Posted September 20, 2015 Har märkt att detta lagget endast är på CvGaming altis server..Battle royale, king of the hill, deathmatch osv har jag inte märkt av något lagg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kebre Posted September 22, 2015 Report Share Posted September 22, 2015 Det är inte så att när du kör fordon snabbt, att din dator inte hinner läsa in världen i ditt minne?Så är det för mig när jag kör Arma och kör snabbt att vid vissa punkter så måste spelet "buffra" in den delen av världen jag kör in i.T.ex om jag nu skulle köra snabbt in i Kavala så vill spelet rendera alla husen i Kavala på en gång (typ).Detta är dock inte under 1 minut utan kanske 10 sekunder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Posted September 22, 2015 Report Share Posted September 22, 2015 Tror att det kan vara som Kebre säger.När jag körde SSD innan med arma på så hade jag inga problem. Nu när jag kör den på HDD så har jag också upplevt det, inte så konstigt när vi har nästan likadan dator ^^Dock har jag bara upplevt det i få sekunder (ca 3 sec) Link to comment Share on other sites More sharing options...
V1RRE Posted October 7, 2015 Author Report Share Posted October 7, 2015 Nu har jag införskaffat mig en SSD och installerat Arma 3 på den, upplever fortfarande dettsa lag spikesen... vet inte riktigt vad problemet kan vara nu.. " Memory" går upp till typ 60-70% vid lag spikesen.. det är det ända jag har.. jag har förövrigt inte formaterat om datorn sedan jag bytte ut allt i datorn förutom main HDD'n .. det kanske kan vara problemet ? :C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludwig Posted October 7, 2015 Report Share Posted October 7, 2015 Har du ställt RAM på 1600? Mina kom default på 1333 Link to comment Share on other sites More sharing options...
V1RRE Posted October 8, 2015 Author Report Share Posted October 8, 2015 Vart gör man det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Marple Posted October 8, 2015 Report Share Posted October 8, 2015 I BIOS, kan hjälpa dig ikväll! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VisionPie Posted October 8, 2015 Report Share Posted October 8, 2015 Klocka processorn när du ändå är inne i BIOS Skitlätt om du har UEFI BIOS där brukar det räcka med att klicka på en knapp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now