Jump to content
CvGaming

Ban request tintin


Wester
 Share

Recommended Posts

Name: APD A. Wester 

Offender-Name: ATF Tintin

Date: 2014-09-07

Reason: Jag stog afk med min offroad inne i macken utanför kavala checkpoint (backade in bilen i macken) och satt och kollade på mobilen. Ser sen att två bilar åker förbi och tvär stannar när dom ser mig. Blir sen tillsagd att hoppa ur bilen och droppa alla saker annars blir jag dödad. Börjar rpa och säga att sakerna betyder mycket för mig och att dom aldrig kommer undan detta osvosv. Slutar med att jag droppar mina saker men när jag kommer till pistolen så råkar jag dra den till mina items (låg i ryggsäcken) sen blir jag tvär avrättad (står fortfarande och tittar rakt ner i marken). Tycker det är tråkigt roleplay att stanna och råna en polis direkt bara för man ser dom. Känns som det börjar bli en tävling vem som rånar mest poliser och detta gör att det knappt går att stoppa några brott eller bilar utan att folk ska säga dra här ifrån annars dör ni. Aja hela situationen är lack of rp enligt mig. 

Visst dom rpar och säger att jag ska droppa alla mina grejer men tycker det är extremt tråkigt för det händer ca 7 gånger varje dag. Tycker det är fel. Hur ofta rånar folk poliser i verkligheten?

Kanske inte bann på tintin då det ser ut för dom som att jag tar upp tazern och ska skjuta dom men så var inte läget. Men tycker vi ska göra nånting åt att målet på servern bland de flesta gäng är att ha rånat mest poliser eller nått.

Film på händelsen: http://www.twitch.tv/sannapulsen/c/5553085

Link to comment
Share on other sites

Hetset mot polisen på servern måste allvarligt taggas ner. Alltför ofta är folk bara ute efter att döda dom som Wester säger. Hur det skall gå till är dock en klurig fråga då nästan alla har fått för sig att det är bara döda o tjäna pengar som gäller. Vilket gör att det hela med rollspelandet tar ett par steg(mil) bakåt.

Link to comment
Share on other sites

Varför lägger du ens in Pistolen i väskan och sen tar ut den?

Som jag sa om du läste hela posten så skrev jag att jag råkade. 4a pers står runt mig med vapen och jag har bara en tazer varför skulle jag försöka göra nånting. 

 

 

Hetset mot polisen på servern måste allvarligt taggas ner. Alltför ofta är folk bara ute efter att döda dom som Wester säger. Hur det skall gå till är dock en klurig fråga då nästan alla har fått för sig att det är bara döda o tjäna pengar som gäller. Vilket gör att det hela med rollspelandet tar ett par steg(mil) bakåt.

Jag tycker man ska göra så det inte går att loota nånting från polisen. För det är typ värt att döda en polis bara för att få skyddsvästen. Vilket göra hela hetset mot polisen jätte tråkigt. Kan inte köra vanlig rutin kontroll i kavala checkpoint utan att man får sms efter 10min att alla ska lägga sig ner på marken inom 20sek annars dör vi. 

 

som sagt tintin kanske inte ska få en bann men alla måste tagga ner hetset mot poliserna.

Link to comment
Share on other sites

Polisen är en fraktion vi har jobbat väldigt mycket med senaste tiden och det blir bättre.
Sedan folk fick access till bandit igen har våldet ökat. Är som sagt svårt att hitta en vågpunkt då det kommer och går spelare.

Det är möjligt att vi gör poliser helt olootbara som resultat om det behövs, vi övervakar detta och tar med informationen till nästa möte för att se vad vi kan hitta på.

Link to comment
Share on other sites

Polisen är en fraktion vi har jobbat väldigt mycket med senaste tiden och det blir bättre.

Sedan folk fick access till bandit igen har våldet ökat. Är som sagt svårt att hitta en vågpunkt då det kommer och går spelare.

Det är möjligt att vi gör poliser helt olootbara som resultat om det behövs, vi övervakar detta och tar med informationen till nästa möte för att se vad vi kan hitta på.

uppfattat! låter bra! :) 

Link to comment
Share on other sites

"när jag kommer till pistolen så råkar jag dra den till mina items"?

Råkar? Du funderar ju till och med på det en stund innan du drar fram den. Tror du att du kommer överleva? 

Btw, är det inte lite dålig RP ifall man värderar sin gear över sitt liv, när man är omringad av 6 pers med dragna vapen?

Link to comment
Share on other sites

"när jag kommer till pistolen så råkar jag dra den till mina items"?

Råkar? Du funderar ju till och med på det en stund innan du drar fram den. Tror du att du kommer överleva? 

Btw, är det inte lite dålig RP ifall man värderar sin gear över sitt liv, när man är omringad av 6 pers med dragna vapen?

Han kanske tycker att hans saker är mer värda än han själv? xD

Link to comment
Share on other sites

Som jag sa om du läste hela posten så skrev jag att jag råkade. 4a pers står runt mig med vapen och jag har bara en tazer varför skulle jag försöka göra nånting. 

 

 

Jag tycker man ska göra så det inte går att loota nånting från polisen. För det är typ värt att döda en polis bara för att få skyddsvästen. Vilket göra hela hetset mot polisen jätte tråkigt. Kan inte köra vanlig rutin kontroll i kavala checkpoint utan att man får sms efter 10min att alla ska lägga sig ner på marken inom 20sek annars dör vi. 

 

som sagt tintin kanske inte ska få en bann men alla måste tagga ner hetset mot poliserna.

 

Råkade? Du la först in det i bagen och sedan "råkar" du dra ut den till items och du väntade även en stund... Lyckat att råka dra pistolen fel två gånger var av en åt höger istället för vänster

Link to comment
Share on other sites

Råkade? Du la först in det i bagen och sedan "råkar" du dra ut den till items och du väntade även en stund... Lyckat att råka dra pistolen fel två gånger var av en åt höger istället för vänster

Du verkar ju vara emot polisen iaf...
Link to comment
Share on other sites

Du verkar ju vara emot polisen iaf...

Nej! Jag har inget emot polisen säger bara att det ska mycket till om har först råkar dra in den i bagen för att sedan tänka lite och sen dra ut den till items.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.