Jump to content
CvGaming

[Ban Request] [R.B.K.H] RickiBroe


Musse
 Share

Recommended Posts

           Name: [T.U] Musse

           Offender-Name: [R.B.K.H] RickiBroe

           Date: 2015-02-01 runt 8-9 tiden

           Reason:Jag höll på att råna en kille [P.Y] Hyndo  något då kommer [R.B.K.H] RickiBroe och skjuter mig så solklar rdm. Som [R.B.K.H] RickiBroe själv skriver som ni ser på bild 2 så är de nog med bevis för denna ban req

 

[R.B.K.H] RickiBroe: I havenät taken your gun buddy, i don't know the guy i saved.

http://i.imgur.com/EfQdLWu.jpg

http://i.imgur.com/0NzT0kN.jpg

Link to comment
Share on other sites

Från mitt perspektiv: Jag var på väg till Iron/copper trader för att sälja koppar. Jag hör och ser att någon blir rånad/hotad. Dödar rånaren och hör med offret om han är oskadd. Från min synvinkel ser jag inte att jag har RDM:at mer att jag har gjort något olagligt. Jag räddade i stort sätt bara en annan civil från att bli rånad av en terrorist/rånare. Obs. det är inte jag på första bilden.  //Richard

Link to comment
Share on other sites

Från mitt perspektiv: Jag var på väg till Iron/copper trader för att sälja koppar. Jag hör och ser att någon blir rånad/hotad. Dödar rånaren och hör med offret om han är oskadd. Från min synvinkel ser jag inte att jag har RDM:at mer att jag har gjort något olagligt. Jag räddade i stort sätt bara en annan civil från att bli rånad av en terrorist/rånare. Obs. det är inte jag på första bilden.  //Richard

 

Hade du kört RP så hade det varit en annan sak men du bara sköt du bad mig inte ta upp händerna eller något liknande!

 

Ett exempel, Jag lägger mig vid en kulle 500-1000 meter ifrån en trader och ser att folk blir rånade så då är det okej menar du att jag skjuter dom som rånar utan att köra RP? Jag tror inte det skulle va ok och det är samma grej bara att du va närmare!

Link to comment
Share on other sites

Såhär ser jag från min point of view, Musse är död... Det är allt jag ser...

Han blev dödad av RickiBroe men det är allt jag ser...

Lite svårt att binda detta eftersom att jag inte kan se om Ricki öppnade med R.P eller vad som hände.

Detta är bara en personlig åsikt och har inget med det slutgiltiga beslutet att göra, eftersom att jag inte kan banna :)

Tack och hej!

//Peter Marple

Link to comment
Share on other sites

Såhär ser jag från min point of view, Musse är död... Det är allt jag ser...

Han blev dödad av RickiBroe men det är allt jag ser...

Lite svårt att binda detta eftersom att jag inte kan se om Ricki öppnade med R.P eller vad som hände.

Detta är bara en personlig åsikt och har inget med det slutgiltiga beslutet att göra, eftersom att jag inte kan banna :)

Tack och hej!

//Peter Marple

 

 

Kolla på bild 2 vad han skriver.  ([R.B.K.H] RickiBroe: I havenät taken your gun buddy, i don't know the guy i saved.)

 

Kolla med vad han svarat i denna tråd.

Link to comment
Share on other sites

Ja, han erkänner ju här i tråden att han inte rp:ar :)

Vart?

Det ända jag ser är detta...

"Från mitt perspektiv: Jag var på väg till Iron/copper trader för att sälja koppar. Jag hör och ser att någon blir rånad/hotad. Dödar rånaren och hör med offret om han är oskadd. Från min synvinkel ser jag inte att jag har RDM:at mer att jag har gjort något olagligt. Jag räddade i stort sätt bara en annan civil från att bli rånad av en terrorist/rånare. Obs. det är inte jag på första bilden. //Richard"

Han ser det inte som en RDM utan att han gjort något olagligt... Dessutom kan inget sägas om händelseförloppet eftersom att det inte finns mer än en bild när han är stendöd och en där Richard säger att han inte tog pistolen eller kände offret...

Ellerhur?

Link to comment
Share on other sites

Lägger min åsikt*

Som jag förstår situationen så rånar du en kille, Richard skjuter dig för att du rånar en kille och räddar han?

Ifall det är så, så är det RDM. Man får inte döda någon för att den personen rånar någon (om man inte är i samma gang)

Och sen Musse, jag gillar inte ditt sms där du skriver följande: "You will be targeted as fast as we se you."

Om du vill ha krig med han så får du lägga en gang war request, annars om du bara ser han kan du inte döda han! Kom ihåg "New life rule"

Link to comment
Share on other sites

Lägger min åsikt*

Som jag förstår situationen så rånar du en kille, Richard skjuter dig för att du rånar en kille och räddar han?

Ifall det är så, så är det RDM. Man får inte döda någon för att den personen rånar någon (om man inte är i samma gang)

Och sen Musse, jag gillar inte ditt sms där du skriver följande: "You will be targeted as fast as we se you."

Om du vill ha krig med han så får du lägga en gang war request, annars om du bara ser han kan du inte döda han! Kom ihåg "New life rule"

Förstår vad ni menar, men som sagt va, det är svårt att veta exakt hur det gick till eftersom att vi inte vet vad Richard sa eller inte sa...

Link to comment
Share on other sites

Hello.

Before even going deeper into this i would like to see the full Scenario. Do anyone of you have video of this?

If you where robbing civilians at the trader/processer or at the resourse, you can expect having heavy resistance.

 

According to the
 

§.4 Random deathmatch (RDM)

  • Killing someone in an attempt to protect yourself or others is not RDMing.

 

So in this case i really need to see the whole scenario and hear the conversation. 

But from the information supplied in your first post there is nothing wrong as you engaged people and robbed them, he was there and shoot back. Thats a risk of going into robbery!

Its another story completely if you go around and intentionally target robbers and shoot them (with that as a main objective). But if you happened to be at the resource and others are there (trading/grinding etc) you are allowed to defend yourself and the others if someone shows up trying to rob you (hence the "attempt to protect" phrase).

Edit:  

Abel is farming diamonds at the mine and along comes Ture. Ture is friendly and is also out to farm some diamonds. They both proceed with their intended schedules.
Along comes Eskil with his quadbike and rifle, starting to ask strange questions. Abel dont like the look of this and have kept his distance.
All of a sudden Eskil pulls a gun, points it as Ture and screams "put your hands up or i will shoot!", "drop your money now!".
*Pew pew* 
two shoots where fired.
"Abel has killed Eskill (friendly fire)"
All this time Abel kept an eye out and notice the robbery, shoot to save his own and hopefully Tures life!
 

This is a legit scenario!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.