Jump to content
CvGaming

[Ban request][A.P.D]Bobbi.R


kroxor
 Share

Recommended Posts

Name: [s.D.S]Kroxor

Offender-Name: [A.P.D]Bobbi.R

Date: 2015-02-24 - 03:32

Reason: han säger att jag har 55 minuter jag säger aldrig att jag inte ska betala och han spränger bilen ändå (han sprängde bilen ca 10-15 min efter första meddelandet vilket då betyder att jag hade 40-45 min kvar på mig att bestämma mig)

 

        här är meddelandena som vi skicka

 

Link to comment
Share on other sites

hahaha... ska jag skratta eller gråta,

 

Din kompis betalade för sin hemt direkt utan att hålla på och jiddra om någonting, och du ville inte kännas vid din hatchback sport då vi väntade ett bra tag på att du skulle skriva någonting efter sista messet, vilket du inte gjorde.

 

Därav sprängning.

 

Anser admins att du ska ha tillbaka din hatchback sport även fast du inte klarar av att RPa på ett vettigt sätt så får dom mer än gärna lägga tillbaka en hatchback sport åt dig från mina pengar.

 

 

OBS: du har även klippt bort vissa mess där du säger att du inte har någon aning om vad det är för hatchback - lägg gärna in dom i videon så folk ser exakt vad som skrevs och inte en ihopklippt version.

 

Mvh Bobbi

Link to comment
Share on other sites

Gör så, det är dock inte det viktiga,

 

Jag förstår inte riktigt banrequesten i sig, du vill alltså att jag ska bli bannad för att vi sprängde din hatchback när du inte ville kännas vid att du hade en sådan?

Link to comment
Share on other sites

jag har nu tittat på videoklippen och jag har inte missat något sms och anledningen att jag tycker att du ska bli bannad var att jag fick inte mina 55 minuter utan du spränger den efter 10-15 min och jag har inte sagt att jag inte tänker betala allt jag säger att försöka få betalt för ett fordon av en kille du dödat är ju ett brott mot new life rule det vore skillnad om du tagit mig levande men ni dödar fastän jag inte hade vapen eller kläder

Link to comment
Share on other sites

Vi valde att spränga den då du valde att gå vägen; "Jag har ingen hatchback sport" och du ville ju inte kännas vid den överhuvudtaget så jag förstår fortfarande inte banrequesten då du fick gott om tid på dig att svara ( du han förövrigt tom flyga dit och ta en bild ) 

 

Hade du varit intresserad av att få tillbaka din hatchback så hade du enbart behövt säga ja jag kommer nu för att betala eller dylikt, men du väljer ju att spela dum och sen inte svara på messet... men w/e

 

Beslutar admins att jag har gjort fel även fast du spelar dum och inte gör ett försök till att få behålla din hatchback så ersätter jag den mer än gärna genom att dom drar pengarna ifrån mig.

 

Sidenote: Det finns förövrigt ingen regel om x antal minuter jag ska stå och vakta ditt fordon, vi tar kontakt med ägaren, erbjuder han en möjlighet att köpa tillbaka sitt fordon och är dom inte intresserade så spränger vi dom och fortsätter vårat jobb - vi har viktigare saker för oss än att stå och vakta bilar då folk blir rånad i princip 24-7 över hela kartan. Nästa gång kanske du ska ta och svara istället för att ifrågasätta vad det är för hatchback för det är väl rätt tydligt att det är din när jag förklarar att det är en hatchback sport som står i ditt namn..

 

Mvh Bobbi

Link to comment
Share on other sites

spelar inte dum men har du hört talas om new life rule det är en ganska viktig regel på den här servern den gör att jag kan inte kännas vid den bilen som du ser att jag har smsa dig vilket då gör att ni inte borde kunna ta betalt av mig om ni har dödat mig

Link to comment
Share on other sites

 

spelar inte dum men har du hört talas om new life rule det är en ganska viktig regel på den här servern den gör att jag kan inte kännas vid den bilen som du ser att jag har smsa dig vilket då gör att ni inte borde kunna ta betalt av mig om ni har dödat mig

 

 

Jag vet exakt vad new life rule är, det förklarar dock inte att du fortfarande inte vill känna vid din bil även fast jag förklarar att den är din,

 

Det du snarare yttrar dig om verkar vara en server relaterad tolkningsfråga? Jag håller helt med om att det är orimligt att du ska "komma ihåg vart den bilen befann sig" men det är ju inte det jag skriver i smsen till dig, det jag skriver är att vi har beslagtagit ditt fordon, inte vart, när, hur - utan enbart att det är ditt fordon - sen om du inte kommer ihåg huruvida du har förlorat ditt fordon så måste du ju endå känna till att du faktiskt har ett fordon? Annars förstår jag inte ens grejjen med att ha en impoundlot där dom civila får chansen att köpa tillbaka sina fordon.

 

Återigen: Server relaterad fråga om huruvida impound lot ska finnas eller ej.

 

Skulle vi gå på ditt spår - New life rule - dvs man har ingen vetskap om någonting så har du ju inte förlorat något fordon för du har ju ingen aning om vems fordon jag sprängt???? vilket då även betyder att vi ska spränga alla fordon då vi inte kommer kunna erbjuda någon civil chansen att köpa tillbaka dom eftersom dom med 99% sannolikhet har new life rule...

Link to comment
Share on other sites

Regeln med impoundlot las till för att polisen kände att de civila behövde förlora något för att ta fighten med polisen. De beslagtar endast ditt fordon på viset ovan om du skjutit eller dylikt mot dem. Om du nu inte har lust att köpa tillbaka fordonet, skjut inte mot dem. Ganska enkelt. 

 

New life rule regeln är lite oklar gällande dessa situationer men jag har antagit att köpa tillbaka fordonet går lite off rp, då det är smidigast på det sättet. 

 

Om du nu är så extremt för RP i alla situationer, hur kommer det sig att du dog i en firefight? Svara inte ens på det. Tycker ban requesten är aningen onödig

Link to comment
Share on other sites

grejen är ju att om ni vill ha pengar för ett fordon så ska ju det vara en morot att försöka ta flera spelare levande inte bara döda alla och sen kräva pengar av dem

 

Absolut, jag köper ditt resonemang till hundra procent, Det jag däremot inte köper är att du vet om att ni var beväpnade, ni dödade även 1 polis, sen sitta och "gnälla" på new life regeln när du vet som alla andra civila på servern att själva "impoundlot" är lite utanför new life konceptet.

 

Men du kan inte förvänta dig att vi inte ska beslagta ditt fordon när du och ditt gäng väljer att ta en eldstrid istället för att samarbeta med oss? 

Link to comment
Share on other sites

After reading this thread i can state the following:

 

1. Police dont blow vehicles up.

But atm there is a impoundlot for civilian vehicles to increase some RP scenarios for the civ/cop interactions.

They shouldnt use it as a leverage to extort anyone. Ever.

But they are allowed to destroy the vehicle unless its being picked up or the price is payed when you show up at copstation wanting your vehicle back.

 

2. If you kill the cops in the situation before you lost your vehicle, then expect it to be sent to the scrapyard straight away.

 

 

So this ban-request is declined.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.