kungen Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 För er alla som inte vet vart Altis kommer ifrån så är det faktiskt Grekland ön heter Lemnos! blev ganska snopen själv när jag kollade ön på google map. Ganska fin syn om jag får säga det själv! Även dom flesta av vägarna och annat är det samma som i verkligheten. Airfield är nästan identisk med den som är ingame, gokart banan, delar av städer osv https://www.google.se/maps/place/Lemnos,+Grekland/@39.9263355,25.2178416,12z/data=!4m2!3m1!1s0x14af9308e2419f95:0xd91859654cb35ebd Ger lite extra cred till A.Mahone som skrev i en annan forum post att det var Lemnos, därifrån hittade jag det på google maps Link to comment Share on other sites More sharing options...
V1RRE Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Lite cred till mig som hade frågan i mitt event tidigare idag Link to comment Share on other sites More sharing options...
V1RRE Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Fun fact! Staden panagia heter Sofia egentligen, och staden Sofia heter, ja juste, Panagia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dertox Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Under den ön så ligger ju Stratis med mr.marly12 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
A. Mahone Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Yes, vi gamla rävar har rotat runt på nätet direkt när uppgifterna kom om Greklan, typ 3-4 år sedan? En annan fun fact är att utvecklarna blev gripna när de fotade på öarna. Finns en del filmer på youtube där ni kan se vissa städer och så, men jag varnar er, det är levande och sprakande, inte alls lika ödsligt som i Arma. Och då snackar jag inte om allt folk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferm Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Häftigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Imlay Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 satan de är ju verkligen precis lika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barre Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Märker att Panagia är Sofia och Sofia är Panagia IRL xd Bohemia har ändrat lite i smyg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dubrovka Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Samma sak med Chernarus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Krüeger Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Sen är staden som motsvarar Pyrgos den riktiga huvudstaden på ön till skillnad från att Kavala är det på servern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goatis Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Mer fakta! Bandit distrikt är på riktigt en spökstad Kavala är på riktigt en kuststad på fastlandet Grekland nära ön, en av 2 färjor från fastlandet till ön går här ifrån Och såhär säger Wikipedia Lemnos serves as the inspiration for the fictional island nation of "Altis" in the 2013 PC video game ArmA 3 by Czech developers Bohemia Interactive. Despite Altis being scaled down to only 75% of Lemnos' size, and featuring in a storyline set in the 2030s, the layout of the island's landscape, roads and settlements closely resembles that of its real-life counterpart and several of Lemnos' landmarks, such as the fortress at Myrina, the theatre at Hephaistia and the windmills near Kontias, are recreated in the game. Early in ArmA 3's development, its storyline was to take place on Lemnos itself, but a shift in direction led to the fictionalisation of the setting. The game's depiction of Lemnos led to controversy when two Bohemia Interactive employees were arrested under charges of spying, while holidaying on the island in September 2012.[15] The pair were detained for 129 days before being released on bail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now