Jump to content
CvGaming

Ban Req [SC] Mepodedero


NorreN
 Share

Recommended Posts

Name: NorreN

Offender-Name: Mepodedero

Date: 2015-12-09: 21.32

Reason:  Jag och M. Camaz såg SC köra runt vid kavala checkpoint med en Hunter. Vi försöker börja prata med de och förklarar att de kan inte köra runt i de där fordonet efter som de inte är deras.

Vi får i svar att de är deras efter som de har tagit det, så jag går fram och inspekterar fordonet och ser att framdäcket har punka och är inte trafiksäkert. Fortsätter inspektera och ser att alla däck har problem och bilen kommer inte gå igenom besiktningen så de får inte köra vidare i fordonet.

En av SC försöker då att ”Repa ” bilen då vi ser detta lägger vi spikes runt fordonet efter som fordonet är olagligt att köra . så vi  förhindra att fordonet ska åker vidare. Då börjar de köra iväg medans en av de repar för att förhindra att jag och Camaz ska kunna lägga ut resterande spikmattor

( Vilket är extremt dåligt RP imo)

Situationen försätter och jag bestämmer mig att ta ut sista täcket så de inte kan åka någon stans och måste då hoppa ut och RPa. Tråkigt nog avrättar de mig och camaz istället för att säga ett ord till oss. Det finns så många olika RP sätt de kunde kontrat oss med. Exempel att de är en fejkad hunter och de har papperna som bevisar det.

Eller försöker prata med oss och be oss sluta.. de kunde gjort vad som helst men de väljer då att RDMa oss istället.

Inte första gången liknade händelser händer men hoppas att spelarna i SC börjar lära sig snart att allt inte går ut på att få kos och panga. Utan att de största intresset är att rpa.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=wA59pok5JSM

Link to comment
Share on other sites

Jag var med på platsen så jag har rätt o kommentera.

 

Förstår faktiskt inte varför du gnäller om att vi dödade dig, när du står och skjuter på fordonet som jag och andra SC medlemmar kör runt i, vi hade tålamod nog, vi lät dig skjuta sönder första däcket, okej, ni börjar lägga spikes runt omkring oss, och låser in oss i en box gjord av spikes.. aight, ifall han skjuter emot oss igen så besvarar vi elden bestämmer vi oss för. När vi tagit oss ur spik-boxxen så avfyrar du ett till magasin på bakhjulet, där var måttet rågat, såfort du öppnade eld emot oss kunde vi besvarat elden men vi sket i det.

 

Angående vårat rollspel kunde vi skött det snyggare, Dock att Camaz lägger upp bakom murar upprepade gånger som man kan se i videoklippet så får det oss att tro att ni är engage/vev- sugna..  ni hade GPS-tracker på huntern ( I suppose?) så antog vi att detta var någon slags kupp för att ta tillbaka huntern, Kavala CP-området, mycket berg, många sniper positioner, vi förmodade att ni lagt upp folk (ni var trotsallt ca 9 poliser online) Du påbörjade inte RP;et på ett särskilt vänligt sätt, (du ställer dig och börjar ropa på oss att hoppa ur huntern samt att Camaz lägger upp sig bakom murar somsagt.) vi ville inte lämna fordonet och ställa oss o påbörja ett RP efter vad som hände igår (Ni förstörde vårat RP med Norren och Melantha Rose igenom att börja skjuta emot oss, annan historia tho.) 

 

Till nästa gång, försök visa att ni inte bits och säg att ni vill snacka istället för o springa o lägga sig bakom murar, skjuta våra hjul, samt skrika på oss... och för o inte tala om eran lilla mur av Spikestrips!

 

 Att NorreN ropar  på oss att hoppa ur huntern ett flertal gånger såg jag på min shadowplay, ( ca 5-10 sekunder innan NorreN's POV )

 

Tvivlar rätt starkt på att ni inte hade gjort samma sak om det varit ombytta roller (dvs att vi ställer oss och börjar skjuta på t.ex våran Truckboxer/Offroad som ni sitter i, sedan tycker jag inte man kan börja skjuta på ett fordon och säga att det är pågrund utav att det "inte är trafiksäkert" ( Ni har KOS på huntern redan, det jag menar är att ni använder att det "inte är trafiksäkert" som en slags ursäkt för att vi inte ska få besvara elden.)

Upp till vad Admins / Mods tycker nu, jag har sagt mitt..

 

Mvh

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ok, lets see what we have here.

 

Till att börja med så har ju APD kos på alla som står vid huntern/kör så ni hade enkelt kunnat knäppa sc medlemmarna då ni hade kos, dom hade inte kos.

I detta fall så ser man att ni vill RPA, och du bör således inte spikea/skjuta på deras däck, vill dom inte RPA så skjut dom bara eller låt dom åka runt i huntern kan omöjligt vara en sån big deal.

 

Eftersom inga regler är brutna här så finns det ingenting jag kan banna någon för, jag kan bara önska ett bättre rollspel ifrån SC då det är extremt tråkigt att ni ska använda "reglerna" för att få skjuta, försök inte ens argumentera emot mig här.

 

Jag personligen hade varit överlycklig om poliserna försökte rpa med mig när jag satt i deras hunter (har aldrig hänt) :)

 

DECLINED

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.