Jump to content
CvGaming

Ban Appeal - [?] Olsson


Olsson
 Share

Recommended Posts

           Name: [?] Olsson

            Date: 2016-02-17

            Reason: Jag blev bannad nu precis när vi i ? landade med en hellcat vid en fight mellan NLA och FG och när FG råkar skjuta mot mig så skriver jag i side "skjut inte han med CTRG för det är jag" Då engeageade vi NLA efter det och dödade den sista NLA då blir jag bannad i 4 dagar för meta-gaming för jag skrev i Side "skjut inte han med CTRG för det är jag" Tycker detta är en jävligt töntig ban.

Edited by Olsson
Link to comment
Share on other sites

Du glömde detaljen att du sprang efter [N.L.A] Joseph Kony som var i krig med [F.G] när du tog skott, Monken trodde du var NLA eftersom du sprang efter Kony. De är rätt självklart att du inte ska kunna springa efter någon som är i fight helt riskfritt , hade du dött så hade det varit i crossfire eftersom du faktiskt aktivt springer efter en som är i fight. När du skrev i side så gav du Monken information som han inte hade vilket är metagaming. Jag förstår inte hur du kan tycka den är löjlig. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, kJn said:

Du glömde detaljen att du sprang efter [N.L.A] Joseph Kony som var i krig med [F.G] när du tog skott, Monken trodde du var NLA eftersom du sprang efter Kony. De är rätt självklart att du inte ska kunna springa efter någon som är i fight helt riskfritt , hade du dött så hade det varit i crossfire eftersom du faktiskt aktivt springer efter en som är i fight. När du skrev i side så gav du Monken information som han inte hade vilket är metagaming. Jag förstår inte hur du kan tycka den är löjlig. 

Jag står kvar vid mitt ord tycker det är den löjligaste bannen på länge

Link to comment
Share on other sites

I vilken värld anser du att man kan stå mitt en fight utan att ta skott? Jag menar om jag är i en fight som du nu såg. Hur tänker du när du anser att det är okej att följa mig med en meters avstånd medan skott rullar mot mig? Det är en RP-server där du är i karaktär som om det vore på riktigt. Och ifall det vore på riktigt skulle nog inte någon i hela världen ställa sig bredvid någon som blir skjuten. Att sedan använda sidechatten som en utväg för att markera att du inte är med i fighten blir då meta gaming. 

Alltså: Att bara följa efter mig i sig är mot RP då du offrar ditt liv för sedan kunna engage mig. Sedan att använda side för att komma undan att bli skjuten är ju ännu värre.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Chefen said:

I vilken värld anser du att man kan stå mitt en fight utan att ta skott? Jag menar om jag är i en fight som du nu såg. Hur tänker du när du anser att det är okej att följa mig med en meters avstånd medan skott rullar mot mig? Det är en RP-server där du är i karaktär som om det vore på riktigt. Och ifall det vore på riktigt skulle nog inte någon i hela världen ställa sig bredvid någon som blir skjuten. Att sedan använda sidechatten som en utväg för att markera att du inte är med i fighten blir då meta gaming. 

Alltså: Att bara följa efter mig i sig är mot RP då du offrar ditt liv för sedan kunna engage mig. Sedan att använda side för att komma undan att bli skjuten är ju ännu värre.

Det var inga skott efter att vi landade förutom dom som jag tog av FG

Link to comment
Share on other sites

Har pratat med både Nordqvist och Bachne om situationen och fått en klar bild utav vad som hänt, det här är i princip definitionen utav just Meta gaming, du använder dig utav OOC chats och använder informationen In Character. Att du använder en Out of Character chat till din egen vinning är helt fel gjort utav dig Olsson och det vet du mycket väl själv med tanke på hur länge du spelat på servern och vilka du spelar med.

Du kommer få sitta klart din ban på 4 dagar / Macáres & Bachne

Declined.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.