Jump to content
CvGaming

[Ban Request] B.D.C Alle0100


Barre
 Share

Recommended Posts

     Request Information

        Name: [Ms] Bartowski / Råguur

        Offender-Name: [B.D.C] Alle0100

        Date: 2016-04-22 - <23:00-00:00>

        Reason: Ja... Vi i Ms visste att BDC var små taggade på engage så jag anmälde mig själv till att stanna kvar ensam med dem och kort därefter så lägger han en halv sned engage där han tydligen vet mitt namn så jag tar upp händerna, såklart så börjar mina vänner veva mot dem men snabbare än snabbt så skjuter han ihjäl mig trots att jag följt de kommandon jag fått. Därför tycker jag att detta faller under RDM. 

Video: https://www.youtube.com/watch?v=dcMGOLpD02I&feature=youtu.be

Jag får ett litet FPS drop just när jag satt upp händerna men jag hoppas det inte gör något, Tack för mig!

 

Link to comment
Share on other sites

Detta är så långt ifrån RDM det går? Du har blivit tagen gisslan, dina vänner SKJUTER mot dem. Du är inte restrained (Läs du kan när som helst plocka ner dina händer och skjuta på dem). 

Varför ska de ta chansen att du inte tar ner händerna så fort du får chansen och börjar skjuta? Du blev helt enkelt ett mindre hot för dem att bry sig om.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Donald said:

Detta är så långt ifrån RDM det går? Du har blivit tagen gisslan, dina vänner SKJUTER mot dem. Du är inte restrained (Läs du kan när som helst plocka ner dina händer och skjuta på dem). 

Varför ska de ta chansen att du inte tar ner händerna så fort du får chansen och börjar skjuta? Du blev helt enkelt ett mindre hot för dem att bry sig om.

Jasså Donald om man ska ta och skrapa ihop lite regler då.

1. Du har INGEN rätt att kommentera på denna ban request.

2.  When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed) , de sa till mig att ta upp händerna vilket jag gjorde.

 

Tack.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Bartowski said:

Jasså Donald om man ska ta och skrapa ihop lite regler då.

1. Du har INGEN rätt att kommentera på denna ban request.

2.  When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed) , de sa till mig att ta upp händerna vilket jag gjorde.

 

Tack.

Eftersom du svarade antar jag att du ville fortsätta diskutera ändå?

 

Jag står för regel 2, absolut, MEN! Så fort dina kompisar börjar SKJUTA på de som rånar så går det till en gisslan situation istället. För om 3 personer står med en pistol mot min kompis så känns det ju inte som den bästa idén att börja skjuta på dem?  För i sånna fall kan de ju lika gärna råna dig med dumma ord för de får ju ändå inte använda sina vapen om du lyssnar på dem? xD

Tror du får ta huvet ur regelboken lite och faktiskt titta på situationen igen. Mänskliga interaktioner är EXTREMT dynamiska, väldigt svårt att skriva perfekta regler som täcker varje situation.

Får ett passivt aggressivt TACK tillbaka!

Link to comment
Share on other sites

Förstår ej hur du riktigt resonerar när du tror att jag vill fortsätta diskutera? Har jag lagt en ban rec på någon så anser jag själv att personen i sig har gjort fel. Sen vad du tycker och tänker spelar absolut ingen roll för detta är upp till admins/mods.

Så för att svara på din fråga, nej. Jag vill inte diskutera för jag har redan tagit beslutet att lägga en ban request så du behöver ej besvara något mer på denna tråd.

Link to comment
Share on other sites

De är ju bara pinsamt. Står lika mkt för att din ban är konstig. Känns som att vissa regler handikappar verkligen eldstrider att bli så "verkliga som möjligt".

EGENTLIGEN borde det vara banbart att skjuta på folk som håller din kompis gisslan, fan inte en ända jävel skulle göra så IRL, om de nu är så mkt fokus på RP så borde man se över detta. Ingen står och pekar vapen på någon för det är roligt, de har ju någon form av agenda och skjuta på dem för att frigöra sin kompis är absolut inte rätt väg. De riskerar ju att träffa sin kompis också, blir de bannade för RDM då också eller? 

 

Regeln i sej är ju korrekt men som jag sa ovan, mänskliga interaktioner är så dynamiska att inte ens SVENSKA lagar kan täcka allting, därav man har domstolar och 30000000000000 lagutbildat folk för att försöka översätta dem till alla oändliga situationer. Borde antingen skriva om den ev. ta den med en nypa salt, känns som den är där mer för att stoppa/avråda folk att döda utan anledning och det står jag 100% bakom. Men försöker någon frigöra sin kompis genom att börja skjuta och inte vara diplomatisk på något vis kommer jag ge han en kula i facet varje dag.

Link to comment
Share on other sites

Då har vi kollat igenom denna. Eftersom att Bartowski gör som ni säger, så har ni inte rätt att skjuta honom.

Ni måste säga åt Bartowski att meddela sina gängmedlemar t.ex. "sluta skjuta/åka därifrån annars kommer ni att avrätta honom". Lyder dom inte då, så har ni rätt att avrätta Bartowski.

[B.D.C] Alle0100 Bannad i 3 dagar för RDM

/Mikhailov, Macáres & Imlay

Link to comment
Share on other sites

  • Sajm0n locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.