Jump to content
CvGaming
  • 0

Sending request to server for player information UID [...]


hassanov
 Share

Question

Tjena!

 

Jag har problem med att connect:a till servern, när jag väljer roll(CIV) så laddar den in till servern och istället för att välja spawn point så hamnar jag på en svart skärm med felmeddelandet "Sending request to server for player information UID [...]" och stannar där tills jag blir kickad från servern, det har varit så i två dagar nu, har både startat om datorn och flushat DNS(ipconfig /flushdns) utan några framsteg.

 

Skulle uppskatta hjälp om någon har någon lösning till det.

 

*Screenshot på skärmen som kommer upp*
 

http://cloud-4.steampowered.com/ugc/532876420505871918/0D89D34D00978723A1AEE49617DC303A970CE033/

Link to comment
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Wrong Database.txt setting. Or arma2net is damaged

Arma2net was de-activated when extDB arrived in a few Altis Life patches ago.

When it comes to database.txt i doubt you can have any local setting that affect your databaseconnection handled by the server.

 

Anyhow, just be patient. When you get to that screen during peakhours and fullpophours it can take a few minutes (ive waited up to 12minutes).

But if you get kicked during the waiting period you must know if its battleye or the game closing down and start investigation on those points.

First trick is to reinstall arma3 if you already did validate your gamecache

Secondly, try connection w/o router/switch to see if its a package issue (common with arma3 because of the weird netstack they abuse)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu har jag tagit och reinstallerat spelet och verifierat gamecache men det är fortfarande samma problem, jag har t.o.m tagit och återställt modemet till en tidpunkt då jag körde utan några problem men det hjälpte inte heller men ärligt talat så tror jag inte att det är fel på min sida, det måste vara något med servern då jag har lyckats komma in på andra servrar förutom CVgaming.

 

EDIT! Japp jag har väntat länge för att det kan vara något med att servern är seg men det har gått 20 min och inget har hänt + förra gången så blev jag kickad för att jag var inne för länge.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jag misstänker din anslutning eller dns. testa en annan dns (utan router, ansluten i väggen) och se om du har samma problem.

annars får du börja köra i debuggmode och posta lite loggar!

 

Det tar alltid lite tid för mig, men som sagt. aldrig över 12 minuter.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu har jag kolla på min anslutning med hjälp av bredbandskollen.se(screenshot längre ner) och uppdatera mitt DNS till Google public DNS(8.8.8.8) men problemet är fortfarande kvar men jag hittade ett litet roligt "bug", när jag är inne på den svarta skärmen så tar jag emot meddelande från andra spelare till "Admin".

xD8Y0It.jpg?1

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu har jag kolla på min anslutning med hjälp av bredbandskollen.se(screenshot längre ner) och uppdatera mitt DNS till Google public DNS(8.8.8.8) men problemet är fortfarande kvar men jag hittade ett litet roligt "bug", när jag är inne på den svarta skärmen så tar jag emot meddelande från andra spelare till "Admin".

 

Ye, den buggen är känd.

Vad det gäller din anslutning så säger ju inte hastigheten allt men du har tillräckligt med bandbredd.

kanske har du problem med router/switch package handling eller liknande eller om din dator kanske är bottleneck (t.ex ssd/cpu/memory). 

Vi är ju medvetna om att det tar lång tid att ta sig in (ny hårdvara på g) men du skall ej bli kickad såvida du inte är urtabbad eller får ett fel i arma processen.

annars måste du hitta om det finns crashloggar:

https://community.bistudio.com/wiki/Crash_Files

 

utöver det så finns det inte så mycket mer än att börja felsöka (t.ex testa med/utan router. arma3 på en annan dator i/utanför samma nätverk eller via annan anslutning. sedan gå vidare med det man hittar - om det visar sig vara nätverket eller datorn).

Kan även va värt att testa att skapa en helt ny arma 3 profil (om det inte gjordes i din reinstall).

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Det kan vara något med nätverket som du säger men det borde det inte vara då det har fungerat förut men jag kommer kolla upp det imorgon i ett annat nätverk men jag har faktiskt hittat ett logg(https://www.dropbox.com/s/28bog9lo273vmj5/arma3_2014-11-11_02-38-24.rpt?dl=0) med ~500 rader kod som jag typ inte förstod något av, det är bara att ladda ner den om du är intresserad.

Jag återkommer när jag har testa på ett annat nätverk så får vi se hur det går då.

 

Jag har testat att skapa en ny profil men det hjälpte inte heller och det med kick är för att jag var inaktiv för länge då jag tröttnade på att ta upp spelet hela tiden och klicka någonstans för att inte bli kicka för "being inactive".

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Okej så nu har jag testat att komma in till servern med ett annat nätverk och så har jag ominstallerat spelet(såg till att allt var borta innan jag installerade om den) men det fungerade inte heller vilket är ganska konstigt...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Okej nu har jag löst det, det var inget med Missionfiles eller DNS, jag respawnade och så kom jag in men allt jag ägde är borta! mitt hus och alla pengar jag har i banken är borta nu...  :mellow:  :cry:

 

EDIT! Bilarna är kvar men huset och allt pengar är borta och enligt Ludwig så har ett nytt profil skapats för mig :/

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Okej nu har jag löst det, det var inget med Missionfiles eller DNS, jag respawnade och så kom jag in men allt jag ägde är borta! mitt hus och alla pengar jag har i banken är borta nu...  :mellow:  :cry:

 

EDIT! Bilarna är kvar men huset och allt pengar är borta och enligt Ludwig så har ett nytt profil skapats för mig :/

Gav tillbaks dina saker du hade.

Bra att det löste sig ! 

Låser tråden.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.