Jump to content
CvGaming

Ban Req APD Jeff


Morio
 Share

Recommended Posts


 

        Request Information

        Name: *Your in-game name* [MI-6] Pvt. Zanetti 

        Offender-Name: *Offender's in-game name* APD Jeff (Thorsten)

        Date: YYYY-MM-DD - <Time it happened> 05/24

        Reason: Explain your point of view as much as in-depth as possible. If you have any proof of the users guilt in form of links, post them here. Efter att vi vart beskjutna av BDC stannar vi bilen och skjuter tillbaks. Efter att vi ser hur de kommer mot oss bestämmer vi oss för att öppna eld. Då får jag ett skott i nacken av Thorsten. Vet inte varför. Jag har dock hört nånting om att APD får skjuta folk om de ser hur man dödar någon. Men det stämmer dock inte så bra. Det känns jävligt fel att de ska skjuta oss när vi skjuter i självförsvar. De skulle iaf kunnat säga till. Extra videon visar hur Poliser tazear BDC, men låter de sedan gå. Capii blir tazead men kommer sedan springandes. Förstår då inte varför vi blir skjutna men inte de.

 

  1.  

     

Edited by Morio
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, viggo said:

Vad tror du att han gör? han öppnar eld mot er för ni skjuter. han försöker ju skydda civs :o

Du ska inte ens skriva här, men nu var det så att vi sköt i själv försvar, och poliserna såg på när ni sköt och de lät er gå, men sköt mot oss istället.

Edited by Morio
Link to comment
Share on other sites

Jag öppnade eld för att jag ansåg att jag kunde rädda liv, Det jag ser är en fullgearad kille som tok-skjuter emot en annan kille som inte ens besvarar elden

Hade ni skjutit i självförsvar hade ni kunnat hört av er så kunde vi löst det istället för att börja skjuta ihjäl oss

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, V1RRE said:

Jag öppnade eld för att jag ansåg att jag kunde rädda liv, Det jag ser är en fullgearad kille som tok-skjuter emot en annan kille som inte ens besvarar elden

Hade ni skjutit i självförsvar hade ni kunnat hört av er så kunde vi löst det istället för att börja skjuta ihjäl oss

Thorsten Vrf skjuter su ens när ni är i underläge tror inte att ni är 8 poliser där vid det tillfället medans vi va 8 på platsen. Och du räddar ett liv och riskera dit eket liv?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, swintan said:

Thorsten Vrf skjuter su ens när ni är i underläge tror inte att ni är 8 poliser där vid det tillfället medans vi va 8 på platsen. Och du räddar ett liv och riskera dit eket liv?

Vi var iaf 5+ poliser där, som polis ska vi skydda civila även om det utsätter oss i fara istället.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, V1RRE said:

Vi var iaf 5+ poliser där, som polis ska vi skydda civila även om det utsätter oss i fara istället.

Bra i teorin, men i detta fall tycker jag det är ganska solklart att du har agerat fel och tagit vatten över huvudet, en polis ska självklart värna för dom civila och detta innebär att man ibland behöver ta vissa risker, dock finns det ingenting som säger att du får / ska göra det du gjort, enda egentliga undantaget är om du är på platsen, ser hela förhändelseloppet tex, du står o pratar med bdc i ett par minuter, och helt plötsligt börjar Åke med pdw tokveva mot er, yes där får du skydda den civila genom att ta ut honom. Det du hänvisar till antar jag, är en gammal regel som togs bort någon gång 2015 januari/februari då den missbrukades av flertalet poliser vid det tillfället som trodde det var vilda västern och inte altis life RPG, la upp sig runt kända områden där kriminella var, väntade på att någon skulle börja råna en annan och sedan vevade ner dom indirekt, RDM

Med det sagt, förstå mig rätt poliserna ska utsätta sig för jobbiga situationer, dvs dom ska, oavsett om dom vill eller ej, åka på mackrån / federal reserve / bandit / Drugbusts med mera, situationer som med största sannolikhet kan utsätta dom för fara, och med största sannolikhet kan kosta dom livet, det är endel utav deras uppgift på servern. Den andra delen är att främja Roleplayet, vilket då görs på diverse sätt, Fartkontroller,Mackrån,Random kontroller på fordon etc.

 

Låser tråden och återkommer med ett svar ikväll.

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic

Denna är löst mellan parterna, Thorsten har fått en tillsägelse, då detta inte är ok, han är medveten om det, problematiken i det hela låg i att i APD´s handbok så var detta OK, men enligt server reglerna så är detta inte OK, därav så har thorsten fått en möjlighet att refunda och motparten har accepterat

 

Declined & closed

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.