Jump to content
CvGaming

Ban req on RNJ


walter yellow
 Share

Recommended Posts

My name is: (CDN) El Limon

Offenders name: RNJ

Date: 12.11.16

Time: 20:30 - 20.37

Reason: I was on my way to Aritha when i saw a Truck boxer. I was going to talk to the guy and perhaps make some money. But before I could engage him he shot me. 

I had a rook and armor. 

 

 

Edited by walter yellow
Link to comment
Share on other sites

Hej! 

Det här är som tur är första gången jag får en ban request på mig, så jag är lite osäker på om jag ska svara i den här tråden eller någon annanstans, men jag gör ett försök här. :)

Här kommer min syn på vad som hände

Som ni kan se i videon Walter postat värjar jag undan så att han inte ska köra på mig (0:44) varpå han kör framför mig, jag uppfattar det som att han försöker blockera för mig för att råna eller döda mig.
(Det bör nämnas att jag tidigare blev dödad utan anledning av en person som blockerade mig, så jag var rädd att samma sak skulle återupprepas)

Jag har inget intresse av konfrontation med Walter så jag kör iväg och hoppas att han inte menade att blockera mig, men då följer Walter efter mig.
Min upplevelse av att han försöker blockera mig för att råna eller döda mig mig stärks självklart i att han totalvänder och följer efter mig i sin betydligt snabbare bil.
Som ni kan se runt 0:52 försöker jag preja undan honom från att köra framför mig, min bil går då sönder. Jag sitter fast. 

Istället för att köra iväg vänder Walter sin bil igen och kör mot mig. Jag tar det som ännu ett tecken på illvilja från Walters sida. 

När jag ser att han kör mot mig och tänker stanna framför mig hoppar jag ur min bil med min pistol, men jag avvaktar med att skjuta så att jag inte RDMar, jag vill inte skjuta såvida jag inte är säker på att det är i självförsvar.

När jag ser att han mycket riktigt hoppar ur sin bil, med pistol väljer jag att skjuta honom. Jag upplevde det som uppenbart att han tänkt råna eller döda mig vid det här laget. 

Efter att jag skjutit honom i självförsvar börjar han hota mig med en ban request för "RDM" trots att det uppenbarligen inte var något RDM utan självförsvar. 

Walter valde i sin video att utelämna delen där han kräver mig på 75 miljoner för att inte posta en ban request, se bifogad bild. 

Jag hoppas ni admins tar rätt beslut. Under tiden jag spelat på serven har jag verkligen tyckt om den. Jag har fått uppleva vänligheten av väldigt många hjälpsamma människor och jag har försökt vara hjälpsam tillbaka. Det är helt klart min favoritserver för Altis Life och jag hoppas kunna fortsätta spela på den.

Jag tar reglerna kring RDM på stort allvar och skulle inte skjuta någon som jag inte var övertygad att det var självförsvar. 

Tack för att du/ni tog er tid att läsa mitt inlägg!

Allt gott,

R

IMG_8796-min.JPG

Edited by rnj
Förtydligande
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, walter yellow said:

I can explain the rules to you so you can better understand the situation. Lets talk a bit in ts

Sounds great, thanks! I appreciate your constructive solution to this. I just downloaded TS and will be on later to see if I can figure it out and find you on there :)

Link to comment
Share on other sites

Halloj @rnj

Förstår att situationen verkar uppenbar, skulle också ha tänkt att denne filur ville råna mig... 

Men tyvärr så lyder våra regler så att man måste engagea med sitt gäng namn och ett dödshot, oavsett situation. 

Då du har beskrivit fint här varför du gjorde som du gjorde så hoppas jag att vi kan ta det som en läxa tills nästa gång :)

Jag tänker att jag låser tråden, dock så vill jag att @rnj läser på reglerna lite grann! 

Mvh Peter Marple, Moderator

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.