Jump to content
CvGaming

RDM av [T.R.S] MaxeN


Noel*
 Share

Recommended Posts

Request Information

        Name: [GG] Rct. F.Wagner

        Offender-Name: [T.R.S] MaxeN

        Date: 2017-01-16 - runt 22 tiden

        Which rule(s) were broken:RDM

        Additional information: TRS kom i en qilin och klippte våra spikes och då jag var påväg upp för att engaga så började dom spreja mig.

 

Edited by Noel*
Link to comment
Share on other sites

Jag skriver å TRS MaxeN's vägnar (då vi ingår i samma gäng och har tillsammans skrivit ihop ett svar).

RDM = Killing someone without a Roleplay cause. Vår anledning, i RP syfte, är att vår bil bryts ned med spikmattor i ett tydligt bakhåll där vi sedan ser hur beväpnade män hastigt rör sig mot oss. Vi anser att vi agerade i självförsvar. Killing someone in an attempt to protect yourself or gangmembers is not RDMing.

Jag har aldrig varit med om att en grupp gör en halv engage("This is go go"). och sedan ångrat sig.... Vi kan ha varit lite ivriga på avtryckaren men anser inte att situationen ovan ska bedömas som RDM då situationen från båda hållen uppfattas som en typ av engage (som konstateras i videon "Okej, Skjut dem Skjut dem Skjut dem"). Vi blev sedan skjutna, en av oss dog och det blev en firefight. På ett sätt kan man ju säga att de accepterade sin egna halvdana engage då de fortsatte fighten. Eller blir deras kill på vår spelare då också betraktat som RDM?

Vi ber om ursäkt för ett ivrigt gensvar och kommer definitivt lära oss från "misstaget" men anser inte att en ban är nödvändig.
 

Kan även tillägga och undrar hur Staff ser på:  "You are not allowed to Rob with Spikes or roadblock within 500m from a safezone" och hur det påverkar situationen i sig.
(avståndet från Polis/Medic HQ från airport [SAFEZONE] till bron är definitivt under 500m, kan specificera med exakt siffra om nödvändigt)

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Harry said:

Vi kan ha varit lite ivriga på avtryckaren men anser inte att situationen ovan ska bedömas som RDM då situationen från båda hållen uppfattas som en typ av engage (som konstateras i videon "Okej, Skjut dem Skjut dem Skjut dem"). Vi blev sedan skjutna, en av oss dog och det blev en firefight.

 

 

vi skjuter först efter att eran kille börjar spreja mot mig med trgn och man hör inga skott från oss innan ni har skjutit ihjäl mig

Edited by Noel*
Link to comment
Share on other sites

  • kooben locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.