Jump to content
CvGaming

Orkel's Förslag för framtiden


Guest
 Share

Recommended Posts

Tjena, jag har spelat på server ett tag nu och det finns en del tankar ang hur saker går till och vad som finns på servern. Nedan kommer jag lista några saker som jag skulle tycka om att se ändrade på servern.

* FPS improvement - Okej, det är inte alltid dålig fps på servern men i många fall så är den inte så härlig. Devs sitter säkert ock kollar igenom detta just nu men om ni inte hittar problemet ta hjälp av andra för det är ett stort problem.

* MK14/MK18 - Jag har ett förslag att man sätter MK14 i bandit men man kan ha kvar MK18 men kanske höjer priset på den aningen, då jag anser att 950k för en MK18 är för lite. Men att MK14 finns för samma pris eller lite mindre är vad MK18 kostar nu.

* KOS i ganglands - Jag anser det ganska självklart att gänget som äger en gängby får KOS på alla som inträder deras "område" om man inte givit tecken på att man kommer och får godkännande.

* Human trafficking - Gör slavar mera värt att köra, då alla som farmar med mohawk endast dras till guns.

* Warzone - Okej, jag gillar er idé med CvCoins men asså helt ärligt så lönar dem sig knappt. 

* Bandit District - Jag anser att den nya Bandit är bättre än den gamla med hästlängder, men grejen är den är att poliserna och rebellerna bara åker dit för att fighta mot varandra inte för att stoppa dem som köper sig en Taru/Hellcat full med gear.

* Taru - Helt ärligt, ta bort Tarun helt den är alldeles för OP för att t.ex spotta med eller släppa av folk i strid med.

* Flera skins till Fordon - t.ex nytt prowler skin för poliserna och detsamma för civs

* Orca - Ta tillbaka Orca. Den är inte så OP som alla säger.

* Fixa Drug Cartel - Likt det som redan finns på Asylum/Olympus. Om ditt gäng eller rebellerna har kontroll över Drug Cartel så får du en procentuell sats över droger som processas i form av gangfunds. Tror detta script finns att köpa, rätta mig om jag har fel.

* Pilot Coveralls - Klädesplagget i sig ser bra ut och ger lite mera skydd, skulle passa bra i alla olika färger att köpa på bandit.

 

Skriv andra förslag i kommentarerna så ska jag försöka svara till min egen förmåga.

Mvh Lukas

 

 

Edited by Guest
Pilot Coveralls
Link to comment
Share on other sites

Tror det inte gynnar någon att ta bort Tarun och sedan ersätta den med Orcan. Både Orcan och Tarun är brutalt j**la bra, om något så ska den bara få användas enbart inom farming som Tempesten.

Sen det här med att Rebeller och Poliser bara sticker till Bandit för att strida emot varandra är inte sant, iallafall inte så jag har upplevt det som. Det är inte jätte lätt att bara ''stoppa'' bandit när 8st sitter placerade runt om på diverse olika ställen och håller snuskiga vinklar och väntar på oss att pusha, sedan när ni cappat så flyger ni iväg med Tarun såfort gearet är köpt. Inte den mest enklaste uppgiften att genomföra ?

Link to comment
Share on other sites

Ang. Tarun, gör den vettig till något annat än i fight om ni nu ska ta bort den. Helis är helt värdelöst i dagsläget, mohawk med 120 trunk och tarun 105 typ? Dessutom är tarun dyrare än mohawken? Alla priser och trunk på helikoptrar totalt, alla helis är sämst.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Otto said:

Tror det inte gynnar någon att ta bort Tarun och sedan ersätta den med Orcan. Både Orcan och Tarun är brutalt j**la bra, om något så ska den bara få användas enbart inom farming som Tempesten.

Sen det här med att Rebeller och Poliser bara sticker till Bandit för att strida emot varandra är inte sant, iallafall inte så jag har upplevt det som. Det är inte jätte lätt att bara ''stoppa'' bandit när 8st sitter placerade runt om på diverse olika ställen och håller snuskiga vinklar och väntar på oss att pusha, sedan när ni cappat så flyger ni iväg med Tarun såfort gearet är köpt. Inte den mest enklaste uppgiften att genomföra ?

Jag förstår dig till 100%, detta är då min uppfattning om hur det sätt ut från mitt perspektiv. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Feroz said:

Ang. Tarun, gör den vettig till något annat än i fight om ni nu ska ta bort den. Helis är helt värdelöst i dagsläget, mohawk med 120 trunk och tarun 105 typ? Dessutom är tarun dyrare än mohawken? Alla priser och trunk på helikoptrar totalt, alla helis är sämst.

Jo men precis, Tarun används bara för att strida med i dagsläget. Jag har aldrig sett någon farma med någon Heli bortsett från mohawk.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, C.Orkel said:

* Bandit District - Jag anser att den nya Bandit är bättre än den gamla med hästlängder, men grejen är den är att poliserna och rebellerna bara åker dit för att fighta mot varandra inte för att stoppa dem som köper sig en Taru/Hellcat full med gear.

 

Håller med dig på denna, men oavsett vad kommer där alltid va folk som kommer komma utanför bara för de kan döda och loota. Jag skulle vilja se endast de som tar över och att Rebellerna försvarar (Polisen om vi inte är online) får vara där. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Clabbe said:

Håller med dig på denna, men oavsett vad kommer där alltid va folk som kommer komma utanför bara för de kan döda och loota. Jag skulle vilja se endast de som tar över och att Rebellerna försvarar (Polisen om vi inte är online) får vara där. 

+1

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, C.Orkel said:

* Bandit District - Jag anser att den nya Bandit är bättre än den gamla med hästlängder, men grejen är den är att poliserna och rebellerna bara åker dit för att fighta mot varandra inte för att stoppa dem som köper sig en Taru/Hellcat full med gear. 

kan ju säga att de inte direkt är mening att vi bara ska fighta rebellerna men de blir lite så när vi inte bara kan pusha in och fokusera på er då de kommer 30 andra civs som kommer i ryggen och vi måste cleara dom först, sen åker folk ju alltid iväg med taru och de e inte så j**la lätt att ta ner den så ta bort taurs helt eller gör samma sak som man gjort med tempesten att den bara får användas till farming

Link to comment
Share on other sites

On 1/24/2019 at 1:30 AM, Otto said:

Tror det inte gynnar någon att ta bort Tarun och sedan ersätta den med Orcan. Både Orcan och Tarun är brutalt j**la bra, om något så ska den bara få användas enbart inom farming som Tempesten.

Sen det här med att Rebeller och Poliser bara sticker till Bandit för att strida emot varandra är inte sant, iallafall inte så jag har upplevt det som. Det är inte jätte lätt att bara ''stoppa'' bandit när 8st sitter placerade runt om på diverse olika ställen och håller snuskiga vinklar och väntar på oss att pusha, sedan när ni cappat så flyger ni iväg med Tarun såfort gearet är köpt. Inte den mest enklaste uppgiften att genomföra ?

ni har er Ghost Hawk så jag fattar inte problemet, polisen vill ha allt övertag så ni äntligen kan vinna fights. ni har redan allt gear i världen ni behöver och bra fordon. vad mer vill du ha?

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, anden said:

kan ju säga att de inte direkt är mening att vi bara ska fighta rebellerna men de blir lite så när vi inte bara kan pusha in och fokusera på er då de kommer 30 andra civs som kommer i ryggen och vi måste cleara dom först, sen åker folk ju alltid iväg med taru och de e inte så j**la lätt att ta ner den så ta bort taurs helt eller gör samma sak som man gjort med tempesten att den bara får användas till farming

fast det är inte riktigt sant, vi har dragit 3 gånger med en hellcat och ni har inte träffat ett skott på oss så det hade inte spelat så mycket roll vilken heli vi drar med.

sen uppfattar jag det som när vi tar bandit att alla hunters bara åker runt i cirklar runt om oss. händer ingenting och därför drar vi, vi har liksom inga hunters att pusha med. 

helt ärligt tror jag polisen/rebellerna måste byta taktik då ni spelar på tok för passivt för att ens ha en chans

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, JompeKanin said:

fast det är inte riktigt sant, vi har dragit 3 gånger med en hellcat och ni har inte träffat ett skott på oss så det hade inte spelat så mycket roll vilken heli vi drar med.

sen uppfattar jag det som när vi tar bandit att alla hunters bara åker runt i cirklar runt om oss. händer ingenting och därför drar vi, vi har liksom inga hunters att pusha med. 

helt ärligt tror jag polisen/rebellerna måste byta taktik då ni spelar på tok för passivt för att ens ha en chans

Precis, vem i världen behöver spotta med hunter och Heli i 1h+

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, JompeKanin said:

ni har er Ghost Hawk så jag fattar inte problemet, polisen vill ha allt övertag så ni äntligen kan vinna fights. ni har redan allt gear i världen ni behöver och bra fordon. vad mer vill du ha?

Nu är inte min poäng att vi ska bara ha jävligt bra helikoptrar och flyga runt och scouta och hovera 1m ovanför personen vi följer utan att det ska bannlysas överlag, det blir sån j**la tråkig spel stil att man har en helikopter som inte går att ta ner som bara flyger runt och scoutar alla personer utan att befinna sig i någon som helst fara. Sen så använder vi väldigt få gånger ghost hawken, den använads bara istortsätt på fed, bara igår när vi blev riktigt j**la trötta på alla som åker runt på tarus så tog vi ut den för att bekämpa eld med eld, men det blir endå riktigt jävligt tråkig spel stil.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, JompeKanin said:

fast det är inte riktigt sant, vi har dragit 3 gånger med en hellcat och ni har inte träffat ett skott på oss så det hade inte spelat så mycket roll vilken heli vi drar med.

sen uppfattar jag det som när vi tar bandit att alla hunters bara åker runt i cirklar runt om oss. händer ingenting och därför drar vi, vi har liksom inga hunters att pusha med. 

helt ärligt tror jag polisen/rebellerna måste byta taktik då ni spelar på tok för passivt för att ens ha en chans

Kör vi för segt så dör vi av folk som kommer i ryggen, kör vi för snabbt så dör vi av alla som sitter upplagda redan. Inte svårare än så, det är riktigt svårt att bara stoppa bandit, du får med glädje försöka.

Link to comment
Share on other sites

Förslag.

Ingen diskution:

Tarun idag har ingen funktion, ska man köra något med heli så köper man en mawhawk då den har 40 mer i slot, orcan är betydligt mycket "enklare" att skjuta ner så jag skulle föredra att den fanns ist för tarun. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Charlie said:

Tarun idag har ingen funktion, ska man köra något med heli så köper man en mawhawk då den har 40 mer i slot, orcan är betydligt mycket "enklare" att skjuta ner så jag skulle föredra att den fanns ist för tarun. 

Tack, någon som har något bakom pannbenet.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Charlie said:

Förslag.

Ingen diskution:

Tarun idag har ingen funktion, ska man köra något med heli så köper man en mawhawk då den har 40 mer i slot, orcan är betydligt mycket "enklare" att skjuta ner så jag skulle föredra att den fanns ist för tarun. 

Kommer bli exakt samma sak då, håller du dig högt i luften med orcan kommer alla klaga.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Otto said:

Nu är inte min poäng att vi ska bara ha jävligt bra helikoptrar och flyga runt och scouta och hovera 1m ovanför personen vi följer utan att det ska bannlysas överlag, det blir sån j**la tråkig spel stil att man har en helikopter som inte går att ta ner som bara flyger runt och scoutar alla personer utan att befinna sig i någon som helst fara. Sen så använder vi väldigt få gånger ghost hawken, den använads bara istortsätt på fed, bara igår när vi blev riktigt j**la trötta på alla som åker runt på tarus så tog vi ut den för att bekämpa eld med eld, men det blir endå riktigt jävligt tråkig spel stil.

 

vi bestämmer inte när ni använder era helis, kör med vad ni vill, men låt tarun va bara, rebellerna har 50cal men de är tydligen inte op alls eller? bara att acceptera att folk har övertag ibland, inte fan sitter vi o klagar på att polisen har mk1, och rebeller mk19. bara käka undertaget o fortsätta

Edited by JompeKanin
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Otto said:

Kör vi för segt så dör vi av folk som kommer i ryggen, kör vi för snabbt så dör vi av alla som sitter upplagda redan. Inte svårare än så, det är riktigt svårt att bara stoppa bandit, du får med glädje försöka.

då gör ni inte rätt, vi brukar kunna pusha in rätt bra utan hunters, bara springa lite smart så kommer man in rätt lätt

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, JompeKanin said:

fast det är inte riktigt sant, vi har dragit 3 gånger med en hellcat och ni har inte träffat ett skott på oss så det hade inte spelat så mycket roll vilken heli vi drar med.

sen uppfattar jag det som när vi tar bandit att alla hunters bara åker runt i cirklar runt om oss. händer ingenting och därför drar vi, vi har liksom inga hunters att pusha med. 

helt ärligt tror jag polisen/rebellerna måste byta taktik då ni spelar på tok för passivt för att ens ha en chans 

Tror inte du riktigt fattar vad som behövs för att försöka försvara bandit. när ni tar fram era helis så kan vi inte vara där på en sekund och veva mot den och om vi gör de så finns de till 100% minst en person som skuter på en när man försöker veva ner heli så du skulle kunna åka iväg i en hummingbird och vi skulle fortfarande ha svårt att skuta ner dig för att så många fokusera på oss och vi måste cleara bandit innan vi tar hand om dom som sitter och cappar. och vi tänker inte direkt bara pusha in i bandit för de skulle bara vara idiotiskt att köra in när ni ligger upplagda för att försvara er själva på bästa sätt, de blir en dödsfälla helt änkelt.

 

5 hours ago, JompeKanin said:

då gör ni inte rätt, vi brukar kunna pusha in rätt bra utan hunters, bara springa lite smart så kommer man in rätt lätt 

jo men då har ni väll typ några hunters (vi poliser) som åker runt och tar all uppmärksamhet så de e betydligt lättare då, de kan tillochmed jag säga då jag ibland springer in helt öppet men inte en jävel skuter på en för alla kollar mot huntersarna för att dom e väll de största hotet i guess och alla vill ha dom.

 

5 hours ago, JompeKanin said:

vi bestämmer inte när ni använder era helis, kör med vad ni vill, men låt tarun va bara, rebellerna har 50cal men de är tydligen inte op alls eller? bara att acceptera att folk har övertag ibland, inte fan sitter vi o klagar på att polisen har mk1, och rebeller mk19. bara käka undertaget o fortsätta

Men hur kul skulle de vara då om vi alltid åkte runt i en ghost hawk armed och sköt ner er heli varje gång då? tillslut skulle ni börja gnälla på att den e för op och så skulle ni vilja att vi slutar använda den. Rebellerna får bara använda sin 50.cal på helis har jag för mig och hur OP e den igentligen? du står helt öppet på ett flak och blir klickad på 0.2 sec. Om ni skulle klaga på att vi poliser och rebeller har tillgång till bättre vapen än er civs skulle de bara vara skrattretande då vi är FAKTIONER och borde ha övertaget i just gear då de oftast är vi som är i underläge i alla fights och de jämnar ut sig lite mer med gearet vi har. Sen om ni tar över bandit så har ni också tillgång till mk18 så de ända vi faktioner har som ni inte kan köpa e basicly polis väst och carrier lite.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.