Jump to content
CvGaming

Harry


Harry
 Share

Recommended Posts

Hej på er!

 

Jag har kört på servern intensivt nu, i ungefär 100 timmar. Jag har haft det ganska kul och varit med om ganska mycket. Jag är en ganska lugn och trevlig person men har fått erfara vissa speciella människor på serven som vinklat min ståndpunkt en aning. Jag kommer tvingas ta ett uppehåll från serven i ca 3v då jag måste ta hand om lite skolarbete men jag tänkte att jag lämnar med en liten historia/tips till de som är lite nya på servern, såsom jag.

 

 

Jag köpte min första hemtbox för ungefär 60timmar sen och har sedan dessa varit med om lite svårigheter. Under alla dessa situationer kör jag en hemtbox. 

 

 

Situation 1: Jag traffikerar droger, det går bra, jag är nöjd och solen skiner. Jag kommer fram och börjar då processa (detta tar ett tag då jag ska processa 100st)

När jag står där och sköter mitt så hör jag en finskbrytande engelska som säger; Drop your guns. Jag lyder inte då jag är lite girig och jag dör. 

 

Situation 2; Jag trafikerar mineraler då man i droghandeln raidas (enl situation 1) och när jag står där så kommer det en helikopter som ser lite väl närgången ut, så jag pyser. När jag kör på vägen blir jag då jagad av denna närgångna helikopter. Jag får ett antal SMS om att stanna, vilket jag fått höra inte räcker som ett rån då man inte kan råna någon via SMS (kanske har fel), men mina däcks sprängs. Jag (fortfarande girig) springer iväg och gömmer mig i en buske. I min sprint blir jag skjuten och förlorar lite blod. Jag lyckas dock slänga mig över en sten där jag nu ligger flåsandes och spanar. I mitt spanande ser jag en ful fisk som försöker flanka, jag skjuter denna fula fisk med min lilla PDW. Fula fisken dör. Men det fanns en till ful fisk, en jävligt stor ful fisk. Den fula fisken skjuter mig med sitt svindyra vapen. Jag dör. 

 

Enligt logik, eftersom jag gjorde motstånd så chopp choppades båda hemtboxarna, det förstår jag. Så jag ändrar mitt beteende. jag tänker, play nice.

 

Situation 3: Jag kör droger då fula fiskarna gillar droger. Jag står där och processar, lite nervig då jag slitit som ett djur med småpengar för att få ihop en till hemtbox. Jag spanar, ser ingen. Precis när jag tar ett andetag för att slappna av hör jag en till finskbrytande röst; "Hello, don't shoot". Denna gången rånar de mig inte, då de misstar mig för en annan klanmedlem som är skyldiga dem pengar. Så jag slipper undan med en hårsmån. 

 

Enligt logik, så är det återigen för hett att köra droger så jag byter återigen till mineraler. 

 

Situation 4: Jag står och hugger mineraler när jag hör en helikopter. Helikoptern är väldigt tydligt agressiv med sina fula fiskar hängandes på sidorna så jag pyser. Jag får ett sms om att stanna och iom att jag kommer ihåg hur det gick sist så stannar jag, play nice. Jag gör allt som de ber mig men iom att en ful fisk, vi kan kalla hen fisk H, är så extremt dum i huvudet och otrevlig, snäser jag åt dem när jag släpper mina saker på marken. Jag får då en liten tillrättavisning och sedan en fet bötsumma på 2.000.000. En ny kostar 2.850.000 och de får ca150.000 för att choppa den. Denna summa är då aningen extrem, men vad har man för val?

Jag, som precis samlat ihop 2.000.000 betalar lösensumman motvilligt. 

 

Ni som läser detta, ta därför lärdom från mina misstag. Att spela fint löser sig inte då idioterna som rånar är just det, idioter. Mitt tips till er; Kör fult. Döda alla fula fiskar. Jävlas tillbaka. Lyd inte dem. Skjuter de er, skjut dem. 

 

När jag kommer tillbaka från mitt 3v uppehåll hoppas jag att fler delar samma åsikt och att vi då kommer kunna trycka dit alla fula fiskar. 

 

OBS! Kör inte en Hemmet själv, det är som bin till honung, Du blir direkt en måltavla.  

 

På återseende - Harry

Link to comment
Share on other sites

Välkommen och välkommen åter om tre veckor Harry!

 

"...finskbrytande engelska..." - Haha, det är inte svårt att lista ut vem eller vilka det kan vara.

Sist jag kollade reglerna kan man råna över sms om de (tre till antalet tror jag) skickas under en viss tidsperiod med paus emellan.

 

Sen angående alla fula fiskar. De är helt klart i majoritet och det enda tips jag kan ge är att gör dig själv så ointressant och osynlig som möjligt.

Att köra HEMMT (boxed) är som att binda flintastekar runt kroppen och hoppa in i en lejonbur där de boende inte ätit på några dagar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.