Jump to content
CvGaming

[Ban request] *[TU]*


Darkiller
 Share

Recommended Posts

Name: *[Ratz] Darkiller*

 

        Offender-Name: *De två TU spelarna som sköt från i hellin.* (Vet att det var TU, eftersom jag fick target på piloten)

 

        Date: 2015-03-20 - Kanske runt 19:00

 

        Reason: Jag skulle sälja mitt koppar, då TU som vanligt dyker upp i en helikopter. Jag försökte på någon sätt fly, men det är inte lätt att fly från en hummingbird när man har en slö zamack. Folk från Ratz var påväg mot mig för att hjälpa, men hinner inte fram eftersom TU spränger min zamack i luften. De hotade mig genom sms med 30 sekunders mellan rum, som alltså gav dem rätt att skjuta mot mig, men bara mina däck. Man ska vara försiktig och noga när man skjuter så att man träffar däcken, men TU spelarna som satt på sidan av helikoptern sprejade allt dom hade mot mig och träffade sina skott på min fuel. Är osäker på ifall dem ens siktade mot däcken...

 

Jag snackade med 3st TU spelare, som vägrade att betala tbx kostnaden för min zamack(1,6M). De var först osäkra på om de verkligen kunde få ban för det dom gjort, så jag frågade en admin som sa att dem kunde få ban för det. Jag visade dem svaret, men de 2 som sköt sa att de tog hellre en ban än att betala tillbaks. Sen började en av dem kalla oss massa ful ord, så vi kände att det inte var nog ingen mening att försöka förhandla mer med dem. (Har dock inga bevis för detta, men berättar det som hände även fast jag inte har några bevis. Ert egna val ifall ni vill tro på det eller inte.)

 

Hittar ingen exakt regel för att man inte får spränga en annans fordon vid rån, män jag anser att denna regel säger emot det + att admins har sagt att man inte får spränga andras fordon.

 

If an occuring robbery is already happening and another vehicle is passing by, you have to signal to the driver that you want him to stop, if the victim fails to comply only then are you allowed to  shoot at the "wheels" (Not 2 mags spray. No lethal action is allowed untill the victim fails to comply)

 

Här är video bevis: 

 

Target på TU pilot: 00:09

Första meddelandet: 02:12

Andra meddelandet:  03:14

Skott mot fuel: 03:51

Explosion: 03:57

Link to comment
Share on other sites

Nja nu var det väl att de vägrade betala 2 mille från början som ni krävde, bil plus last.....  Hörde bara snacket i ts men då alla andra som inte har med saker att göra tycker till i div trådar så tycker jag till i detta fallet tills inblandade kommenterar. Ingen solklar ban då det inte var meningen att spränga upp lastbilen, vi choppar hellre.... Sen så siktade de inte mot fuel utan mot däcken som man ska, träffades fuel så är det olycksaligt men som sagt vi choppar hellre eller säljer tillbaka. Tycker att jag faller under kategori 3 :)

Link to comment
Share on other sites

3.51: Shots fired 3:53: firing is ended. How are you supposed to be able to shoot 2 mags within the time range of 2 seconds? "If an occuring robbery is already happening and another vehicle is passing by, you have to signal to the driver that you want him to stop, if the victim fails to comply only then are you allowed to  shoot at the "wheels" (Not 2 mags spray. No lethal action is allowed untill the victim fails to comply)"
 
3:51: Shots fired( as mentioned above) + You are driving straight. 3:53: You TURN the vehicle + The fuel can against the chopper and at the exact time as you turned the fuel can went red so you kind of did it at your own risk.
Link to comment
Share on other sites

Om inte jag har fel så tömmer man väl ett 30round mag på 3 sec? Men har inte arma igång just nu så orkar inte ta tiden.

Det med att jag bad om 2mille först är sant, men ingen klagade ju ändå på summan. Alltså det var ju ingen som sa att ni tyckte det var för mycket pengar, det var först när Hitem sa att ni inte behövde betala lasten ni ville betala mindre. Jag gick snabbt och enkelt med på att vi kunde säga att det räckte med 1,6M, men ni vägrade ju betala ändå så vad spelar det igentligen för roll att det var 2M från början?

Link to comment
Share on other sites

När ni väljer att ta skott mot ett fordon, måste ni vara säkra på att ni tar däcken. Jag tror inte att det var avsiktligt 

att dra fueltanken, men tyvärr vart den träffad. Jag väljer att klassa detta under VDM. 

 

Som jag förstått det har ni försökt lösa situationen på teamspeak, men diskussionen urartade tydligen.. 

När ni försöker lösa något på teamspeak, försök ha en vettig nivå. Att börja kalla varandra ena o andra löser ingenting! 

 

Valde som sagt att ta detta under VDM, efter kontakt med Bartrowskij har jag fått veta att skyttarna var Camaz & Khaddafi Al-Iraqi..

 

Dessa herrar kommer få sitta av 48 timmar var.. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.