Jump to content
CvGaming

Ban Request | [Cv-D] [CSL] Sapphire


Ludwig
 Share

Recommended Posts

Request Information

Name: [A.P.D] Simba

Offender-Name: [Cv-D] [CSL] Sapphire

Date: 2015-10-14

Reason: RDM. 
Var påväg att ta folk vid Local Tax Office och jag blir skjuten av Sapphire innan jag har gett de ett ultimatum, alltså ingen engage.

https://www.youtube.com/watch?v=K8snDY6S_co 

Edited by Ludwig
Link to comment
Share on other sites

Du spelar som Polis det är väl klart att Polisen inte hotar med att skjuta ihjäl någon för att han inte lyssnar..?

 

2. Robbery
  •  When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)

Denna regel har nog många Poliser missförstått eftersom att ni inte är ute efter att råna någon räcker det med att säga "This is the APD put your hands up!".

 

 

Link to comment
Share on other sites

Står ju klart o tydligt att man måste ge dem ett val, gjorde jag det? Nej, alltså ingen engage.

Sen har du inget med detta att göra så förstår inte ens varför du kommenterar. Läs forumreglerna.

Link to comment
Share on other sites

Du spelar som Polis det är väl klart att Polisen inte hotar med att skjuta ihjäl någon för att han inte lyssnar..?

 

2. Robbery
  •  When you're about to rob someone, you have to give the victim a choice (If the victim fails to comply only then is lethal action allowed)

Denna regel har nog många Poliser missförstått eftersom att ni inte är ute efter att råna någon räcker det med att säga "This is the APD put your hands up!".

 

 

Problematiken i detta är att polisen har använt sig utav olika former hela tiden sedan servern startades(något du bör veta om)

Eftersom APD är en faction så ska maximalt RP i alla lägen där det går att nyttja användas, så absolut den skulle kunna ge APD möjligheten att gå in med lethal omgående, men är det så vi vill ha det? This is the apd put your hands up, tar du inte upp dom inom 3 sekunder så skjuter poliserna ihjäl dig? Nej.. och jag tycker det är konstigt att du resonerar på det sättet du gör, det är ju inget ultimatum ställt så vart hittar du det någonstans i reglerna..?

Polisen likväl civila måste ge ett ultimatum för att starta en kos situation, dvs en korrekt engage är "This is the APD, put your hands up" Ger den civila möjlighet att positionera ut sig, alternativt ge upp, Händer det ingenting så kommer polisen säga "Last warning, put your hands up or we will open fire"

 

När det är sagt börjar spelet, Den civila har rätt att skjuta samt Polisen har rätt att skjuta, Tycker det är sorgligt att du som spelat på servern såpass länge som du gjort har misstolkat en sån enkel regel och det bekymrar mig..

 

Enda undantagen för detta är ju safezones/red marked areas där polisen får tazea direkt utan att säga någonting..

Gällande Sapphire: Du får möjligheten att refunda Hustle inom 24h, sker inte detta så lägger jag en 3 dagars ban(refund i form utav en ursäkt samt pengar i form utav värde från polisen shop cirka 200k)

 

Meddela mig genom ett PM på forumet när refunden är gjord eller inte gjord, 09.52 stänger jag denna 2015-10-20

Link to comment
Share on other sites

  • Guest locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.